Hej,
Panowie mam problem jak w temacie:
BMW E39 M52B25 1999 manual.
To o czym piszę nie zdarza się zawsze, prawie zawsze jak odpalam ciepły silnik. Objawy: 1. Problem tylko na wolnych obrotach, jak dodam gazu to trzyma, ale czuć delikatne szarpanie przy przyspieszaniu i mam wrażenie mniejsza moc, zwłaszcza jak wyjeżdżałem z garażu podziemnego ze stromym podjazdem to musiałem się rozpędzić. 2. Obroty falują tak mocno, że często gaśnie, zazwyczaj odpalam ciepły silnik, falowanie i gaśnięcie, skaczą od prawie 0 do ponad 1000 i pada. 3. Jak wjechałem w sporą kałużę to zgasł i chwilę nie chciał odpalić, było tak 2 razy już.
To co sprawdzałem: 1. Wymieniane świece i przepływomierz, był walnięty, teraz pod odpięciu wtyczki silnik gaśnie. 2. Wypinałem cewki, przy odpięciu żadnego kabla silnik nie gasł, ale zmieniała się jego praca na bardziej wibrującą. 3. Sprawdzałem zasilanie, na wszystkich w okolicach 12,5V w kablach do cewek. Alternator normalnie ładuje ponad 14V. 4. Błędy komputera pokazywały złą mieszankę według sondy lambda.
Pomocy, auto stało tydzień u mechanika, skasowali na 1500zł, zmniejszyli wibracje ale problem nie ustał, dalej gaśnie i faluje
|