BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Silniki z lat 2000 2010
PostNapisane: 1 stycznia 2022, 21:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Niestety w otatnim czasie kierowca innego BMW wbił sie w moje auto i nie nadaje sie do naprawy. Myślałem kupić sobie coś ładnego w pełnym orginale nawet jeśli miałbym troche przepłacić.

Żeby nie przeciągać głównym pytaniem jest spalanie oleju w silnikach miedzy 2000, a powiedzmy 2010? Które z silników w tych latach są wolne od problemu pierscieni olejowych/spalania oleju (jak np M54)? Czy są jakieś podobne typowe wady silników z tego okresu?

Coś miedzy 2.8 a 4.4 w zależności od serii, diesele raczej odpadają ale opininie też mile widziane. Czasami stan wyposazenie może przesądzić na kozyść "oranżadki".

Na temat różnych wad można podyskutować ale remont silnika wg mnie mija sie z celem, a nie chce wozić litrówki oleju w bagazniku.

Celowałbym w ładne e39, e60 lub e65. Moja e39 posiadała silnik M52tu, miała wyeliminowane wszystkie standardowe wady jak sterownik ABS, potencjometr w przepustnicy, vanos, sterownik srs, nie brała kapki oliwy i miała dozywotnio cieszyc oko, no ale cóż...

Wiem że temat rzeka i rozstrzal w tym co biorę pod uwagę spory ale może uda sie zebrac troche opinii typu M52tu wolny od wady, silniki od jakiegoś roku nie mają tego problemu... itd


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2022, 21:25 przez UksonnoskU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silniki z lat 2000 2010
PostNapisane: 2 stycznia 2022, 08:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Każdy r6 po m52tu pobiera olej, czasem można trafić na n52b25 bez tego problemu, ale to ciężki temat a dochodzi valvetronic, który po tylu latach/km będzie wymagał ingerencji, sam wałek dość drogi jest lekko mówiąc. Jeżeli chodzi o v8 to najlepiej zatrzymać się na m62tub44, ponieważ następca, czyli n62 to dwa wałki valvetronic i ogólnie nie daje o sobie zapomnieć (mam stałego klienta z 645ci więc co nie co wiem). Mam e39 540i od niedawna ale zrobiłem już dwie większe trasy i oleju nie pobiera, przebieg to 333 tys. km., zdecydowanie polecam, mam też m52tub28 w e46 od przeszło 4 lat, więc porównanie jest.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL