BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] n47 320xD duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 15 marca 2022, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E91 320D, E46 320D
Witam,
Zakupiłem bmw e90 z silnikiem n47d20c, 320d xdrive, w którym od początku są problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia.
Podczas gdy kręci się na większych obrotach węże stają się twarde i wybija płyn chłodniczy przez zbiornik.
W zbiorniki nie czuć spalin.
Pierwsza diagnoza padła na pompę wody, która została wymieniona lecz problem nie ustal.
Górny wąż z chłodnicy jest ciepły natomiast dolny zazwyczaj zimny, parę razy udało się aby go zagrzać.
Optymalna temperatura pracy silnika to 83 stopnie, temperatura rośnie do 90-92 po czym obniża się do 83.
Ogrzewanie raz w środki grzeje a raz nie (jak by był zapowietrzony układ chłodzenia). Po odkreceniu korka widać że w powrocie jest powietrze (nie ma ciągłego strumienia). Został wykonany test na UPG, który niczego nie wykrył.
W samochodzie jest automatyczna skrzynia, z której chłodniczka jest przymocowana (za pomocą trytytek do chłodnicy).
Silnik pracuje bardzo dobrze i ma moc.
Czy ma ktoś jeszcze pomysł od czego zacząć? Może błąd jest w odpowietrzenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] n47 320xD duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 22 marca 2022, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 90
Moje BMW: E60
Kod silnika: N62B48
Garaż: Byłe E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167530
Moje E60
viewtopic.php?f=6&t=172763
najczęściej to korek jest winowajcą a przynamniej w e39/e46 nie wiem jak w nowszych
A może zapchana chłodnica? Może na początek płukanka? Rozumiem że płyn nowy przy zmianie pompy? Jak wygląda jest czysty?
A ile masz termostatów w n47d20? może któryś się przycina bo raczej stopnie tak drastycznie nie spadają 90 a 83. U mnie E39 trzymało ciągle 92C a E60 89C i jak piłuje to wzrośnie i spadnie do 89C nigdy poniżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] n47 320xD duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 22 marca 2022, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Miałem podobnie, koniec końców okazało się, że to wina pękniętego bloku i przebijało ciśnienie do układu chłodzenia. Tylko u mnie wyszedł pozytywnie test na co2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] n47 320xD duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 24 marca 2022, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E91 320D, E46 320D
Jak miałeś pęknięty blok to były jeszcze jakieś objawy? Typu spadek mocy? Dymienie?
Co do korka to zosto sprawdzonych 6 różnych sztuk. Zbiornik również jest inny.
Przy wymianie pompy oczywiście był nowy płyn. Na pompie były osady jakby z wody.
Chłodnica również została założona inna bo poprzednia była spuchnięta z dołu. Została poprawnie przymocowana chłodniczka z skrzyni automatycznej.
Nawet inna chłodnica spalin została zamontowana lecz nie sprawdzałem jej ciśnieniowo czy jest szczelna
Samochodem można zrobić nawet 100km przy spokojnej jeździe do 2500 obrotów nic się nie dzieje nawet węże nie są twarde. A gdy tylko gwałtownie się przyspieszy to odrszu płyn jest wyrzucany przez korek, a węże jak skala.
Podczas odpowietrzania jak silnik miał w granicach 85 stopni to strumieni z przelewu z zbiornika był bardzo delikatny ze leciał po ściance bez wyraźnego ciśnienia. Nigdy nie obserwowałem na ciepłym silniku czy tak powinno być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] n47 320xD duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 24 marca 2022, 14:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Gordon37 napisał(a):
Jak miałeś pęknięty blok to były jeszcze jakieś objawy? Typu spadek mocy? Dymienie?

Brak spadku mocy, brak dymienia, nie było czuć spalin, po prostu ładował skurwiel ciśnienie do układu.
Test wyszedł pozytywny dopiero po paru minutach pracy.
Na początku pociło się ze zbiornika wyrównawczego/ korka, potem korek nie nadążał upuszczać więc wysadziło zbiornik wyrównawczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL