BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 07:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 18 lipca 2017, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzień dobry.
Walczę z problemem twardej pracy swojej 320d e46.
Jeździłem już kilkoma 320d e46 i żadna nie klepała tak głośno jak moja. Wiem, że te silniki nie pracują aksamitnie jednak moja znacząco odstaje od reszty.
Mój silnik jest z 2002roku wg licznika ma nalatane 320tys km. Ponad 2 lata temu wymieniłem turbo na GTB1752 i zawirusowałem na 210km/450nm. Oczywiście silnik przed czipsem pracował tak samo twardo. Ciśnienie na listwie na biegu jałowym wynosi 310bar. Ogólna kondycja silnika wydaje się być dobra. Seria na hamowni pokazała 149.9km/350nm. Dolewki oleju na poziomie 300ml na 12-15kkm. Parę miesięcy temu zregenerowałem kompletnie wtryskiwacze. Aktualnie odpala z "pół obrotu", korekty na poziomie 0,3-0,7.
Udało mi się odczytać w DIS dodatkowe parametry pracy silnika:
Coolant temperature 84stC
Injector volume 5.4mg
Activation, pressure control valve 23%
Activation, volume control valve 39%

Przy wymianie wtryskiwaczy sprawdziłem rozrząd czy jest na znakach. Dodatkowo wymieniłem już koło pasowe(corteco) pasek,rolki,napinacz,poduszki silnika i skrzyni jednak to nic nie zmienia.
Włożyłem drugą vacum-pompę, też bez zmian. EGR jest sprawny i pracuje. Odłączenie go w sumie nic nie zmienia bo i tak jest twardo.

Praca silnika na biegu jałowym brzmi tak jakby silnik miał strasznie duże obciążenie i kle kle kle jest mega wyraźne. Cichnie tylko wtedy gdy jadę ze stałą predkością i buja się rozpędem, wtedy zaczyna normalnie mruczeć. Jednak lekkie dodanie gazu i już słychać twardy klekot czy warkot.

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę jeszcze szukać?
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy na przestrzeni lat zostało coś zmienione w sterowaniu odnośnie kąta wtrysku. Mój sterownik jest pewnie jednym z najstarszych i być może po paru miesiącach się coś zmieniło na co poprzedni właściciele się załapali.
Ma ktoś wiedzę czy mapa kątów została zmodyfikowana ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 19 lipca 2017, 15:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jarzma wtryskiwaczy były dokręcone odpowiednim momentem?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 20 lipca 2017, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Tak. 10nm bodajże. Chociaz wydaje mi się, że to tylko wisienka na torcie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 20 lipca 2017, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Część nr 1 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-02-2002-E46-BMW-320d&diagId=13_0962 czyli przepływomierz (nie zawsze powoduje CEL'a, zwykle dopiero kiedy jest niesprawny od strony elektroniki, a kiedy jest zabrudzony potrafi nie generować żadnych błędów, ale pogarszać pracę silnika). Zdemontuj i bardzo porządnie wypsiukaj czymś tego typu https://sklep.intercars.com.pl/produkty/366506-srodek-czyszczacy-do-przeplywomierzy-crc-air-sensor-cleaner-02-litra, poczekaj aż odparuje i zamontuj z powrotem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 21 lipca 2017, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzięki za jakiś trop. Spróbuję przeczyścić . Dodam, że wskazania przeplywomierza wg inpy wydaja się być poprawne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 24 lipca 2017, 06:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Sprawdziłem przepływomierz. Nie bylo co czyścić. Jest w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 24 lipca 2017, 17:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Na oko stwierdziłeś że jest czysty jeśli tak to gratuluje bo tego tak nie zobaczysz

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 24 lipca 2017, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam. Też walczę z podobnym tematem. M47N 280k nalatane

Przypadkowy filmik z sieci https://www.youtube.com/watch?v=F3-AKBR ... awelMajzel
oraz mojego autorstwa https://www.youtube.com/watch?v=N67AnCW ... C5%81ukasz

Brzmi podobnie czy zupełnie inaczej u Ciebie?
U siebie podejrzewam szklanki, lada moment będę robił płukankę oleju bo możliwe że trafiłem na podróbkę Castrola, po płukance wleci millers EE5w40 i może uda się wyciszyć to klepanie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 25 lipca 2017, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
CHEMIK211, tak stwierdziłem na oko, gdyż nie miał nawet żadnego kurzu . Przepłukałem otwór na element pomiarowy alkoholem izopropylowym i nic nie wypłukało. Wskazania przepływomierza na biegu jałowym oraz z gazem w podłodze nie uległy zmianie. Dlatego twierdzę, że przepływomierz ma się dobrze.
Rafixxxx, dzięki za filmik. Wydaje mi się, że mój silnik brzmi bardzo podobnie. Tak głośno i donośnie słychać twardy klekot. Jak tylko będę miał dojście do m47n który chodzi normalnie to nagram 2 filmy do porównania aby było odniesienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 25 lipca 2017, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Alkohol za słaby do mycia prtzepływki niestety

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 28 lipca 2017, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Specjalistyczny środek do czyszczenia polecony przez senbon ma wskladzie tylko i wylacznie alkohol izopropylowy więc chyba kolego CHEMIK211 nie masz racji. A uszkodzić przepływomierz jest bardzo łatwo bo jest dosyć delikatny i wrażliwy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 28 lipca 2017, 19:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Ja mówię z doświadczenia może małego bo tylko 10lat w zawodzie ,za przeproszeniem aby uszkodzić to trzeba być niezłym debilem ,i lepiej nie tykać się takich w tedy napraw,

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 28 lipca 2017, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
latwo ukruszyn wklad plytke. zalezy w czym. peka wzdluznie i po przeplywce. doswiadczenie mozesz miec 15-20 lat przy silnikach i sie ukruszy ze starości też lubią płytki. te z beemki nie są aż tak delikatne ale czyszczenie ich bez rozbierania wkładu to kiepski pomysł.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 29 lipca 2017, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
pawelos666 napisał(a):
latwo ukruszyn wklad plytke. zalezy w czym. peka wzdluznie i po przeplywce. doswiadczenie mozesz miec 15-20 lat przy silnikach i sie ukruszy ze starości też lubią płytki. te z beemki nie są aż tak delikatne ale czyszczenie ich bez rozbierania wkładu to kiepski pomysł.

Ale wiesz o tym że uszkodzić nie jest tak prosto nigdy mi się to nie zdarzyło bo nie ma jak chyba że czyścisz to ręcznie i dmuchasz sprężonym powietrzem ale taki kretynizm pomijam

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 29 lipca 2017, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak bedziesz naprawial auta codziennie to trafisz na auto ze wezmiesz do reki 25 letni wklad z cieniutką plytką i sie skruszy po wyjeciu plytka jak dotkniesz wacikiem albo przemyjesz IPA. ze starości. kilka wkladow wymienilem ze starosci pokruszonych nigdy nie wyjmowanych z obudowy nawet nie zdarzylem dotknąć. trzeba sie z tym liczyć, że mycie przeplywomierza to ryzyko.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Czy silnik powinien pracować na odpiętej wtyczce od przepływomierza ? mój natychmiast gaśnie
Ponawiam pytanie czy ktoś wie o jakiś zmianach powiedzmy w kącie wtrysku w fabrycznych mapach na przestrzeni lat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak na odpietej wtyczce mase przyjmuje jako 1600 jednostek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
pawelos666 napisał(a):
jak bedziesz naprawial auta codziennie to trafisz na auto ze wezmiesz do reki 25 letni wklad z cieniutką plytką i sie skruszy po wyjeciu plytka jak dotkniesz wacikiem albo przemyjesz IPA. ze starości. kilka wkladow wymienilem ze starosci pokruszonych nigdy nie wyjmowanych z obudowy nawet nie zdarzylem dotknąć. trzeba sie z tym liczyć, że mycie przeplywomierza to ryzyko.
Muszę cię zmartwić pracuję codziennie od jak juz wspominałem ponad 10lat , i uszkodzenie przepływki mechaniczne to jak ją sam uszkodzisz albo coś wpadnie i ją uszkodzi,

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ukruszy sie wzdluz do sciezki plytka jak bedzie miala z 20 lat czy wiecej. to bardzo ryzykowne. te plytki są bardzo cienkie. podaje przyklad które latwo sie uszkadzają
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Twarda praca M47N- bieg jałówy, przyspieszanie
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 22:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Przepływomierz który ma 20 czy więcej lat wymienia się na nowy,czyszczenie starego niewiele pomaga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL