BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 15:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 3 kwietnia 2019, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Witam forumowiczy, zwracam się o pomoc bo aktualnie nie mam już pomysłów gdzie szukać przyczyny. Samochód to poliftowe e39 3.0d z automatem. Problemem jest brak mocy na niskich obrotach. Problem pojawił się nagle jakiś czas temu. Wyglada to tak, ze kiedy ruszamy ze startu zatrzymanego z pełnym gazem samochód ma około 2sekund zwłoki zanim zaczyna gnieść w plecy. Jak ruszam dynamicznie na rondzie to mam problem nadążyć za dostawczakami przez pierwsze metry. Jestem przekonany ze tego nie było, bo jak go kupiłem to wystarczyło ruszać na pol gazu i kontrola trakcji się zapalała. Był taki zważy, przyspieszał ledwo dotykając gazu. Z rzeczy które sprawdziłem:
-wszystkie podcisnienia nowe są podłączane prawidłowo
- turbo i geometria podobno chodzą idealnie(tak twierdzi mechanik)
-przepływomierz nowy bosch wartość w inpie idealna
- pompa progowa daje 4bary na wolnych obrotach i 3.8 pod obciążeniem.
- katalizatory wycięte
- wtryski maja prawidłowe korekcje, jeden czasami się zgubi i pokazuje -1.3
-ciśnienie paliwa w normie
- przekładałem 4 różne zaworki od turbo i egr w różne strony żadnego efektu
- czujnik ciśnienia w kolektorze podmienialem bez różnicy
- zamontowany oryginalny kolektor bez klap

Jedyna sprawa która budzi mój niepokój to wartość podcisnienia. Kiedy badam je za akumulatorem podcisnienia, lub bezpośrednio za vacum pokazuje się -1. Kiedy wpinam się za zaworem turbo przed gruszka, to wynosi około -0,65, a po wciśnięciu gazu spada do -0,4. Czy to jest normalne? Badałem tak na 3 różnych zaworach i każdy działa tak samo. Aaa i każde wciśnięcie hamulca powoduje spadek o około 0,2. Żeby wyeliminować problem dziurawego serwa czy coś w tym stylu zamontowałem zaworek zwrotny w magistrali vacum od strony turbo . Teraz przy duszeniu hamulca wartości podcisnienia w tamtej magistrali nie spadają.

Ogólnie w zakresie od 2k rpm samochód ma moc w normie, ciągnie i gniecie. Tylko ten muł z dołu...przeczytałem dziesiątki podobnych tematów na forach krajowych jak i zagranicznych ale nie znalazłem rozwiązaniaz...błagam powiedzcie gdzie jeszcze szukać przyczyny???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 10 kwietnia 2019, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Naprawdę nikt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 11 kwietnia 2019, 17:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57D30
Mam podobny problem przyjacielu (jeszcze nie rozwiązany), ale z tego co rozmawiałem ze znajomym co ma warsztat tylko BMW to stawiał na sztangę od turbo (gruszkę, jak zwał tak zwał) że się przestawiła lub nie spełnia swojej roli, lub zapieczona kierownica od geometrii (krótkie odcinki w zimie plus przepalanie lekko oleju) dodatkowo polecam ci pojechać na kompie i sprawdzić jak działa turbo czy dmucha to co powinno. Wtedy zobaczysz najlepiej czy układ jest szczelny ew. po dźwięku jak masz jakieś pytania jeszcze to pytaj. Dodam jeszcze że mam M57D30 manual i ciągnie u mnie od 2,5 3 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 06:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 15
Moje BMW: E46 M diesel
Kod silnika: M57d30
Kod silnika: M57d30
Witam mam e46 sedan 330d 184km miałem już kilka sztuk z tym silnikiem same turasy i wydawało mi się że ta wyjątkowo dobrze chodzi lecz w tygodniu byłem wgrać "robaka" w kreatorze mocy i niestety z serii zgubiłem gdzieś po drodze około 10 kucyków myślałem że będzie chociaż trzymać serie ponieważ miałem wystawionego downpipe zamiast kata i końcowy przelotowy RM3 lecz i tak przeszła moda na 207Km 450Nm . Wstawie foto wykresu tylko jeszcze nie wiem jak :) Pozdrawiam iwesolych świat wam życzę :)
Link do wykresu
__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/zdjecie/34f43e2845c04599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 5 września 2019, 11:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: x5 e53
Kod silnika: m57n
Witam mam ten sam problem co kolega tylko ze bmw x5 e53 samochód nie zbiera sie do 2000rpm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 5 września 2019, 21:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Myślę, ze to jest problem.
"zamontowany oryginalny kolektor bez klap"

Usunąłem u sobie klapki. Reakcja na gaz przy niskich obrotach była fatalna.
Wstawiłem kolektor z klapkami i jest inna jazda.
Jest wigor przy niskich obrotach.

330d E93 M57N2. 231KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 6 września 2019, 11:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: x5 e53
Kod silnika: m57n
Co sprawdzałem i wymieniałem u siebie w x5 e53 2006 m57n 218 KM automat z dpf turbina bez gruszki sterowana elektronicznie.
-zmieniona turbina hybryda i założony kolektor żeliwny stary popękany, turbina ładnie wstaje
-założony nowy kolektor ssący z klapkami oryginał bmw
-nowy przepływomierz bosch
-czyszczony dpf
-samochód podłączany pod iste zero błędów
-czyszczony zawór egr i sprawdzony czy sie zamyka, klapki tez sprawdzone czy sie zamykaj i otwierają
-sprawdzone podciśnienie
-założony nowy map sensor
-wymienione wszystkie filtry i olej
czekam jeszcze za pedałem gazu i jeszcze mnie zastanawiają czujniki zamontowane na pedale hamulca
- pedał gazu podmieniony bez rezultatu
-sprawdzona szczelność interculera i węży


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d brak mocy do 2000rpm
PostNapisane: 10 września 2019, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Ja znalazłem rozwiązanie mojego problemu wiec zostawię dla potomnych - przepływomierz pierburga masakrycznie zamula z dołu a był na 100% oryginalny i wszystkie wartości w kompie idealne!!! Lepiej zamontować używany bosch. Dwa - przewody podciśnienia, miałem minimalne zagięcia przy zbiorniczku vacum(chyba były silikonowe i się odkształcily od temperatury). Do tego podmieniłem dwa wtryski. Teraz jezdzi tak, ze na ćwierć gazu pali sie kontrola trakcji przy starcie spod świateł ;)
90% silników m57 nie jedzie z dołu, a użytkownicy nawet nie wiedza jak to powinno chodzić w praktyce..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL