BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 06:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 31 października 2017, 17:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
leszczu24 napisał(a):
Mój problem spadków i falowanie obrotów rozwiązało podbicie jałowych do 750 obr/min. Możemy to zrobić samemu za pomocą dis-a ;)


No to daj jakąś instrukcje albo nagraj filmik jak tego dokonałeś, bo sam bym podbił do 750, a nawet do 800 obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 1 listopada 2017, 18:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
https://www.youtube.com/watch?v=xm5RlVGF_jg&t=15s
Wszystko ładnie jest wytłumaczone w tym filmie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 13 maja 2018, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam. Chciałem się dzisiaj podzielić z wrażeniami po użyciu środka do czyszczenia przepustnic Liqui Moly Pro Line w silniku M52. Więc tak, zazwyczaj a właściwie zawsze podchodzę do takich specyfików bardzo sceptycznie, do dziś. Po wyczerpaniu wszystkich możliwych przyczyn i bezskuteczną walką z tym falowaniem, przy okazji jakiś tam zakupów postanowiłem, że kupię jedną puszkę - myślę sobie, nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie, nie pomoże... Zdemontowałem filtr powietrza z przepływomierzem i zacząłem psikać na przepustnicę ( w zestawie jest długi przewód więc dosięgnął) psikałem kilka razy, porządnie, na przepustnicę i w kolanko krokowca. Poczekałem 5 min i odpaliłem. Silnik odpalił, ale z racji braku przepływki i specyfiku w krokowcu i na przepustnicy zaczął nierówno pracować, ale spoko, dodawałem gazu do 2 tys i puszczałem gaz - na wolnych chodził marnie. Ale kontynułowałem, poprosiłem kumpla, żeby trzymał 2 tys obrotów i zacząłem psikać kilka razy porządnie... Potem zgasiłem i jeszcze raz porządnie psikam, na przepustnicę i w kolanko krokowca, czekam parę minut - odpaliłem pogazowałem, zgasiłem. Znów psikałem i czekałem i odpalałem. Między czasie kilka razy psikałem na odpalonym silniku przy 2tys obrotów i tak aż zużyłem całą puszkę. Założyłem filtr, podpiąłem przepływkę, skasowałem błąd odepniętej przepływki i odpaliłem. Poczekałem z 5 min, pododawałem lekkko gazu do 2 tys. Ruszyłem na przejażdzkę, na początku spokojnie potem deptam, przydławił się..., kilka razy tak się przydławił, ale potem już pracował normalnie w pełnym zakresie obrotów. Później jeszcze raz sprawdziłem błędy, były misfire'ry na 4, 5 i 6 cylindrze, skasowałem błędy i w drogę. Po całym zabiegu nie mogłem uwierzyć, obroty idealne, nic nie buja. Wskazówka po puszczeniu gazu spada na ok 1tys obrotów i po chwili schodzi na bieg jałowy 750. I tak za każdym razem. Wcześniej wskazówka obrotomierza leciała na pysk od razu na te 750 i próbowała się tam ustawić spadając do 500 i niżej, podbijając się i spadając, niejednokrotnie, szczególnie podczas manewrowania na parkingu silnik gasł. Także póki co jestem w szoku, że to pomogło. Operację robiłem dzisiaj i zrobiłem jakieś 100km i ani razu wskazówka nie zabujała, nie spadła na łeb. Nie chciałbym wpadać w hura optymizm, poczekam co się będzie działo dalej. Dam znać na pewno, ale mam nadzieję, że już tak zostanie, że ten preparat przepłukał przepustnicę lub krokowiec w taki sposób, że to wszystko zaczęło sprawnie działać. Osobiście bardziej skłaniam się ku temu, że to krokowiec ożył, ale czas pokażę. Na obecną chwilę mogę naprawdę polecić ten preparat, może i Wam pomoże. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 18 czerwca 2020, 19:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witam,

Opiszę tutaj mój przypadek, walczyłem ze spadkiem obrotów i delikatnym falowaniem od samego początku jak tylko kupiłem moją e46.
Wyglądało to tak, że podczas hamowania, wysprzęglania, spadały obroty, silnik dławiło, potrafił nawet zgasnąć. Po roku dołożyłem do niego LPG gdzie nie było już mowy o normalnej jezdzie szczególnie po mieście.

Pierwsza rzecz o jakiej pomyślałem to silnik krokowy, wyczyszoczny razem z przepustnicą, poskladany ale zmian brak, może chwilowe wrażenie, że jest trochę lepiej. Postawiłem na silnik krokowy, kupiłem drugi oryginał BMW na allegro po założeniu jazda praktycznie bez zmian. i od tamtej pory zaczęła się batalia.
Wymieniłem:
Świece na nowe najpierw dedykowane, później na dedykowane do gazu,
Filtr paliwa,
Doszczelniłem cały dolot,
Wymieniłem wszystkie uszczelnienia (pokrywa zaworów, miska olejowa, stopa filta oleju)
wymieniona kompletna odma razem z przewodami,
Regeneracja Vanos, założenie nowych pierscieni uszczelniających,
Wymiana rolek od osprzętu,
Wymiana czujników położenia wałka rozrządu (nie polecam nie orginalnych - musiałem zapłacić podwójnie, bo zamiennik nie współpracował z ECM),
Wymiana przepływomierza,
Wymiana DISA,

Miałem się już poddać, ale na aukcjach pojawiły się zamienniki silników krokowych (oryginał Bosch 700zl) za 110 zl kupiłem zamiennik Getz. Dzisiaj założyłem go, skasowałem wszystkie adaptacje, i jestem w szoku, silnik zaczął się lepiej zbierać od niskich obrotów, nie ma zawahań obrotów oraz falowania.


Co zauwazyłem to, że zarówno pierwszy jak i drugi silnik krokowy jaki miałem miał luz osiowy, podczas trzęsienia góra dół słychać lekkie klekotanie. Ten nowy nie klekotał. A więc, jeśli wasz silnik krokowy ma luz góra dól jest do wymiany. Nie pomogą żadne specyfiki do czyszczenia, próbowałem kilkukrotnie.
nie polecam też używek, bo są w podobnym stanie jak te klekoczące.
Po 4 latach walki wkońcu obroty zaczęły się zachowywać normalnie.


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 1 lutego 2022, 19:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54B25
Witam

Przepraszam, że odkopuję watek, ale przeczytałem całość i w sumie nic jednoznacznego z niego nie wynika. Coś tam komuś na początku pomogła wymiana pompki paliwa, czasem jakiś czujnik albo zaktualizowanie komputera. Zatem po krótce moja historia:

Auto posiadam od 2018 roku i od początku coś tam sobie falowało przy jeździe na luzie. Standardowo problemy z manewrami parkingowymi bo łatwo go "zadusić". Wcześniej zafalował sobie ze 3-4 razy i wracał do swojego natywnego położenia. Niestety w poprzednim roku się pogorszyło bo auto po prostu potrafi zgasnąć jak auto toczy się na luzie co jest nie da zaakceptowania. Co najlepsze gorzej zrobiło się jakiś czas po zmianie części na nowe. Oczywiście podczas normalnej jazdy między miastowej na biegu jest wszystko OK. Silnik który posiadam to M54B25 który raczej gazu nie widział. Do tej pory zrobiłem:

-DISA nowa FEBI bo stara ori ma rozwaloną membranę
-3 cewki na nowe BOSCH gdzie miałem jakieś podejrzenia
-Wszystkie świece zapłonowe nowe NGK
-Dolot nowy FEBI
-Nowe podciśnienia z tyłu kolektora/silnika oraz zaślepki kolektora dolotowego
-Przepustnica przeczyszczona i profilaktycznie zmieniona uszczelka
-Odma zmieniana w 2018 na FEBI
-Regeneracja VANOS'ów
-Nowy przepływomierz VDO
-Nowe czujniki wałków Valeo
-Nowy krokowiec VEMO

Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale trochę tego było i nie ma żadnej poprawy i jedyne co przychodzi mi na myśl to zmiana słupka. Przed zmianą przepływomierza miałem jego błąd chociaż parametry pokazywał OK. Teraz jedyne błędy jakie mam to sporadycznie o małej wydajności katalizatora na banku 1 co jest raczej winą złej sondy za katalizatorem i raz na jakiś czas randomowy cylinder pokazuje wypadanie zapłonu. Moim zdaniem w INPA są parametry w normie, ale może się mylę. Tutaj wrzucam parametry live-timing z samochodu stojącego na luzie, a drugi filmik podczas jazdy.





Większość wymian robiłem sam wiec wiem jak to wszystko wygląda, ale od mechaników też nic mądrego nie usłyszałem. Wielkie dzięki z góry za jakąś pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 lutego 2022, 15:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dziwne, że vanos działa na czujnikach valeo. Luzy kasowałeś przy naprawie vanosa? Korekty oraz masa powietrza nie wskazują na lewe powietrze.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 7 lutego 2022, 19:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54B25
No Valeo czy stare oryginalne BMW bez różnicy. Wiem, że z czujnikami poleciałem na styl janusza, ale po prostu chciałem zobaczyć czy będzie w ogóle jakaś zmiana w pracy silnika zanim wydam 1000zł na nowe ori. Dałbym nawet i 2000zł gdyby miało to rozwiązać problem. Tak przy okazji wymiany uszczelnień na tłoczkach vanosa były też zmniejszane luzy na na tym pierścieniu vanosa.

Mam zamiar w tym tygodniu dogadać się z gościem, aby wgrał mi nowy najnowszy soft. Chociaż znając życie nie będzie żadnej poprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 lutego 2022, 17:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54B25
Jak mówiłem tak zrobiłem tylko tydzień później bo gość nie miał czasu. Podpięliśmy bawarkę ale okazało się, że już ma najnowszy możliwy soft. No to nic wgraliśmy czysty i eureka pierwszy przejazd zero falowania, ale ruszanie z miejsca dalej trudne. Tłumaczyłem to sobie tym, że adaptacje były skasowane. Obroty jak spadały najpierw zatrzymywały się na chwilę w okolicy tysiąca i potem spadały do zadanych +/- 700 i tak zostawały. Niestety szczęście nie trwało długo bo już przy chyba 3 jeździe testowej wróciło falowanie. Trochę pojeździliśmy, potestowaliśmy, ale niestety nic z tego konkretnego nie wyszło, a czystego softa wgrywaliśmy 3 razy.

Za jakiś czas mam się odzywać to spróbujemy z innym ECU, ale wątpię aby to coś zmieniło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 września 2022, 13:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
Cześć, co prawda E60 ale silnik M54. Zatem do rzeczy

M54B30+LPG, falowanie obrotów o ok.30 rpm na każdym biegu. Tak samo na jałowym jak i każdym wyżej. Automat po kompletnej regeneracji, nowy konwerter. Wymieniony czujnik położenia wału, dolot szczelny, krokowiec czysty, przepływomierz podmieniany na w pełni sprawny - bez zmian, DISA szczelna - podmieniana z fabrycznie nowa też bez zmian. Nowe świece, podmieniane cewki. Bez znaczenia czy gaz czy benzyna. Obroty falują o max 30rpm, na D, R, N i P, również w trybie steptronic.

Samochód nie przygasa przy hamowaniu, ruszaniu, manewrowaniu na parkingu. Nie dzieje się zupełnie nic poza stałym falowaniem o ok 25-35 rpm.

Ma ktoś jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL