Witam. Postanowiłem utworzyć nowy wątek, bo temat zapowiada się dość długi. Przeczytałem wiele tematów dotyczących wypadania zapłonów i sprawdziłem wiele podzespołów. Rozwiązania ciągle brak.
Problem: Przy dynamicznym dodaniu gazu przy ok 1500-2500 obr/min czuć dławienie silnika (brak zapłonu w cylindrach) i zazwyczaj dostaję błąd o treści "wypadanie zapłony na 5 cyl.". Jeśli na siłę podczas dławienia depnę głębiej gaz to błędy pokażą się też na innych cylindrach. Gdy dodaję gazu równomiernie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej to problem nie wystąpi. Po przekroczenie prędkości obrotowej ok 3500 obr/min problem też nie występuje i mogę wtedy wciskać gaz w opór. Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG.
Moje próby rozwiązania problemu, które nie przyniosły rezultatu.
1. Zamiana świec i cewek. 2. Czyszczenie połączeń cewek z wtyczką i cewek z fajami. 3. Czyszczenie złącz sterownika silnika (i przy okazji sterownika skrzyni) kontaktem i sprężonym powietrzem do momentu osuszenia złącza. W złączach nie odnotowałem ani kropli wody. 3. Poprawienie zimnych lutów w całym złączu sterownika silnika. 4. Sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego i profilaktyczna wymiana uszczelki między kolektorem a głowicą. 5. Odłączenie przepływomierza (po odłączeniu wypadanie znów występowało). 6. Odłączenie zaworu DISA. Na małych prędkościach obrotowych silnik generował mniejszą moc. Wypadanie zapłonu nie było tak łatwe do wygenerowania (wolniej wkręcał się silnik) , ale i tak zapłony wypadały. 7. Sprawdzenie ciśnienia sprężania. Na każdym cylindrze powyżej 14 bar. 8. Sprawdzenie ciśnienia paliwa. Na wolnych obrotach stałe ciśnienie 3,5 bara. 9. Wypięcie czujnika temp. powietrza dolotowego. Wypadanie występowało trochę rzadziej. 10. Dwie sondy regulacyjne są nowe (ok 10 tys. km przebiegu). 11. Tylne sondy sprawdzające katalizatory są wyłączone programowo. 12. Wgrałem najnowszy soft sterownikowi LPG (landi renzo omegas). 13. Połączyłem masę z karoserii bezpośrednio do obudowy cewki 5 cylindra. 14. Sprawdziłem napięcie ładowania w momencie wypadania zapłonu. Cały czas jest powyżej 13,8 V. 15. Wymieniłem świece zapłonowe z NGK BKR6EQUP na irydowe DENSO IK20TT, które są przeznaczone do LPG. Zero poprawy.
Wartości napięć na sondach zmieniają się szybko w zakresie 0,2 - 0,8 V. Na wolnych obrotach korekcja 5 cylindra jest bliska 0 lub nawet równa 0. Reszta cylindrów poniżej 0,35 % Całkowity pobór powietrza na wolnych obrotach ok 15 kg/h. Dodam, że podczas pracy na wolnych obrotach nigdy nie spotkałem się z żadną nieprawidłowością działania. Problem powstaje tylko po dynamicznym naciśnięciu gazu i okolicach prędkości obrotowej 1500- 3500 obr/min.
Zamówiłem jeszcze nowe uszczelki kolektora wydechowego i będę na czasie szukał w nim nieszczelności. Macie może jeszcze jakieś pomysły? Będę bardzo wdzięczny.
Odnotowałem, że jadąc we mgle znacznie łatwiej osiągnąć wypadanie zapłonu.
_________________ Zabawa z moim egzemplarzem E39: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828
Ostatnio edytowano 29 października 2017, 16:48 przez Majster128, łącznie edytowano 3 razy
|