Nie oglądałem, ale porobiłem parę testów.
Przejechałem prawie 100km i w tym czasie tylko raz udało mi się doprowadzić do serii szarpnięć, było ich może ze 3-4 i koniec. Prędkość obrotowa spadła, ale jakby w normie - szarpnęło, trochę zwolniłem. Natomiast wartość nie zanikła, wskazówka też ok pracowała, na inpie też dobre wartości. Te szarpnięcia nie spowodowały zapalenia kontrolek DSC, właściwie nie spowodowały wystąpienia żadnego błędu na komputerze.
Wszystkie czujniki prędkości obrotowej kół pokazywały takie same wartości. Tak samo czujnik skrętu i yaw sensor, wszystko w normie.
Więcej nie udało mi się uzyskać szarpania, a jeździłem po mieście i po ekspresówce, prędkości od 0 do 160 i każdy bieg. Nie mam pojęcia o co chodzi.
Natomiast miałem problem z turbiną - miałem wrażenie, że za nisko doładowuje, samochód okropnie się zbierał (ze 12s do setki), mocniej kopcił. Sprawdziłem błędy po zatrzymaniu i wystąpił jeden:
- DDE 004530 DDE: regulacja ciśnienia doładowania - dodatni uchyb regulacjiPo usunięciu błędu samochód znów zaczął się zbierać i wkręcać na obroty od 2500rpm, tak jak powinien chociaż nie jestem przekonany, że odzyskał w 100% moc to jest duużo lepiej.
Dodam, że jakiś miesiąc temu miałem problemy z błędami:
- DDE 004501 DDE: regulacja recyrkulacji spalin - ujemny uchyb regulacji https://zapodaj.net/7d86381cab31f.png.html- DDE 004507 DDE: regulacja recyrkulacji spalin - dodatni uchyb regulacji https://zapodaj.net/3c4d132935989.png.htmli również
- DDE 004530 DDE: regulacja ciśnienia doładowania - dodatni uchyb regulacji https://zapodaj.net/90987382359bb.png.htmlZmieniłem wtedy wszystkie wężyki podciśnienia na nowe, filterki elektrozaworów podciśnienia zostały wyczyszczone, EGR dostał nowy elektrozawór (schowany pod kolektorem), ten od sterowania turbiną został stary. EGR też wyczyściłem. Jedyne co zrobiłem inaczej, to:
https://zapodaj.net/fea2d46040d12.png.html- zaślepiłem wężyk nr.10, który dochodzi do sterownika klapek kolektora dolotowego nr. 9. klapek nie mam, a ułamał mi się mocowanie węża w elemencie 9 więc stwierdziłem, że skoro to i tak nie pracuje, to nic się nie zmieni jak po prostu zaślepie ten wężyk i moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na silnik.
Możliwe, że wypada zmienić drugi elektrozawór podciśnienia ten od turbo, skoro taka akcja przy EGR zniosła problem.