Witam Wszystkich, jest to mój pierwszy post i proszę o pomoc. BMW e83 rok 2008 3.0d 218KM automat. Może zacznę od początku, ostatniej zimy wymienione zostały świece żarowe i sterownik świec. Po tym zabiegu i po przejechaniu 30km zapaliła się kontrolka silnika, błąd 4501. Auto na chwilę straciło moc ale zaraz wszystko wróciło do normy. Błąd pozostał. Został wyczyszczony EGR, wymieniono elektrozawór EGR - błąd pozostał. Niedawno auto straciło całkowicie moc, gasło przy próbie jazdy, falowały obroty. Po "dotoczeniu się" do najbliższego mechanika, odpięto przepływomierz i auto zaczęło normalnie jechać. Więc został wymieniony przepływomierz firmy Bosch. Auto nie gaśnie już ale zupełnie nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów, następnie mechanik wymienił EGR na nowy, wymienił przewody podciśnienia. Błędu już nie ma lecz dalej brak mocy w dolnym zakresie. Po 2000obr auto dopiero "wgniata w fotel". Szybciej rozpędza się chyba "maluch". Niestety już 2 tygodnie stoi i kończą się pomysły. Pewnie potrzebna jest pełna diagnostyka programem dedykowanym do BMW. Autem nie dojadę do odpowiedniego diagnosty, być może jutro podjedzie kolega i zrobi pełną diagnostykę. Wtedy napiszę więcej szczegółów. Może macie jakieś rady na co jeszcze zwrócić uwagę?
EDIT: Dziś zrobiona pełna diagnostyka, błędów brak, zresetowany został EGR. Jazda testowa, podczas jazdy auto jechało w miarę ok, lecz po chwili znowu wrócił spadek mocy. Pojawił się błąd przepływomierza (choć jest nowy). EGR jakby nie pracował podczas jazdy stoi na 5%, wartości powietrza mierzonego o połowę mniejsze niż oczekiwane. Nie mam pojęcia już co robić, czy wina może być w sterowniku silnika? Może instalacja elektryczna?
Wyłączony został EGR - odpięty i zaślepiony przewód podciśnienia - auto zaczęło jechać - nie jest to co powinno być ale normalnie wchodzi na obroty, nie jest tak żwawy jak powinien być ale jedzie. Skrzynia jakby dużo później zmieniała biegi. Mam pytanie elektrozawór sterujący EGR w którym dokładnie miejscu się znajduje? Czy to jest ten pod kolektorem ssącym?
|