BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 2.5 TDS - nierówna praca na jałowym, NIETYPOWA SYT.
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 13:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam serdecznie,

Przeszukałem na forum kilka tematów z podobnymi problemami, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój, dlatego w tytule napisałem, że jest to nietypowa sytuacja. Mianowicie:

Autko w pewnym momencie (po wizycie u mechanika co ciekawsze) zaczęło po rozgrzaniu się nierówno pracować na jałowym biegu a także na 3,4,5 biegu przy obrotach 1800-2100 lekko drgało przy przśpieszaniu. Pojechałem do elektryka samochodowego, sprawdził, nastawnik. Zamówiłem nastawnik regenerowany (nowy 1200 zł, a używka mogę trafić na mine) z gwarancją, założyłem.

Zmiany: gdy auto jest zimne pracuje idealnie, skoki dawki na komputerze w granicy 4.7-5 mg/H, ciągnie prawidłowo, dopoko się nie rozgrzeje (ale nie tyle silnik - płyn chłodniczy, co pompa). Gdy pompa osiągnie wysoką temperaturę zaczyna się nierówna praca na biegu jałowym i drgania przy przyśpieszaniu, tym razem już na 4 i 5 biegu.

Założyłem kolejny nastawnik od tego samego gościa - zgłosiłem, że ten jest uszkodzony więc wymienił mi gwarancyjnie. Żadnych zmian.

Teraz na czym polega haczyk. Takie objawy mogłaby powodować pompa.. Ale wymieniłem ostatnio akumulator (stary miał 13 lat ^^) i po wymianie auto pali bezbłędnie od strzała czy zimne czy cieple. Wcześniej paliło ciężej na ciepłym, nawet zakładałem moduł do grzania świec gdy auto ciepłe żeby paliło lepiej, ale po wymianie akumulatora okazało się, że wina leży właśnie w nim a nie w zużyciu.

Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.5 TDS - nierówna praca na jałowym, NIETYPOWA SYT.
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 17:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
No istnieje taka możliwosc, inne powody nie wchodzą w grę? Dlaczego wszystko jest cacy póki pompą mocno się nie rozgrzeje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL