Witam,
Czy temat został rozwiązany ? niestety ale mam chyba identyczną usterkę:
Mam problem z e46 2002/12r M47N sedan 320D Od 2 tygodni gaśnie mi na zimnym silniku. Temperatura powietrza ok -9,5’C, samochód odpala normalnie chodzi do paru minut na biegu jałowym i gaśnie. Gdy próbuje dodać gazu po odpaleniu też gaśnie. Odpalam go ponownie bez problemu i zaraz gaśnie, albo po paru sec., czasami już chodzi stabilnie. Dogrzewam go webastem żeby osiągnął temp ok 80-90’C wtedy silnik nie wykazuje niechęci do pracy i przejeżdża ciągiem np. 300km. Dodam że na ciepłym nie zgasł mi ani razu, nawet jak go zostawię na okres nie dłuższy niż 4-5h bez problemu ruszy. Natomiast po nocy pod chmurką sytuacja się powtarza… Wyrzuca mi błędy : 44A0 – Injektoren Bank 1 4B90 – Raildruckueberwachtung bei Motorstart 4AB2 – Elektrischer Zuheizer 43F2 – Elektrischer Zuheizer 43F1 – Elektrischer Zuheizer Z powyższego wynika że chyba uszkodzony podgrzewacz elektryczny 4501 – mam odłączony wężyk EGR, zaślepiony 199 – Tank-Hebelgeber Links Korekcja b. neutralny : Cylinder 1: -0,57mg Cylinder 2: -0,64mg Cylinder 3: +0,72mg Cylinder 4: +0,52mg Korekcja jazda na 2 biegu : Cylinder 1: -0,71mg Cylinder 2: -0,95mg Cylinder 3: +1,21mg Cylinder 4: +0,49mg
Ciśnienie na szynie b. neutralny : Spodziewane 305 Bar; Bieżące 307,59Bar Ciśnienie na szynie przyspieszenie : Spodziewane 878,28 Bar; Bieżące 881,18 Bar Przepływka po testach wygląda na sprawną. Ostatnio też zauważyłem, iż wskazówka zawyża poziom paliwa w zbiorniku o ok 5-10 l Zauważyłem też że na zimnym silniku ładowanie jest 14,4-14,5 skacze nawet do 14,8 nie wiem czy to spowodowane jest uszkodzeniem podgrzewacza ale wcześniej jak chodził i obciążał elektrykę (podgrzewacz) ładowanie było na poziomie 14,2-14,3V (szczotki wymieniane 8 miesięcy temu). Filtr paliwa wymieniony 2 tygodnie temu (myślałem że to on jest winowajcą) Pompka paliwa w baku wymieniona 7 miesięcy temu Pompka paliwa progowa oryginalna wymieniona 3 lata temu. Nie odczuwam straty mocy, czy głośnej pracy silnika. Natomiast na zimnym ma chwilowe zachwiania obrotów (takie szarpnięcia) zanim zgaśnie, jakby nie dostawał paliwa… Mam umówiony test przelewowy wtryskiwaczy. W zeszłym roku miałem problem z nadmiernym dymieniem na czarno po zaślepieniu EGR dymienie stopniowo ustępowało, w tej chwili jest niewidoczne w lusterku wstecznym. Natomiast przy gazowaniu na biegu jałowym i przy odpuszczeniu przy 4000rpm puszcza białego „bąka” (chwilowe) Nadmienię też że turbo jest delikatnie zabrudzone olejem, dodatkowo od wymiany do wymiany (10-15k km) dolewam 0,5-1l oleju.
Będę wdzięczny za możliwe wskazówki co do poszukiwania usterki, ponieważ mechanicy w moim regionie nie mają kompletnie pojęcia... Planuje zakup używanych czujników na podmianę : czujnik regulacji ciśnienia i ciśnienia na listwie CR, czujnik położenia wału.
|