BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 18 grudnia 2016, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54B25
Nieszczelność jak byk, leje Ci dodatkowym paliwem żeby utrzymać stechiometrię - stąd dodatnie korekty i to na dwóch bankach (trochę wyklucza synchronicznie padnięte lambdy...). W adaptacjach masz zera bo się nie zdążył zaadoptować po podpięciu przepławki (o ile zrzut robiłeś przy podpiętej). Oglądaj kolektor, węże, przepustnice. Ile przepływka pokazuje na wolnych obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 19 grudnia 2016, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
konkatenacja napisał(a):
Nieszczelność jak byk, leje Ci dodatkowym paliwem żeby utrzymać stechiometrię - stąd dodatnie korekty i to na dwóch bankach (trochę wyklucza synchronicznie padnięte lambdy...). W adaptacjach masz zera bo się nie zdążył zaadoptować po podpięciu przepławki (o ile zrzut robiłeś przy podpiętej). Oglądaj kolektor, węże, przepustnice. Ile przepływka pokazuje na wolnych obrotach?



Robione przy odpiętej przepływce, jak ją zapnę to tak auto tak faluje, ze czasem nawet gaśnie...
Psikałem po kolektorze plakiem, bez różnicy ale gdy psiknę w okolicy wtrysków, idzie jakby ciut inaczej (tak metalicznie) zamówiłem oringi do wtrysków, bedę zakładał jak przyjdą

Wężyki podcisnieniowe itd wszystkie założyłem nowe, kolektor też nie wygląda, zeby gdzieś był pęknięty...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 grudnia 2016, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54B25
Dziwne więc, może to przepławka? Zapnij przepływkę i przejedź kawałek, żeby korekcje zaczęły działać. Zobacz też jak wygląda sygnał z przepływomierza na wolnych obrotach (najlepiej jak wybierzesz tylko ten parametr w INPA - częściej będzie odświeżany).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 grudnia 2016, 14:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
U mnie błędy wszystkich sond, zła mieszanka na 3 cylindrach - > nierówna praca, telepanie budą na jałowym. Niby odma wymieniana 2x w roku, w tym raz tylko 2 przewody bo sądziłem, że stare były w porzadku. A jednak po rozebraniu wszystkiego i dokładnym sprawdzeniu postanowiłem wymienić pozostałe stare przewody na nowe. Mowa tutaj o:

Obrazek

na zdjęciu podpisany jako "connecting hose", oraz w miejscu gdzie jest "rubber plug" jest tutaj przewód podcisnienia (m52tu) który wychodzi z listwy wtryskowej, a w twoim przypadku (m54) jest to zaślepka gumowa. Napewno masz ją zaślepioną, szczelnie?
U mnie po tym zabiegu jak ręką odjął. Śmiem twierdzić, że nigdy tak równo mi silnik nie pracował na wolnych obrotach, w środku kompletnie nie czuć że auto odpalone, oczywiscie błędami już nie sypie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
poszukaj dobrze nieszczelnosci, u mnie bylo podobnie i psikanie czymkolwiek po kolektorze i w jego okolicach nie dawalo zadnego efektu. uszkodzona okazala sie powrotna rurka od odmy, ta ktora wchodzi w bagnet, dalo sie to zobaczyc praktycznie tylko z podnosnika, i to wcale nielatwo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 07:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Panowie czy owe problemy na zimnym moze powodować vanos, a dokladniej nieszczesne uszczelki vanosa?
A drugie pytanie to czy odme i przewody kupujecie oryginaly czy zamienniki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 10:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Koledzy u mnie problem prawie rozwiazany, zmieniłem kolektro i uszczelki pod nim, w starym zaciagało lewe powietrze z powodu źle zaslepionych otworów po gazie..
Niestety moja ulubiona pomarańczowa kontrolka check sie zaswieciła ale auto normalnie jezdzi i to najwazniejsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
kolektor nowy czy używany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 30 grudnia 2016, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Kolektor używany
nowa odma, węże, uszczelki kolektora, świece
Chyba się posiepszyłem bo dziś na -10 zapłon znów wypada :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jakie są błędy? Chyba nie napisałeś. Poza wypadaniem zapłonów oczywiście.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Masz typowy problem wypadania zapłonu dla m54. Ja też zmieniłem kolektor ssący. Najpierw go porządnie sprawdziłem pod kątem szczelności, dałem nowe wszystkie uszczelki i oringi. Odma usunięta, otwory po odmie w kolektorze zaślepione. Świece dobre, kompresja wzorowa, vanosy zrobione, sondy, przepływka, disa sprawna. Cewki są pod znakiem zapytania, ale podmieniałem w sumie 14 sztuk używanych i nic to nie dało. Na zimnym wypada 3 cylinder.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 17:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
kk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 00:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
skoro wymieniałes kolektor odme z przewodami i dalej to samo to spróbuj to co Rysiek330i on tez miał takie problemy a jemu pomogło soft eu2 i ustawienie rozrządu jego oto cytat
Rysiek330i napisał(a):
No jak odpalałem auto po nocy to po paru sekundach zaczeło się telepanie i wypadanie zapłonu, adamo z forum usunał mi sondy wszystkie, teraz mam z przepływki mape, oraz na nowo ustawiono rozrząd i już jest wszystko dobrze, dodam że auto o wiele lepiej pracuje po ustawieniu rozrządu, a wcześniej wymieniłem cewki, świece, ogólnie to jest temat rzeka.

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 23:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
pawel1132 napisał(a):
skoro wymieniałes kolektor odme z przewodami i dalej to samo to spróbuj to co Rysiek330i on tez miał takie problemy a jemu pomogło soft eu2 i ustawienie rozrządu jego oto cytat
Rysiek330i napisał(a):
No jak odpalałem auto po nocy to po paru sekundach zaczeło się telepanie i wypadanie zapłonu, adamo z forum usunał mi sondy wszystkie, teraz mam z przepływki mape, oraz na nowo ustawiono rozrząd i już jest wszystko dobrze, dodam że auto o wiele lepiej pracuje po ustawieniu rozrządu, a wcześniej wymieniłem cewki, świece, ogólnie to jest temat rzeka.


Pytanie czy usuwanie sond nie niesie z sobą jakiś negatywnych skutków?

Ja to już wale głową o :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 03:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
karambol napisał(a):
pawel1132 napisał(a):
skoro wymieniałes kolektor odme z przewodami i dalej to samo to spróbuj to co Rysiek330i on tez miał takie problemy a jemu pomogło soft eu2 i ustawienie rozrządu jego oto cytat
Rysiek330i napisał(a):
No jak odpalałem auto po nocy to po paru sekundach zaczeło się telepanie i wypadanie zapłonu, adamo z forum usunał mi sondy wszystkie, teraz mam z przepływki mape, oraz na nowo ustawiono rozrząd i już jest wszystko dobrze, dodam że auto o wiele lepiej pracuje po ustawieniu rozrządu, a wcześniej wymieniłem cewki, świece, ogólnie to jest temat rzeka.


Pytanie czy usuwanie sond nie niesie z sobą jakiś negatywnych skutków?

Ja to już wale głową o :mur:


po prostu wgrywasz ori soft euro2 a cały temat o tym masz tutaj dokładnie opisany i sprawdzony viewtopic.php?f=2&t=154056

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Błędy jakie się pojawiają to standardowo wypadanie zaplonu i sondy lambda...
Wg mnie zostają cewki bo innej opcji nie widzę...
Dodam, że załatwiłem nową przepływkę, jezdziłem na niej 2 dni, wszystko bylo idealnie juz sie cieszyłem i wczoraj dup, wywalilo zaplon i checka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Ja dzisiaj robiłem test z sześcioma nowymi cewkami Boscha (nówki z pudełka wyjęte). Żadnych zmian, nadal na zimnym wypada 3 cyl. W sumie całą mechanikę i elektrykę mam wyeliminowaną, bo silnik od razu po odpaleniu na mrozie chodzi równiutko, dopóki sterowanie jest w pętli zamkniętej. Kilkanaście sekund później zaczynają pracować sondy, czyli pętla otwarta, wtedy zaczyna trząść silnikiem. Silnik nie przepala całości paliwa (czuć benzynę z wydechu), komputer wtedy powinien obcinać dawki, ale tego nie robi, bo mam też podgląd na poszczególne czasy wtrysku każdego cylindra. Kilka sekund później komp odcina najsłabsze ogniwo i wyłącza cylinder, albo dwa.
Cofnięcie się do softu na EU2, nie naprawia problemu, tylko go maskuje, podobnie jak pozostanie na sofcie EU3 i EU4 i odpięcie przepływki. Z odpiętą przepływką nie odetnie cylindra, bo silnik nie ma pełnej diagnozy po OBD. To samo jest, gdy przepływka działa, a odepniemy sondy. Silnik chodzi normalnie, tylko check wywali, bo grzałki nie działają.
To jest walka z wiatrakami, a moim zdaniem, winowajcą jest komputer i brak odpowiedniego softu do niego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 22:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Może przyczyna leży gdzieś tutaj:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_2203
tzn. układ działa nieprawidłowo, jest nieszczelny czy też nieprawidłowo sterowany(połączenia elektryczne, gdzieś słaby kontakt itd.).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 06:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Na bkp był podobny temat, ale chyba bez wypadania zapłonu, za to z błędami sond 227 i 228, w większości przypadków winna okazała się pompa paliwa. Objawy identyczne, po odpięciu przepływomierza auto jeździło dobrze, jego wymiana nie rozwiązywała problemu.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 02:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
No u mnie, wymiana świec, cewek, usunięcie ogólnie sond, podstawą u mnie była wymiana kolektora, i usunięcie katalizatora, teraz auto jeździ nie ukrywam jakby miało z 20 KM więcej, niestety podejrzewam że był zapchany, i już spokojnie przy rozgrzewaniu nie mam wywalania checka i wypadania cylindrów, wcześniej miałem ciągle problem jak auto się nagrzewało to ciągle wypadał różnie zapłon, raz 6, raz 3, teraz jest już dobrze, jutro wymieniam profilaktycznie filtr paliwa gdyż niestety niemcy raczej tego nie robią, zdam relacje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL