BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 17:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam!
Jakie są typowe niesprawności maglownicy? Moje objawy to delikatne wożenie auta w koleinach... Na równym asfalcie puszczam kiere i jedzie prościutko... W koleinach natomiast troszkę trudniej niż zwykle utrzymać prosty tor jazdy...
Jak można sprawdzić czy maglownica jest uszkodzona domowymi sposobami:)? Nie mam żadnych wycieków, nie słychać też żadnego chrupania z tego co czytałem.
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
hammet1 napisał(a):
Moje objawy to delikatne wożenie auta w koleinach... Na równym asfalcie puszczam kiere i jedzie prościutko... W koleinach natomiast troszkę trudniej niż zwykle utrzymać prosty tor jazdy...

To raczej objaw zbyt szerokich opon :/

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 17:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
EEE 205/55/r16?? Chyba nie;). A może mi się wydaje cholera, bo w pracy jeżdżę Partnerem z oponkami 175/65/r14;). Hmm.. Ma ktos pomysły jak sprawdzić co to może być:)?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
jedz na stacje diagnostyczna i szarpakami sprawdzą luz na końcówkach/drążdkach/maglownicy i powiedza gdzie jest luz
ewentualnie auto na podnośnik i jeden macha kołem a drugi sprawdza gdzie sa luzy, albo jakiś najazd/ kanał i jeden macha kierownica a drugi szuka przyczyn. jesli jest luz na końcówce/drążku wyczujesz łapiąc przy połaczeniach elementów i wyczujesz luz przy maglownicy sprawdz połaczenia listwy z drążkiem i luz listwy w obudowie (machnij góra/dół połączeniem drążka z listwą)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 17:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Właśnie wróciłem ze stacji kontroli... Pan przed emeryturą, mam nadzieje, że równie długo pracuje w tym zawodzie co żyje stwierdził, że nie widzi najmniejszych luzów w przednim zawieszeniu. Wahacze, drążki, maglownica, wszystko ok. Zapytał następnie jak tam amorki działają. A ja, że chyba dobrze, bo 2 mce temu przegląd miałem i było ok. Na co Pan mówi to sprawdźmy. Hehe... No i się okazało, że padły obydwa z tyłu, co jest powodem rzucania. Prawy miał chyba 29%, a lewy 34% więc ewidentnie do wymiany.
Co ciekawe, byłem w szoku, przy wjeździe na stacje diagnostyczną Pan mi mówi, że zbieżność mam źle ustawioną, bo ma jakieś czujniki i pokazuje mu 0, a powinno być -2 mm... Po ogarnięciu się z szoku nad nowo poznanym urządzeniu, trzeba jechać ustawić zbieżność. Tylko hmm... czy przy 2mm różnicy samochód może jechać prosto po puszczeniu kierownicy? Mój jedzie jak po sznurku prosto. Więc nie wiem czy to tykać...
Na początek wymiana amorków, a później zobaczymy co dalej:).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sprawdzanie luzów na szarpakach niema sensu tylko koło w górę i wtedy patrzymy gdzie jest luz.

Byłem na trzech stacjach diagnostycznych i wszędzie mówili zero luzu a w warsztacie podnieśli koła do góry i w 5 min powiedzieli drążki kierownicze do wymiany.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 18:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Luz w układzie kierowniczym jak najbardziej może powodować "wożenie" po koleinach. Sprawdzisz to na podnośniku obserwując, macając i nasłuchując to i owo.

Bobby Vintage napisał(a):
Byłem na trzech stacjach diagnostycznych i wszędzie mówili zero luzu a w warsztacie podnieśli koła do góry i w 5 min powiedzieli drążki kierownicze do wymiany.


Pfff... na forum byś w 2 minuty się dowiedział! :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 22:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Tomek napisał(a):
Luz w układzie kierowniczym jak najbardziej może powodować "wożenie" po koleinach. Sprawdzisz to na podnośniku obserwując, macając i nasłuchując to i owo.

Bobby Vintage napisał(a):
Byłem na trzech stacjach diagnostycznych i wszędzie mówili zero luzu a w warsztacie podnieśli koła do góry i w 5 min powiedzieli drążki kierownicze do wymiany.


Pfff... na forum byś w 2 minuty się dowiedział! :rotfl:


Założyłem temat oczywiście, chłopaki jeszcze trafnie zlokalizowali jedną luźną tuleję w tylnym wózku i przedmuch w wydechu :ok:

:rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 10:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hmm... U mnie raczej luzów nie ma, bo jadąc 100km/h przesuwam o mm w prawo albo w lewo kiere i samochód skręca, więc nie sądzę, aby były luzy. Natomiast amorki mają jak najbardziej wpływ np. przy teście łosia, dupa ucieka aż miło... To samo czuje w łukach z dużą prędkością, czuć że szybciej zaczyna się granica przechylenia budy niż wcześniej;). Więc na pierwszy ogień idą amorki tył + osłony i odboje rzecz jasna. I tu moje małe pytanie, czy górne mocowanie amorka może powodować stuki na dziurach?
PozdrawiaM!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 10:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 325
Witam
Miałam wymieniane wszystkie uszczelki i gdy odebrałam samochód od mechanika ciężko skręca mi kierownica i nie odbija. Czy tak powinno być? Czy to przejdzie? Czy muszę jeszcze raz odwiedzać mechanika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 11:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Na pewno powinna kierownica odbijać sama:). Rozumiem, że uszczelniałaś maglownice bo ciekła tak? Coś chyba mechanikowi nie poszło, bo po regeneracji maglownicy powinno się lżej kręcić i odbijać jak trzeba:). Mnie kiedyś kiera nie odbijała w Oplu jak miałem wahacze wykończone...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
witam mam pytanie.... czy jest to typowe uszkodzenie przekładni ? auto ma lekko 310000km 2002rok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 7 lutego 2018, 01:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
lele1122 napisał(a):
witam mam pytanie.... czy jest to typowe uszkodzenie przekładni ? auto ma lekko 310000km 2002rok



To nie jest uszkodzenie a lekkie zużycie.
Na filmie widać nakrętkę (ta pod kontem prostym do kierownicy) , dokręć ją troszeczkę a luz zniknie.
Na wejściu listwy jest pół panewka i ona jest dokręcana tą śrubą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] typowe niesprawności maglownicy??
PostNapisane: 7 lutego 2018, 01:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
hammet1 napisał(a):
Właśnie wróciłem ze stacji kontroli... Pan przed emeryturą, mam nadzieje, że równie długo pracuje w tym zawodzie co żyje stwierdził, że nie widzi najmniejszych luzów w przednim zawieszeniu. Wahacze, drążki, maglownica, wszystko ok. Zapytał następnie jak tam amorki działają. A ja, że chyba dobrze, bo 2 mce temu przegląd miałem i było ok. Na co Pan mówi to sprawdźmy. Hehe... No i się okazało, że padły obydwa z tyłu, co jest powodem rzucania. Prawy miał chyba 29%, a lewy 34% więc ewidentnie do wymiany.
Co ciekawe, byłem w szoku, przy wjeździe na stacje diagnostyczną Pan mi mówi, że zbieżność mam źle ustawioną, bo ma jakieś czujniki i pokazuje mu 0, a powinno być -2 mm... Po ogarnięciu się z szoku nad nowo poznanym urządzeniu, trzeba jechać ustawić zbieżność. Tylko hmm... czy przy 2mm różnicy samochód może jechać prosto po puszczeniu kierownicy? Mój jedzie jak po sznurku prosto. Więc nie wiem czy to tykać...
Na początek wymiana amorków, a później zobaczymy co dalej:).



Ustawienie kół na 0 może powodować myszkowanie auta na równej drodze.
Dlatego ustawia się koła zbieżnie aby się klinowały o asfalt i auto samo chciało jechać na wprost.

Odnośnie twojego problemu to opona 205 w koleinach nie powinna myszkować, co innego jak masz 225 , tu już ciągnie na koleinach bardzo fajnie.

Ja na twoim miejscu sprawdziłbym tylne tuleje przedniego wahacza i zewnętrzne tuleje pływające górnego tylnego wahacza.

Co do sprawdzania luzów w przednim zawieszeniu to szarpaki gówno dają.
U mnie na szarpakach było cacy, a dopiero jak dwóch praktykantów zaczęło bujać autem na boki to się okazało ze wahacz kupa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 164 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL