BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 02:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 10:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: N43B20
Witam,
Posiadam BMW E90 320i N43B20 2.0 benzyna - 170KM z przebiegiem 128tys km
Do tej pory wymienione bylo:
- 4 wtryski na oryginalne
- wszystkie swiece / cewki
- czujnik polozenia walka rozrzadu
- czujnik cisnienia oleju
- wszystkie sondy lambda
- czujnik nox
- wylaczylem system start stop

Wszystkie wymiany spowodowane byly nierowna praca silnika plus kontrolka silnika lub bledami podczas przegladow. Wtryski byly wymienione na koncu - co permanentnie wyeliminowalo problemy.
Raz na jakis czas podczas stalej jazdy na miescie auto "kangurkuje" delikatnie przerywa przy ok 2tys obrotow - problem znika po przejechaniu sie autostrada 4tys obrotow ok 30km (brak bledow po podlaczeniu komputera)

Olej wymieniam raz w roku albo co ok 10tys km na 0w40.

Pytanie jest nastepujace - czy uwazacie ze w tym przypadku zastosowanie ceramizatora po wymianie oleju (wypada we wrzesniu) jest zasadne ? Chcialbym jeszcze troche autem pojezdzic powiedzmy z 2lata. Chcialem wiedziec jak jeszcze moge dbac o ten silnik, zeby sluzyl bez wiekszych awarii, ktore i tak juz mialy miejsce ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 16:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ceramizery to produkty typu nanotechnologia, zmniejszenie tarcia jak siarczan molibdenu czy archoilowskie specyfiki AR.
Czy ci one potrzebne? Zależy na jakim jeździsz oleju i w jaki sposób.
Są oleje które posiadają tego typu dodatki.
Osobiście używałem liquimoly mos2 z siarczkiem molibdenu. Można też kupić go osobno i dolać do oleju.
Tak samo oleje Millera serii EE mają w sobie już modyfikatory tarcia. Sam aktualnie jeżdżę na takowym. Wcześniej używałem oleju serii XF + samemu stosowałem dodatek archoila 9100 czy 9200. Na pewno coś dają takie dodatki, ale trzeba się nastawić że nie naprawi to nam rzerżącego łańcucha rozrządu czy odblokuje vanosa :p takie specyfiki mogą mieć znaczenie w skrajnym warunkach, tj. zimne rozruchy, czy wyczynowa jazda. W zwykłych warunkach Januszowskich różnica w pracy pewnie nie do zauważenia, choć dla silnika jednak coś ;)

Olej lejesz ok, może być 0w40. Od siebie polecam millersa.
Co możesz jeszcze stosować? Polecam co jakichś czas preparaty do czyszczenia wtrysków, czy dodatki do paliw.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 18:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: N43B20
kszyhu napisał(a):

Olej lejesz ok, może być 0w40. Od siebie polecam millersa.
Co możesz jeszcze stosować? Polecam co jakichś czas preparaty do czyszczenia wtrysków, czy dodatki do paliw.


Dziekuje za odpowiedz, czy masz cos do polecenia jesli chodzi o chemie czyszczaca wtryski ew uklad paliwowy ?
Zalewam raz na 2 tankowania 98 na cirlce. Nie dopuszczam do tego, zeby byla rezerwa.
BTW warto lac 98 ? czy szkoda pieniedzy ?

Jesli chodzi o styl jazdy, to glownie po miescie, ale czasem tez przelot autostrada Staram sie jezdzic nie jak dieslem i krece go standardowo do 3tys obrotow. Jesli chodzi o lancuch to zapomnialem dodac, ze przy 100tys poluzowal sie napinacz rozrzadu, ale nic sie nie stalo oprocz tego, ze polecial olej, ale zostal dokrecony odpowiednim momentem, a przy 120tys byl sprawdzony moment dokrecenia. Silnik chodzi cicho i nie ma jakichs dziwnych dzwiekow, oprocz tego lancuch jest napiety jak struna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
DJPol86 napisał(a):
Zalewam raz na 2 tankowania 98 na cirlce. Nie dopuszczam do tego, zeby byla rezerwa.
BTW warto lac 98 ? czy szkoda pieniedzy ?

Dobre to to.
Kolego ja leje tylko 98.
Kasy zawsze jest szkoda, ale 4-5zl na 10litrach, czy 30zl na pełnym baku to żadna oszczędność, w dodatku przy takich przebiegach jak piszesz, do 10k rocznie.. A nasze Bawarkii,szczególnie te nowsze konstrukcje są wrażliwe na gorsze paliwo, a i mapy paliwa producenci już na wstępie przystosowują do paliw premium. W teorii nic się nie ma prawa stać na paliwie 95, gdyż czujniki stukowe zrobią swoje. Ale w praktyce znajdują się np. przypadki padających wtrysków. Mimo wszystko obecnie BMW zaleca tankowanie paliwa "premium" dla uzyskania fabrycznych, najlepszych parametrów pracy. To są fakty.
Zwykły zjadacz napiszę że plecie głupoty, bo on nic nie czuję. Ty nie poczujesz, ale silnik, osprzęt w dłuższej perspektywie odbiera to. Po latach nierówno pracuje, wypadają zapłony, telepie. I mamy gotową teorie o silnikach serii N :P
Tak, że tak... Zalecam lanie pb98, chyba że jakichś tuner wystroił nam mapę pod Vpower100, wtedy to lejemy ;)

Co do chemii czyszczącej układ. Od płukanek silnika, po czyszczenie wtrysków... Lałem kiedyś do wtryskow specyfiki naszej rodzimej firmy (nie pamiętam nazwy, przezroczyste butelki), lałem też produkty STP jak i Archoila. Leje obecnie Millersa. Korzystałem też z Kleen-flo, firma z za wielkiej wody

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 19:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: N43B20
kszyhu napisał(a):
DJPol86 napisał(a):
Zalewam raz na 2 tankowania 98 na cirlce. Nie dopuszczam do tego, zeby byla rezerwa.
BTW warto lac 98 ? czy szkoda pieniedzy ?

Dobre to to.
Kolego ja leje tylko 98.
Kasy zawsze jest szkoda, ale 4-5zl na 10litrach, czy 30zl na pełnym baku to żadna oszczędność, w dodatku przy takich przebiegach jak piszesz, do 10k rocznie.. A nasze Bawarkii,szczególnie te nowsze konstrukcje są wrażliwe na gorsze paliwo, a i mapy paliwa producenci już na wstępie przystosowują do paliw premium. W teorii nic się nie ma prawa stać na paliwie 95, gdyż czujniki stukowe zrobią swoje. Ale w praktyce znajdują się np. przypadki padających wtrysków. Mimo wszystko obecnie BMW zaleca tankowanie paliwa "premium" dla uzyskania fabrycznych, najlepszych parametrów pracy. To są fakty.
Zwykły zjadacz napiszę że plecie głupoty, bo on nic nie czuję. Ty nie poczujesz, ale silnik, osprzęt w dłuższej perspektywie odbiera to. Po latach nierówno pracuje, wypadają zapłony, telepie. I mamy gotową teorie o silnikach serii N :P
Tak, że tak... Zalecam lanie pb98, chyba że jakichś tuner wystroił nam mapę pod Vpower100, wtedy to lejemy ;)

Co do chemii czyszczącej układ. Od płukanek silnika, po czyszczenie wtrysków... Lałem kiedyś do wtryskow specyfiki naszej rodzimej firmy (nie pamiętam nazwy, przezroczyste butelki), lałem też produkty STP jak i Archoila. Leje obecnie Millersa. Korzystałem też z Kleen-flo, firma z za wielkiej wody


OK, jak dla mnie moge lac 98, zgoda, ze to zadna roznica przy przebiegu 10-15tys rocznie. Zwlaszcza, ze po wymianie wtryskow chce sie maksymalnie zabezpieczyc przed kolejna atrakcja w postaci zostawienia w serwisie 11tys zl ;)

Czyli rozumiem, ze lejac 98 stale dodawanie wspomnianych przez Ciebie dodatkow nie bedzie przesada i ma sens ?
Co ile rekomendujesz lac dodatek do wtryskow / plukanek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N43B20 Ceramizator pytanie
PostNapisane: 21 lipca 2019, 22:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Tylko sprawdzone stacje, wiadomo, że na wyjazdach nie da rady zawsze tego dopilnować. Ale warto się trzymać swoich sprawdzonych dostawców. Ja leje np tylko na Lotosie, czyli tak naprawdę używam dwóch stacji.

Dodatki ? Warto. Oczywiście wg wskazań na wyrobach...
Wtryski tam pamiętam podają gdzieś średnio co 5tys? Ale raz w roku jak zalejemy na pełen bak- butelkę i pasuje. Płukanke stosuje co wymianę oleju. Jeśli masz czysto "pod deklem" to i tak warto, bo po roku przepracowanego oleju, warto wlac płukanke na samo dogrzanie i rozcieńczenie oleju, aby było mu łatwiej opuścić miskę. Wiadomo. Wszystko w granicach zdrowego rozsądku, bo nikt nikomu nie nakaże jeżdżenia stałe na dodatkach, w każdym możliwym przewodzie ;) po prostu z moich doświadczeń i obserwacji, nie szkodzi taka profilaktyka, a wręcz odwrotnie. Koszta to też znikome w stosunku do wydatków na serwis w razie awarii :)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL