BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 03:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 pompka strumieniowa a wskazania testu nr6
PostNapisane: 12 października 2021, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39 3.0
Witam forumowiczów serdecznie.
Wersja E39 Touring 3.0D 2001 rok 193km
Borykam się od dłuższego czasu z problemem pełnego zbiornika tzn.dwie komory zalane muszą być do pełna a przynajmniej jedna,każdy wie o co chodzi.
Jakieś dobre pół roku temu pompa w zbiorniku oraz progowa były wymieniane na nowe i tak jezdze co 250km na stacje...

Dzisiaj postanowiliśmy się temu przyjrzeć i moje pytanie do was czy przewód który idzie z pompki strumieniowej do drugiej komory ma w sobie jakiś zaworek?

Po dzisiejszej wizycie na warsztacie mechanik któremu nasunąłem temat (bo sam rozkladal rece) że mogłem przy wyciąganiu pompki strumieniowej (pół roku temu "zrób to sam") wyciągnąć przewód tej pompki z drugiej komory i przy zakładaniu go z powrotem nie wsadzić dokładnie w drugą komorę.

Po sprawdzeniu przez mechanika stwierdzenie poszło na to że wąż który jest przymocowany do tzw.pompki strumieniowej dostaje takiego ciśnienia że wyskakuje z zatrzasku co nie spełnia swojej roli, następnym krokiem było sprawdzenie drożności tego przewodu, okazało się że w przewodzie jest jakiś zaworek który powodował ów ciśnienie co powodowało wypinanie węża z tej pompki i go usunął. Teraz twierdzi że ON przepływa z jednej komory do drugiej...

Moje drugie pytanie brzmi czy u Was też jest taki zawór w tym przewodzie?



Zrobiłem również test nr6 po odpowiednio odblokowanym teście nr19:

Z samego rana przed dłubaniną wartości były następujące:
Lewa komora 34.0 zaś prawa 12.2
Podczas dłubaniny w celu sprawdzenia czy ten wąż leży na dnie pełnej komory zostało wypompowane około 5 l ON z pełnej komory i wlane do drugiej

Po dłubaninie wartości na postoju wynoszą mniej więcej 26,6l w lewej komorze oraz 20,8 w prawej.Obydwie wartości w trakcie obserwacji 2minutowej wahają się w granicach 01-03litra.

Ktoś ma jakieś sugestie dotyczące tych wybryków?

Może troche czasu potrzeba aby to sie zrównało dokładnie między komorami ale zastanawia mnie co to był za zaworek i czy to będzie działać tak jak ma działać gdyż go nie ma

Załączam screen z końcówki 2 minutowego filmiku na postoju o wartościach z testu nr 6

Proszę o wybaczenie jakiś błędów ale już wiek mi nie pozwala na dużo.

Pozdrawiam


Załączniki:
img_20211013030111_img_20211013025554_Screenshot_20211012-205145_VideoPlayer_zmniejszamy_pl_zmniejszamy_pl[1].jpg
img_20211013030111_img_20211013025554_Screenshot_20211012-205145_VideoPlayer_zmniejszamy_pl_zmniejszamy_pl[1].jpg [ 80.43 KiB | Przeglądane 137 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL