BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Korekty paliwowe rozbieżność między bankami
PostNapisane: 9 lutego 2023, 13:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 523i E39
Kod silnika: M52B25 - 256S3
Witam,
Mam problem z korektami paliwowymi mam sporą rozbieżność między bankami 1 a 2 na korektach
Bank 1:
LTFT: +1% STFT: -39 ms
Bank 2:
LTFT: +7% STFT: -38 ms
EDIT:
Jest to E39 Touring z 1997 M52B25 - 256S3 - MS41 w silniku nie ma żadnych "udogodnień" typu DISA, czy pompa wtórnego powietrza, jest zainstalowany gaz, na którym nie jeżdżę ale na samym początku
po zakupie auta z gazem problemów nie było, instalacja była raczej szczelna

Wiele się działo wcześniej czego nie opisywałem tutaj nigdzie, ale nie potrafię sobie już sam poradzić.
Postaram się przybliżyć w miarę w skrócie o co kaman:

Miałem gdzieś w czasie usterkę węża wodnego, zegar temperatury wyskoczył na 130, żeby zjechać w miarę bezpiecznie (akurat byłem dosłownie przy zjeździe z ekspresówki) zszedłem jak najniżej z obrotami, niska temperatura na dworze uznałem że ta krótka chwila nie zrobi nic złego, ogólnie zgasiłem jak najszybciej silnik, jest to góra może 2 minuty odkąd zobaczyłem że wskaźnik zaczyna lecieć do góry.
Przy naprawie węża (pod kolektorem, był ściągany) zauważyłem że zawory na cylindrach 4-6 są idealnie czyste podczas gdy cylindry 1-3 są dalej zabrudzone, dużo wcześniej zawory były tak samo brudne, pozostałość
po poprzednim właścicielu który jeździł na gazie
(ja z niego nie korzystam, bo będąc zbyt narwany popsułem sobie kalibrację gazu, ale miałem inne problemy ogólnie przez które do czasu rozwiązania nawet nie myślałem bawić się w kalibrowanie gazu)
Po naprawie układu wodnego zrobiłem ogólnie inspekcję Inpą co tam się dzieje, znalazłem między innymi błąd 40 Termische Oelsensor defekt (przeglądając TIS ten czujnik ma również wpływ na mieszankę paliwowo-powietrzną), w myśl ostatniego problemu że pewnie starość i temperatura go zabiły zamówiłem nowy, a przy okazji zauważyłem że korekty LTFT są w kosmosie
Bank 1:
LTFT 11% STFT -50 ms
Bank 2:
LTFT 13% STFT -42 ms

Po diagnozie uznałem że na zbliżającą się wymianę oleju wykonam wymianę wspomnianego czujnika w misce oleju + od razu filtr paliwa (wpadł Mann Filter)
Przy wymianie oleju okazało się że olej jest mocno rozrzedzony paliwem, niestety nie wiem jak mocno a analizy oleju nie robiłem.

Po wymianie oleju i filtra i czujników, dokonałem usunięcia adaptacji.
Po kilkuset kilometrach od tego wszystkiego korekty są właśnie jak na samym początku tematu opisane
+1%; -39 ms
+7%; -38 ms

Więc bank 2 odstaje od banku 1, silnik pracuje równo, nie kopci, nie pachnie jakoś źle za autem poza nieco nadmiernym zapachem benzyny co strzelam wiąże się z właśnie dużą korektą.
Mój jedyny pomysł na chwilę obecną to spróbować zamienić sondy lambda między bankami i zobaczyć czy coś się zmieni.
Liczę na wsparcie jeżeli jesteście w stanie pomóc, podpowiedzieć.

Ze względu na duży rozmiar zdjęć i filmów załączam link do albumu w zdjęciach google
https://photos.app.goo.gl/5Jk3zgK2EDCAG4HC9


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Korekty paliwowe rozbieżność między bankami
PostNapisane: 9 lutego 2023, 20:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
To jest czujnik poziomu oleju on niema wpływu na korekty.

musialbyś sobie zamienić miejscami wtryski :D

wtryski gazowe też mogą być niesprawne i przepuszczają no ale jak nie ma gazu w zbiorniku (chyba że jest) to nie powinno mieć wpływu bo podciśnienie by się wytwarzało i lewego powietrza za dużo by nie szło

ale 1 co trzeba by sprawdzić to nieszczelności możesz psikać plakiem i obserwować korekty w trakcie tyle że inpa w tym teście słabo wypada sa inne testery obd które lepiej korekty bieżące pokazują (szybciej).

Zadymiarka była by tu przydatna.

pytanie jak kompresja czy zawory trzymają, w m54 uszczelniacze lubią przepuszczać.
Test vanosa wykonaj

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Korekty paliwowe rozbieżność między bankami
PostNapisane: 17 maja 2023, 16:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 523i E39
Kod silnika: M52B25 - 256S3
Minęło sporo czasu, ale niestety życie nie rozpieszcza.
Finalnie temat rozwiązany, problem był na nieszczelnym dolocie - najprawdopodobniej nieszczelny był na przewodzie do silnika/zaworu krokowego.
Ale z racji że poleciały wszystkie praktycznie uszczelnienia w dolocie nie jestem w stanie stwierdzić na 100%
Na chwilę obecną po uszczelnieniu dolotu skasowałem adaptację i zrobiłem ok. 400 km
Korekta LTFT bank 1 -2%
Korekta LTFT bank 2 +1%

Przy okazji patent dla potomnych jakby nie chcieli kupować węża za prawie 300 zł, można przerobić układ na taki jak M52 miało w E36
Potrzebujemy kolanka do przepustnicy ASC od E36 i węża do zaworu krokowego też od E36 i wszystko siada P&P

Link do zdjęć do udostępnionego albumu google
https://photos.app.goo.gl/bW9Bki9T3dbcbzZc8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL