BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 11 lutego 2022, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Cześć,
Proszę was o pomoc w następującym problemie, który zdaje się być dość skomplikowany.

E60, M54B30, 2003r, LPG stag - nowy reduktor (KME GOLD GT) i filtry (poprzedni reduktor puszczał LPG mapsensorem przez uszkodzoną membranę)

W obecnej chwili pojawiają się dwie wersje problemu:
1. Silnik długo kręci i odpala. (na wszystkie gary, równo) - objaw praktycznie jednakowy jak przy uszkodzonym czujniku położenia wału korbowego. (iskra pojawia sie przy
trzecim/czwartym obrocie wału, ale silna)
2. Za pierwszą próbą rozruchu rozrusznik może kręcić póki nie padnie aku, a samochód nie odpali. (przy pierwszym kręceniu iskra pojawia się z dużym opóźnieniem(ok
5/6obrotu wału), jest słaba (żółta), przy kolejnej próbie iskra pojawia się praktycznie równo ze startem rozrusznika i jest już niebieska "silna" - wtedy silnik odpala.

Jeśli nie odpali za pierwszą próbą rozruchu wystarczy, że wyłączę zapłon i ponownie spróbuję odpalić - wtedy odpala z jednego obrotu (jak w 100% sprawny).

Udało mi się ustalić, że gdy występuje problem z rozruchem iskra na świecach pojawia się z dość dużym opóźnieniem względem startu rozrusznika lub też wcale gdy pojawia się problem z podpunktu "2".

Jak tylko odpali i od razu zgaszę, natychmiastowa próba ponownego rozruchu zawsze kończy się powodzeniem i wtedy odpala jak zdrowy.

Co do tej pory sprawdziłem/zrobiłem/wykluczyłem:
-sprawdziłem ciśnienie paliwa przed listwą (w trakcie rozruchu 3,5-4bar)
-podmieniałem przekaźnik pompy paliwa(brak poprawy)
-montowałem czujniki wałków i wału w każdej możliwej konfiguracji (mam nowe zamiennki, ori sprawne używki)
-obecne zamontowane czujniki silnika: VALEO - czujnik wału korbowego, HELLA - czujnik wałka ssącego, DELPHI - czujnik wałka wydechowego (mimo, że tani zamiennik to działa idealnie, spalanie spadło o 2l względem uszkodzonego ori)
-krokowiec jest czysty aż lśni, a łopatka w nim obraca się swobodnie bez żadnego oporu,
-odpowietrzenie baku i zaworek odpowietrzający drożne/sprawny,
-dolot 100% szczelny,
-przepływomierz sprawny (podmieniałem na inny - sprawny - ten sam problem, z odpiętą przepływką ten sam problem),
-wtryski benzyny nie ciekną po zgaszeniu,
-wtryski LPG też szczelne.
-Sondy przed i za katem sprawne (na rozgrzanym na biegu jałowym oscylują w zakresie w okolicach 0,5v)


Do głowy przychodzą mi dwa możliwe powody występowania usterki:
- Rozciągnięty rozrząd, który desynchronizuje wałki i wał korbowy
- Uszkodzony zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju, który może powodować odpłynięcie oleju z vanosa co powoduje jego przestawienie i desynchronizację rozrządu ( choć tego nie jestem pewien, ponieważ nigdy nie zapaliła mi się kontrolka ciśnienia po odpaleniu nawet na sekundę, więc ciśnienie osiąga od razu)


Ostatnio edytowano 13 lutego 2022, 11:44 przez pasakk11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 11 lutego 2022, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28
Nie zaszkodzi podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie błędy pokaże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 12 lutego 2022, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Pierwsze co zrobiłem to było podpięcie pod kompa, nie wspominałem o tym bo stwierdziłem, że to zbyt oczywiste. Pod kompem żadnych błędów ze sterownika silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 13 lutego 2022, 02:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28
Jesteś pewny że rozruch odbywa się na benzynie ? Spotkałem sie z takim przypadkiem że coś w instalacji gazowej było uszkodzone i rozruch odbywał się na gazie przez co samochód gorzej odpalał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 13 lutego 2022, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Tak, wyeliminowałem tą możliwość, początkowo rozruch był na obu paliwach co zmusilo mnie do wymiany reduktora jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Membrana w starym reduktorze przepuszczała gaz, ktory trafiał przez mapsensor(instalacji LPG) do kolektora ssącego. Przez 3 dni jeździłem na samej benie i problem cały czas występował. Po wymiane reuduktora skasowałem adaptacje ECU silnika i przeprowadziłem autoadaptację LPG, pozbieram mapy i wystroję na nowo, jednak nie LPG stanowi problem, a sam rozruch silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 7 marca 2022, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
Wymienilem pompę paliwa, niestety bez zmian. Zastanawiam się czy może moduł CAS się nie zaczyna sypać i z opóźnieniem uzyskuje synchronizację z ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] m54b30 530i Ciężko odpala na ciepłym i zimnym
PostNapisane: 13 marca 2022, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Czujnik położenia wału tylko oryginalny/vdo siemens, na reszcie możesz sobie robić testy ale i tak nie działają prawidłowo.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL