Miałem dosłownie teraz analogiczną sytuację w E90. Przyczyną był uszkodzony czujnik ABS prawy tył. Powodem jego uszkodzenia był tzw. wieniec / pierścień ABS, który jest zlokalizowany na końcu półosi (tym końcu znajdującym się przy kole). W miarę upływu czasu tam pojawia się rdza, która odkształca pierścień, on już nie jest idealnie okrągły, a poza tym to lekko odstaje, uderzając w czujnik (normalnie są od siebie oddalone, ale znajdują się bardzo blisko siebie, bo ten pierścień nadaje sygnały, a czujnik ABS je odbiera). Nie idzie kupić nigdzie takiego pierścienia do E90 w oficjalnych sklepach (to co jest na allegro to loteria, nie wiadomo z jakiego stopu to jest wykonane, a tam są bardzo duże temperatury), nawet z całym przegubem, dopiero cała półoś za 1300 zł.
Co zostało zrobione: zdjęta półoś, wieniec został oszlifowany i oczyszczony z rdzy. Założone z powrotem i póki co działa. Wcześniej z tym uszkodzonym też tak miałem, że po wyłączeniu auta i włączeniu później było przez jakiś czas dobrze, a potem znowu się załączało (wydaje mi się, że chodzi tu o rozszerzalność metalu pod wpływem temperatury).
To jest ten element (ta taka jakby drabinka):
https://youtu.be/1PdnFRMMnEQ?t=409