Diagnoza postawiona.
Potwierdził się niestety ten troszkę gorszy scenariusz. Pompa wody ma duże luzy, i już nawet trochę zaczęła hałasować (szumy, charczenie). Wężyki trzymają sie okej i są suche. Bede wymieniał jak tylko przyjdzie paczka od stonesa.
Rozumiem że razem z pompą muszę wymienić uszczelkę metalową pomiędzy pompą a blokiem silnika i uszczelkę pod termostatem?
Dla potomności napisze jak łatwo sprawdzić czy pompa sie kończy

- wystarczy
1) posłuchać pracy samej pompy po zdemontowaniu osłon silnika i wyjęciu wentylatora chłodnicy ( jest lepszy dostęp) jak będzie słychać charczenie i przycieranie to ona.
2) Kluczem poluźnić napinacz paska (założyć na śrubę i obrócić klucz przeciwnie do wsk. zegara) i zsunąć pasek klinowy z rolki pompy wody i sprawdzić czy nie ma luzów na ośce. U mnie były takie 2-3 mm.