Witam,
miałem "uszkodzonego" kompa w mojej E46 320d 150km 2003r - manual 6b
Mechanik (od BMW) wymienił mi sterownik DDE, EWS oraz kluczyk - niestety jak już sam doszedłem komp pochodzi od e46 automat (prawdopodobnie anglik)
Zakodował co trzeba było żeby auto normalnie mogło jeździć itp.
Lecz mam 2 błędy w inpie 48C3 EGS 1 oraz 4AA3 EGS2
screeny:
https://images90.fotosik.pl/56/a8599596ec18aa56.jpghttps://images90.fotosik.pl/56/c89f4f278c0495ca.jpgAuto jeździ według mnie ok - nie pamiętam jak było prędzej bo miałem mapę na około 196km około 4 miesięcy i coś się zdupiło po tym czasie, auto nagle traciło moc podczas przyspieszania jakby odcinało moc i odrazu było siwo za mną w momencie tego odcięcia (biały/siwy dym), mechanik zdiagnozował że wina jest w tej mapie, lecz nie mógł jej usunąć, ani edytować była ponoć zakodowana (tuner u którego robiłem mape wylał się na mnie, brak kontaktu tel, w warsztacie ponoć go nigdy nie było itp.) więc mój mechanik postanowił wymienić kompa
dodam, że zostały sprawdzone wtryski (wymienione na nówki - efekt ten sam), sprawdzenie przelewów wszystko idealnie, kompresja idealna, turbo ok.
Problem jaki mam od wymiany kompa to:
- obroty na jałowym, jak i na każdym biegu max 4tyś. (po wyżej 3,5 tyś już nie ciągnie)
- nie działa tempomat (prędzej działał) - włącza się bo zapala się kontrolka
- wydaje mi się, lecz jak pisałem prędzej nie pamietam jak miałem na serii - auto jest trochę przymulone
Przeczytałem "cały" internet - praktycznie nic się nie dowiedziałem, po za tym że problem mogę rozwiązać wgrywając nowego softa
Mam wszystkie programy:
Inpe
NCS Expert
bmw coding tool
winKFP
w NCS zakodowałem wszsytkie moduły na nowo
w BMW coding tool zaktualizowałem sp-daten e46 v50.2 oraz winKFP
w winKFP mam wszystkie numery do kodowania - lecz do wyboru mam kilka DDE - 502 503 504 (jak dobrze pamiętam)
Chciałbym prosić kogoś ogarniętego kto robił już to i wie o co chodzi o instrukcje jak zaktualizować DDE jakie wybrać numery itp - akurat tego nigdzie nie mogę znaleźć i nie mam pojęcia jak to zrobić (wiem że muszę mieć aku podpięte pod prostownik itp)
Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem, albo zna rozwiązanie tego problemu.
dołączam screeny z inpy o wszystkich informacjach jakie pokazuje inpa na temat auta sterownika itp.
https://images90.fotosik.pl/56/191f9e09ed7fa3ed.jpghttps://images92.fotosik.pl/57/9c9525b94e5fa67e.jpghttps://images92.fotosik.pl/57/ad307056c5925214.jpgdodam jeszcze ostatnie numery VIN auta: PJ53612
z góry dziękuje za pomoc