BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d Sprzęgło SAC montaż tego samego+ docisk
PostNapisane: 12 września 2021, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam Panowie spytam jeszcze i na tym forum.Tis podaje,że w przypadku montażu tego samego sprzęgła i docisku nie przestawiać pierścienia regulacyjnego natomiast przy zmianie tarczy sprzęgła a docisk zostaje stary należy spręzynki cofnąć do pozycji 0 czyli nowego sprzęgła.

Wykonywał ktoś może reset mimo składania tego samego sprzęgła i docisku? moje sprzęgło luka ma 6lat i około 60tys km zrobione i zastanawiam się własnie (bo bedę wymieniał uszczelniacz wału) czy przy ponownym montażu sprzęgła obecnego nie wykonać resetu do pozycji startowej.Kolega pewien z forum innego mówił mi,ze nic się nie powinno stać bo nastawnik po przykręceniu docisku wróci na swoje miejsce


pytam o to dlatego,że przed montażem według mnie lepiej było by mimo wszystko zresetować bo docisk i tak sam ustawi się do obecnej tarczy po resecie niż składac ponownie bez resetu z lekką niewiadomą czy czasami coś się nie przestawiło ciutkę.W przypadku resetu jest ta pewność,że nastawnik powróci na miejsce w jakim był bo tak jak kolega mi wspomniał grubość tarczy się nie zmieni więc musi wrócić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d Sprzęgło SAC montaż tego samego+ docisk
PostNapisane: 13 września 2021, 07:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Teoretycznie nic się nie powinno stać, bo żeby docisk przeskoczył dalej niz pracuje z aktualną tarczą, musiałbys wcisnąć go bez tarczy. Ale dla spokoju ducha możesz cofnąć go do pozycji nominalnej, ustawi się "pod tarczę" przy pierwszych dotknięciach pedału sprzegla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d Sprzęgło SAC montaż tego samego+ docisk
PostNapisane: 29 września 2021, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Panowie pilne pytanie założyłem nowy dwumas LUK plus obecne sprzęgło moje i docisk które ma 70tys km wizualnie jak nowe ale o co chodzi

generalnie nasmarowałem to co tis podaje bmw czyli trzpień kulisty wewnątrz jak łapa smarem sachs,wymieniłem sprężynkę łapy sprzęgła na nową,łapa wyczyszczona,łożysko w środku tutaj jak wchodzi na tulejke skrzyni tez odtłuszczone chociaż nic tam nie było.. tulejka skrzyni biegów prowadząca po której chodzi lożysko nowa oe bmw i bmw piszę,że wersje silnikowe wszystie prócz seri M nie smarować tulei prowadzącej po której chodzi łożysko oporowe bo może się skleić.. więc tam nie smarowałem

posmarowany również wyszprzęglik jego czop i po złożeniu wszystkie do kupy jest taki dzwięk jak na filmie

https://www.youtube.com/watch?v=zlgy88m ... e=youtu.be

jest to dzwięk spręzyny ''słoneczka'' docisku słychać to gdy naciska na sprężynę łożysko oporowe

czemu tak się dzieje? trzeba by coś przesmarować w docisku tam jak nastawniki? bo nie wiem co robić mam skrzynie zamontowaną ale wydech/wał itp zdjętę czyli zrzucenie skrzyni obecnie to tylko śruby trzymające ją..

i nie wiem co robić czy znów odkręcić docisk i kupić nowe sprzęgło/docisk/łapę i łożysko oporowe wszystko LUKA i zamontować do obecnej dwumasy nowej.. bo nie wiem jak zachowa się własnie sprzęgło obecne z dociskiem z nowym dwumasem podczas jazdy bo to znów kupa roboty założyć wał,ustawić,dokręcić wszystko dynamometrem itp i jak wyjdzie coś nie halo znów demontaż wszystkiego..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL