BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 10:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 3 lipca 2012, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 78
Lokalizacja: GrudziÂądz
Witam koledzy mam pytanie odnośnie wężyka do nivo .Komunikat pokazuje się tylko czasami raz na dwa trzy tygodnie więc wymienię wężyk .Czy wężyk ma mieć średnicę 6 mm wewnętrzną czy zewnętrzną ????Czy może być taki wąż zbrojony gumowy jak do paliwa ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 3 lipca 2012, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
ważne aby wytrzymywał kilkanaście atmosfer.Nie wiem jakie dokładnie potrzebne jest ciśnienie aby podnieść auto. :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 23 marca 2014, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E61/2004
Kod silnika: M57
Garaż: 4vhcvpc
Cześć ja tylko raz słyszałem kompresor w moim e61 i co jakiś czas zapala się błąd level control ?o co chodzi ? :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 24 marca 2014, 09:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Kompresor w Twoim aucie powinien uruchamiać się co kilkanaście minut dopompowując powietrze.

Problemem u Ciebie jest najprawdopodobniej zużyty kompresor, wytrzymują średnio 100tys km, wprawdzie mechanicznie pracują ale ciśnienia nie dają.Aby sprawdzić kondycję kompresora trzeba podłączyć kompa i opuścić ciśnienie w tylnym zawieszeniu z poziomu serwisowego i uruchomić kompresor. Zawieszenie musi się podnieść w określonym czasie, jeżeli tego nie robi to albo zużyty jest kompresor albo miechy nie trzymają albo wężyk ciśnieniowy jest przedziurawiony (przeciera się o taką blachę w podwoziu). Kolejnym elementem który może być uszkodzony to jeden z dwóch czujników położenia w tylnym zawieszeniu.

Ale stawiam na kompresor. Na allegro jest kilka firm które zajmują się sprzedażą regenerowanych kompresorów z gwarancją. Kosztują około 800zł. Nowy w ASO to jakieś 3500zł.

U mnie kompresor wysiadł przy przebiegu 118tys km. Działał ale cóż z tego jak nie pompował tyle ile powinien w określonym czasie.

Możesz też kilka razy odpalić auto ( za każdym razem wówczas kompresor pompuje powietrze) i jeżeli w końcu napompuje je - kontrolka zapali się dopiero po kilkunastu kilometrach. Tak czy siak trzeba go wymienić,ale najpierw musisz się upewnić że to on jest niesprawny a nie np niełącząca zabrudzona kostka na jednym z czujników.

Pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 29 lipca 2022, 10:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Czołem,
chciałbym odgrzać kotleta i nie zakładać nowego tematu,
co jakiś czas pojawiają się błędy nivo
Obrazek
Obrazek

1. Jak w Inpa zrobić test zawieszenia żeby sprawdzić czy kompresor działa prawidłowo ?
2. zastanawiam się nad wymianą tego wężyka z filtrem - z tego co widziałem często może to być przyczyna - a koszt niewielki - czy podpowiecie jaka średnica ma być tego węża.
Chciałbym go puścić bez łączników - powinien wejść w zaciski.
3. w którym dokładnie miejscu te wężyki są najbardziej narażone na przetarcie?

z góry dzięki.


Edit:
dodatkowo kilka fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 29 lipca 2022, 18:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Popryskaj lewego miecha woda z mydlem i patrz czy leca babelki, na pierwszu rzut oka moze wygladac na nieuszkodzony a moze byc przetarty i puszczac, najlepiej to robic na podnosniku, dodatkowo to samo mozesz zrobic z prawym jak i rowniez z przewodami od kompresora

Przewody przecieraja sie najczesciej w miejscach w ktorych maja kontakt z karoseria


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61]Wymiana wężyka nivo
PostNapisane: 1 sierpnia 2022, 07:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Żeby jakoś dokończyć posta.
wrzucam to co w swojej galerii.
pozdro
Wiadomo było, że długo nie wytrzymam.
Prześledziłem kilka tematów i wątków na forach obcojęzycznych...
jeden majster słusznie wg mnie powiedział że należy zacząć od węża i filtra... bo zapchane może być.
koleś nawija jak nakręcony... ale daje radę


No dobra, po kolei,
najpierw zakupy.
filtr 7 zł
przewó 3m - 45zł - przezadziłem, ale w garażu kawałek wężyka zawsze się przyda.

Obrazek
Obrazek

wąż ma średnicę 6mm - po wyjęciu ori oceniam, że miał 5mm ale w przypadku zasysania to chyba nie ma większego znaczenia.
ten wąż jest wytrzymały i podejrzewam, że wytrzyma długo ;)
zdjęcie osłony i nadkola, i mamy taki widok

Obrazek

Pierwsze co mi się nie podobało, to niepotrzebe łączenia. Pierwszy krok do nieszczelnośći. ale nic może to technologia montażu
Zdejmujemu przewód z kompresora pod autem. trochę zabawy, ale poszło
Obrazek

Tak wyglądał króciec od sprężarki

Obrazek

dodatkowo należy wypiąć dwie spinki trzymające przewód przy kompresorze oraz prowadzenie w nadkolu (spinka i opaska na filtrze) mamy "towar" na wierzchu.

Obrazek

Porównanie filterków :cwaniak:

Obrazek

Tutaj jeszcze fotka ori filterka, może ktoś doczyta symbole

Obrazek

I kilka fotek po instalacji "upgrade'u"
wąż ma sporo większą średnicę zewnętrzną więc zostawiłem stare mocowania, ale musiałem złapać to na trytki...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oczywiscie musiałem rozciąć piłką stary filtr.
wyjąłem wkład - raczej nie był wymieniany od 2005r ;)
nie wyglądał tragicznie ... z zewnątrz.
Obrazek

wewnątrz sporo syfu było.

Usunąłem błędy i zrobiłem szybki test... siadająć na brzegu bagażnika.
wrażenia - kompresor dużo szybciej dopompował i się wyłączył.
oby pomogło a nawet jeśli nie - koszt nie zabił mnie i wiem, że mam dobrze to ogarnięte.
wąż jest z jednego kawałka bez żadnych złączek i innych niepotrzebnych pierdół.
wg mnie 1 metr by wystarczył.
ale jak ktoś się będzie zabierał to może bezpieczniej 1,5m.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL