BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E83 problem po zmianie slupka m57 218 na 231km [rozwiązane]
PostNapisane: 4 grudnia 2022, 16:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E83
Kod silnika: M57d306
Cześć, mam problem z x3. Pierwotny silnik zatarl się na panewce, zmieniliśmy silnik również na m57 lecz o mocy 231km, bo taki znaleźliśmy w okolicy. Cały osprzęt zostal z silnika 218km. Problem jest tego typu ze, od 1900obrotow wywala 4x4 i checka, auto przerywa i wskakuje do 2,5-3,5tys obrotow faluje i odcina zaplon i zbija obroty do 800.
Po podpieciu inpy wyrzuca błąd czujnika walu 3E91, za kazdym razem przy dodaniu gazu przy obrotach ok 1900.
W efekcie czego autem nie da się jechać.
Rozrząd sprawdzony na blokady, czujnik na wale zamieniony na ten z 218km slupka,
Ktoś podrzuci jakiś pomysł?
Edit
Uporalem się z problemem, winny byl pierścień magnetyczny na wale. Wszystkie problemy ustąpiły po wymianie.


Ostatnio edytowano 17 grudnia 2022, 17:20 przez xxxkubek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E83 problem po zmianie slupka m57 218 na 231km
PostNapisane: 12 grudnia 2022, 22:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
inny wał lub pierścień do czujnika położenia wału

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E83 problem po zmianie slupka m57 218 na 231km
PostNapisane: 13 grudnia 2022, 12:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
xxxkubek napisał(a):
Cześć, mam problem z x3. Pierwotny silnik zatarl się na panewce


Tak z ciekawości, na korbowodowej czy głównej? Wiesz jaka przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E83 problem po zmianie slupka m57 218 na 231km
PostNapisane: 17 grudnia 2022, 17:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E83
Kod silnika: M57d306
na korbach, poprzedni zakład zmieniał turbinę, bo rzekomo wciągała olej, i zapomniał wlać oleju :cenzura: no i pochodził 20 minut na wolnych i silnik przestał się obracać, zerwało łańcuch. W nowym silniku po przebiegu 160tys mil, zrzucilem miskę zajrzałem do panewek to korbowe tak samo już byly zużyte, peknięty 1 ślizg łańcucha wał-pompa, panewki główne sciągnąłem 4 wyglądały na bez śladu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL