Witam, E90 320i 2007r N43 200k km silnik nie odpala. Ostatnim razem kiedy odpalił, chodził 1 sek ok, potem nie, potem kolejną sekundę znów czuję, że chodzi, potem nie i w końcu silnik chodzi normalnie. Tak, jakby świece momentalnie nie miały iskry a po chwili OK. Akumulator w chwili odpalenia był bardzo słaby, temperatura zewnętrzna około 3 stopni. Natomiast teraz już nie odpala.
Przed usterką miałem błędy rozrządu w INPie:
2A87 Exhaust Vanos Mechanism - mechanizm wałka rozrządu wydechu 2A99 kurbelwelle auslassnockenwelle, referenz - crankshaft, exhaust camshaft, reference Exhaust, łańcuch za długi 2AA5 Outlet Camshaft Tooth Failure, Camshaft Correlation, przeskok o ząb na łańcuchu?
Kąt wałków rozrządu ssania i wydechu w INPie +15,2 stopni, na czerwono, ponad 5,2 stopnia powyżej dopuszczalnego maksimum 2D06 Luftmassensystem - Luftmasse zu hoch, za dużo powietrza
A0B4 fault engine start starter, błąd CAS w wyniku starego, słabego akumulatora i wielu prób rozruchu ale teraz rozrusznik dobrze kręci z nowym akumulatorem
Samochód w przeszłości źle odpalał w niskich temperaturach, czyli po odpaleniu było słychać zawory. Wyłączałem wtedy silnik, odpalałem ponownie i było ok. Ostatnio błędy rozrządu pojawiały się regularnie, około dwóch minut po odpaleniu, na biegu jałowym i silnik przechodził w tryb awaryjny - słaba moc.
W celu zdiagnozowania problemu:
- wykasowałem wszystkie błędy - założyłem nowy akumulator, rejestracja w INPie - próbowałem odpalać silnik bez podłączonego czujnika przepływu masy powietrza MAF oraz z innym sprawdzonym czujnikiem przepływu - próbowałem odpalać bez podłączonego czujnika IBS prądu klemy masowej akumulatora - próbowałem odpalać bez podłączonych zaworów sterujących Vanos (solenoidów), zamieniałem zawory miejscami, zamieniałem na nowe - próbowałem odpalać bez podłączonych czujników położenia wałków Vanos, czujniki wyczyściłem z nagaru - próbowałem odpalać z podmienioną pompą wysokiego ciśnienia benzyny HPFP na inna także sprawną - nowy napinacz rozrządu - wszystkie świece są nowe, cewki i wtryskiwacze wymieniane rok temu na nowe
- sprawdziłem iskry świec i cewki, wszystkie cztery działają - wszystkie świece mokre po wyjęciu, pomimo iskry
Do sprawdzenia kompresja. Czy jest sens skasować adaptacje kąta wałków Vanos (+15,2 st) aby spróbować odpalić?
Dlaczego jest iskra na wszystkich świecach i świece są mokre po wyjęciu? Wszelkie sugestie mile widziane.
|