BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Swap m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: 520 E34
Kod silnika: M50b20
Witam wiem że jest kilka wątków w internecie dotyczących takiego SWAPA ale wszędzie piszą coś innego, chciałbym się tak naprawdę dowiedzieć co trzeba przekładać żeby uruchomić ten silnik w E39. Gdzieniegdzie piszą że trzeba wymieniać sterownik (trochę dla mnie to dziwne bo na RealOEM sprawdzałem i ma takie same oznaczenia i numery), na sam początek chciałbym go uruchomić w aucie, także nie przeszkadzałoby mi krótsze przełożenie dyferencjału itp. Chodzi mi o to co koniecznie trzeba wymienić, mianowicie jak ma się sprawa z przepływomierzem i elektroniką? Skrzynia z tego co się orientuje też pasuje. Dodam że silnik miałby być SWAPOWANY z E38. Proszę o konkretne informacje na ten temat. Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 06:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
robiłem to u siebie.
Tylko , że w kombiaku.
Potrzebne są
Silnik kompletny wraz z przepływomierzem.
Puszka filtra powietrza
Skrzynia biegów wraz z dźwignią zmiany biegów <można ją przerobić jak masz spawarkę>
wał i dyfer.
Do tego < można ale nie trzeba> kompletny wydech.
W silniku do przełożenia jest miska olejowa bo jest inna. Trzeba nową uszczelkę. Miska wraz z bagnetem oleju.
Oczywiście możesz zostawić skrzynię i dyfer ale to nie będzie 528 jak powinno bo będziesz miał zawsze zbyt wysoike obroty i przez to spalanie.
Sterownik musisz zmienić bo mapy są inne i brak mu będzie płynności w czasie przyspieszania.
Oczywiście zapali na tym sterowniku który masz obecnie.

Ja u siebie zmieniłem cały komplet i tylko tak uważam to ma sens.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: 520 E34
Kod silnika: M50b20
Dzięki za odpowiedź. A przepływomierz da się podpiąć pod fabryczna wiązkę czy trzeba też wiązkę przerabiać? Czyli najważniejsze żeby auto zaczęło jeździć trzeba przepływomierz, obudowę filtra i komputer od 2.8 tak? Tylko jak wygląda przełożenie kompa od 2.8, trzeba wymieniać razem ze stacyjką czy jak? A i jaka jest różnica w misce od e38 a e39?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Wiązki są identyczne.
Przepływomierz od 2,8 ma większą średnicę dlatego trzeba zmienić też puszkę filtra.
Zasadniczo musisz mieć cały kompletny silnik Od przepływki do kolektora wydechowego.

Co do sterownika to zmieniasz sterownik wraz z EWS em i pestką z kluczyka dawcy < wszystko to koniecznie z jednego auta>
Ja to zrobiłem inaczej bo podjechałem do znajomego mechanika od BMW i on mi przeprogramował EWS tak , że wsadziłem sam sterownik.
Można też skopiować mapę wtrysku ale to jest trochę ryzykowne i prawie nikt tego nie robi w ten sposób.

Co do miski olejowej to zwyczajnie ma inny kształt i dlatego musisz ją zamienić na tą którą masz obecnie.

Reszzetę możesz ostatecznie zostawić ale wiedz , że jak zostawisz swoją skrzynię i dyfer to nie będzie to.
I jeszcze jeśli masz sedana to półosie wypadało by zmienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 18:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Przeciez mapa caly czas sie zmienia. jak odpalisz go na swoim sterowniku, to sterownik sam dobierze dawke wtrysku i zaplon wg parametrow podanych przez czujniki.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Myśl co chcesz.
Ja odpaliłem auto na sterowniku od 2,0 i na nim może ze 300km zrobiłem.
Brakowało dołu.
Potem kopniak mocy.
A spalanie kosmos.
Do tego od 4500 nie za bardzo miało chęć jechać.

Po zmianie nie to auto.

Mocy nie przybyło ale inaczej się ona pojawia i jest od dołu.
U góry tez jest chęć do życia.
Spalanie spadło.

pewnie , że sterownik ma adaptację ale są jakieś granice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
ja tez przekladałem z e38 do e39 .przełozyłem tylko miske,kolektor wydechowy,wiaske mozesz zostawic od 2 litrow jest taka sama ,przepływkę i obudowe filtra .Skrzynia i most został od 2 litrow jezdze juz rok i nic sie nie dzieje .Tylko predkosc max jest mniejsza bo mu sie szybciej obroty koncza ale za to jest troche szybszy do 200km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 20:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
A co ma się dziać?
Lekki niedobór mocy jedynie i zbyt wysokie obroty.

Ale jeździc to będzie.

Dla mnie to było nie do zaakceptowania. Dlatego zmieniłem wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 21:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Pytam dla małego sprostowania, bo już nie wiem po co ta miskę się zmienia... :niepewny:
Czyli miska olejowa w silniku 2.8 jest inna w e38 i e39?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 października 2012, 21:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Miska jest inna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 28 października 2012, 19:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Sterownik ani ews itd nie jest potrzebny.15-20 z Dis-em i można zmienić oprogramowanie na 2,8 i po sprawie.
Mapy paliwowe,zapłonu itd. są zupełnie inne w 2,8 w porównaniu do 2,0 czy 2,5 także jazda na sterowniku od 2,0 to słaby pomysł.
Robiłem niedawno remap swojego auta i przewaliłem wszystkie mapy z m52 :) .

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 28 października 2012, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
A czy do zmiany mapy disem musisz mieć jakiegoś dawcę do skopiowania?

Mi znajomy mechanik odradzał bo mówił , że czasem sterownik porafi się zaciąć przy kopiowaniu i jest wtedy niemały problem.

I czy mapa od auta z automatem jest taka sama jak od auta z manualem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 31 października 2012, 07:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Ryzyka nie ma żadnego.Jak się "zatnie" to się go "odetnie" :) .
Jak masz Dis to normalnie wgrywasz nowe oprogramowanie i po sprawie.
Czy automat czy manual nie ma znaczenia.Tester pyta w między czasie jaka skrzynia.Przy synchro Ews.
Wersję softu można sobie znaleść w Etk.Do niektórych wersji samochodu są 2 rodzaje softu troszeczkę fabrycznie podkręconego.Są "podrasowane" mapy zapłonu i paliwa.Nawet czuć jakąś różnicę jak na soft fabryczny :D .

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 31 października 2012, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 56
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Tak orientacyjnie chcialem sie spytac czy taki swap da rade w 5 k zamknąc czy moze braknąc buły. W cenie oczywiscie silnik i osprzęt plus robota ;)?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 31 października 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Ja robote miałem własną.
Silnik i skrzynia 3000 z lekkim okładem.
Wał dyfer wydech i reszta zabawek 700.
Oleje i filtry koło 300.
Zmiana strownika i ustawienie gazu 300.

Dwa dni roboty w dwie osoby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 2 listopada 2012, 17:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: było E39, jest E70
Kod silnika: było M52B20
Ja robiłem taki swap w swojej e39 z 2.0 na 2.8, wymieniony był silnik, skrzynia, przepływomierz z puszką, dźwignia zmiany biegów i wydech, komputer silnika został przeprogramowany. Koszt robocizny z częściami 5500 zł. Oczywiście jeszcze później doszedł koszt przeróbki instalacji gazowej, którego nie liczyłem na początku bo myślałem że będzie śmigać na starej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 3 listopada 2012, 15:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Ja jak dowiadywalem sie o swap u mnie z m52b20 na b28 to mowa byla o 1500 za slupek plus przeplywka plus olej castrol syntetyk, ja mialem dokupic tylko puszke na filtr powietrza, wtryski i tyle. o zadnym wydechu nie bylo mowy. sterownik tez mial zostac ten sam.
teraz popatrzylem na realoem i porownalem osprzet do b20 i b28. no i faktycznie inna jest skrzynia i dyfer, a jak dyfer to i polosie.
i koszty ida w gore...

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 3 listopada 2012, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Co to za swap na starym sterowniku? To nie jedzie.
Nawet sterownik od automata jest nieco inny niż od manuala.
Po co zmiana bez zmiany dyfra i skrzyni? Ja przy 140km/h mam około 3000obr. a jak zostawisz starą skrzynię to bedziesz miał ponad 4000. < dane z głowy więc proszę się nie czepiać o 200obrotów w tą czy w tą>
Do zmiany skrzyni trzeba zmienić wał i mechanizm zmiany biegów < można go łatwo przerobić.>
Zmiana wydechu może nie jest konieczna ale ja chyba z tego jestem najbardziej zadowolony.

Półosie mnie akurat omineły bo w kombiaku sa takie same przy b20 i b28.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap E39 m52b20 na m52b28
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 21:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
sorki za odkop.. , ale zastanawiam sie skąd zmiana obrotów przy pozostawieniu starej skrzyni z mostem..
wydaje mi sie, ze jedynie przyspieszenie będzie lepsze, natomiast prędkość i obroty będą te same jak przy starej skrzyni.. tylko osiągane wczesniej z racji większej mocy..

jezdził ktoś tylko po swapie samego silnika ??


jezeli czegoś nie rozumiem, to prosze wytłumaczcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap m52b20 na m52b28
PostNapisane: 26 maja 2019, 07:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja jestem po swapie e39 z 2.0 na 2.8. Skrzynia zostala z 2.0 bo to manual a w 2.8 automat. Sterownik z 2.8 . Przy 140 km/h mam 4 k obrotow a prawidlowo przy 200km/h powinno byc troche ponad 5k . Na poczatku byl sterownik od 2.0 to palił ogromne ilosci paliwa i roznice w mocy na roznych obrotach silnika . Po zmianie na sterownik 2.8 jest tak jak powinno . Tylko dalej nie zmienilem skrzyni na 2.8 manual bo nie wiem jakie oznaczenie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL