BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 7 listopada 2016, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Witam!!!
Jestem pierwszy raz na forum oraz szukałem informacji związanych z moim problemem i nic konkretnego nie znalazłem...słabo znam się na mechanice więc proszę o porady i niewyobrażalnie ogromną prośbę o pomoc i wyrozumiałość...od niedawna jestem posiadaczem bmw e60 2007 r 525xd 3.0D 197hp...problem mój polega na tym że auto w pewnym momencie przestało chodzić na jeden tłok...początkowo myślałem że to moze być wina wtryskiwaczy ponieważ rano na zimnym silniku dziwnie chodził na wolnych obrotach..po przejechaniu ok kilometra wszystko wracalo do normy...samochód dobrze się zbierał..nie kopcil niepokojąco...wieczorem przyjechałem i było wszystko ok...rano odpaliłem przejechałem kilka kilometrów i po zatrzymaniu się zaczął chodzić jak traktor..oddałem samochód do mechanika...zmierzył ciśnienie i okazało się że brak kompresji na 5cylindrze..prosiłbym o porady co może być przyczyną i ewentualnie na co zwrócić uwagę przy rozebraniu silnika...chciałbym jakis czas pojeździć tym samochodem i zrobić to raz a porządnie a nie grzebać po kilka razy w roku...z góry serdecznie dziękuję za porady...pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 7 listopada 2016, 21:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Skoro auto było u mechanika to jemu trzeba było zadać to pytanie. On mając auto przed oczami raczej więcej powie niż forumowicze odczytają z kryształowej kuli :wstyd:

Powodów mogą być dziesiątki, np dziura w tłoku lub zaworze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 7 listopada 2016, 21:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Pytanie takie... Całkowity brak kompresji czy może częściowy. Jeżeli całkowity czyli 0... totalne 0 to niestety mamy chyba problem z lejącym wtryskiem który mógł by uszkodzić tłok a ten zawory.... jeżeli częściowy brak kompresji czyli 3 Bary to zużyte pierścienie. Wszystko zależy od tego co zobaczysz po rozebraniu serca :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 7 listopada 2016, 22:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Albo klapka urwana i pokrzywiła zawory

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 8 listopada 2016, 01:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
CHEMIK211 napisał(a):
Albo klapka urwana i pokrzywiła zawory


E60 525d 3.0 197 KM fabrycznie nie posiada klapek w kolektorze ssącym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 8 listopada 2016, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Kolego wandii zadałem tylko pytanie...samochód odstawilem do mechanika odrazu po dziwnym zachowaniu się silnika...niestety mechanik nie jest mi wstanie zajrzeć odrazu do niego bo ma inne samochody umówione na terminy a mój musi dostać swoje i zaczekać na swoją kolej...ciśnienie na tłoku jest 4...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 8 listopada 2016, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
znajomy miał podobny problem z silnikiem w E91 320d 163KM, miał znikomą kompresję na jednym tłoku, po rozebraniu silnika okazało się, że stały pierścienie tłokowe od nagaru

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 8 listopada 2016, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Panowie czy po rozebraniu głowicy która napewno oddam na sprawdzenie mimo że będzie wyglądać na dobrą...wtryskiwacze oddam na regenerację odrazu...pomijam fakt oleju uszczelek bo to oczywiste..ciekawi mnie jak sytuacja z rozrzadem?? Wymieniać czy nie??przebieg teoretycznie 240tys...chciałbym jakis czas pojeździć tym samochodem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 8 listopada 2016, 20:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Trusiu1988, Kolego rozrząd w D to nie jest wielki koszt a masz już święty spokój.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 9 listopada 2016, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Dzisiaj mechanik miał chwilę wolnego czasu bo jakiś klient nie przyjechał i w wolnym czasie ściągnął głowice...po rozmowie telefonicznej poinformował mnie że głowica na pierwszy rzut oka wygląda wporzadku ale mimo wszystko poprosiłem go o wysłanie na sprawdzenie jej...problem prawdopodobnie jest w pierscieniach ponieważ mówił że zrobił próbę szczelności i wszystko zeszło z cylindra...moje pytanie brzmi czy wymienić na wszystkich cylindryczne czy tylko na tym jednym??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 10 listopada 2016, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Czyli ktoś zaoszczędzał na oleju.
Kurde, wszyscy psioczą na płukanki, śmieją się z tych co leją lepszy olej, bo oni na GM jeżdżą i jest OK, a potem jak ujawnia się taka usterka, to każdy głowę w piasek schowa :wstyd:

Moim zdaniem zrób na wszystkich tłokach, bo jak nagar jest na jednym, to pozostałe też długo nie pochodzą. Zrób komplet jak chcesz polatać tym autem, potem zaleś dobry olej (a nie jak większość mechaniorów poleca mobila czy castrola) i ciesz się bezproblemową eksploatacją.. takie jest moje zdanie ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 10 listopada 2016, 14:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Bez sensu jest to robić na 1 cylindrze bo robota jest i tak ta sama, do zdjęcia czapa i miska, do tego pierścienie z tego co pamiętam sprzedają w kompletach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 10 listopada 2016, 19:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
wandii, kompletach ale na 1 tłok ;)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 10 listopada 2016, 20:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Kiedyś zmieniałem w jakimś vagu r3 i musiałem kupić komplet 4 sztuki.
Tak czy owak, warto zmienić wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 14 listopada 2016, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Panowie...głowica wróciła ze sprawdzenia i planowania...wszystko z nią jest ok...po konsultacji z echanikiem ma wymienić na wszystkich tlokach...będę informował a bieżąco jakie poczynania zrobił...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 14 listopada 2016, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Pamiętaj, żeby zaraz po wymianie nie kręcić ostro, bo wszystko musi się ułożyć :P

A tak z ciekawości jaki olej lałeś ?

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 14 listopada 2016, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
Nie chce przekręcić 0w30 albo 5w30...nie pamiętam teraz dokladnie...castrol'a...to jest pierwsze moje spotkanie z BMW i dopiero od niedawna czytam żeby stosować np MOTUL'a...zawsze olej wymieniam co ok 12tys...przy tym wszystkie filtry..jedynie filtr paliwa wymieniam co druga wymiane oleju..poprzednio miałem audi a4 b6 1.9tdi quattro i nie mogę złego słowa powiedzieć na to auto...przejechałem nim ok 120tys w ciągu 3lat i nigdy mnie nie zawiódł...pracuje w 95% w delegacji i eksporcie i jestem zdania ze samochod to jedno z moich narzędzi pracy...więc zawsze robię wszystkie naprawy na czas...przed każdą wizyta u mechanika(np. wymiana oleju) wasze jadę na stację kontroli pojazdów celu sprawdzenia stanu hamulcy zawieszenia amortyzatorow że względu na brak wolnego czasu i zostawienia samochodu po pięć razy wolę żeby serwis był raz a porządnie zrobiony...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 15 listopada 2016, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Trusiu1988 napisał(a):
.castrol'a...
czyli nie tylko HDI nie lubie tego oleju :/ słabo, kiedyś myślałem że to dobry olej.. znajomemu w HDI klekotal strasznie, skusił się na płukankę i Millersa, i jak mi potem opowiadał, już podczas płukania silnik zaczął się wyciszać. Z pół roku już jeździ na Millersie i problem "klekotania" nie wrócił.
Tak więc rób remont, zalej porządny olej, i ciesz się jazdą :ok:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 16 listopada 2016, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Niestety u nas w kraju Castrol to jest najczęściej podrabiany olej :mur:

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Brak ciśnienia na tłoku
PostNapisane: 18 listopada 2016, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57T2
A jakie zdanie macie na temat liqui moly??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL