BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 21 lutego 2023, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: BUK
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Witam
Mam problem z odpalaniem mojej E46 .
Pacjent E46 z 03/2003 r , M54 325i Turas.
Auto po nocce ma problem z odpaleniem, kręci znacznie dłużej niż powinno ( od razu zaznaczę, że jeśli już zapali – nawet po 2 sekundach można zgasić i wtedy odpala na pół obrotu rozrusznika – lepiej niż na strzała i gdy jest ciepły tez pali jak złoto). Problem ma po dłuższym postoju 8 – 10 godzin gdy jest już całkiem zimny. Auto posiada instalacje gazową , ale i na gazie i na benzynie jeździ normalnie, nie szarpie, nie strzela, nie dymi, nic się nie dzieje.
Wymieniłem 6 świec na nowe, 2 cewki po kiedyś miał błąd wypadania na 2 i 4 cylindrze. Nie pomogło. Wymieniłem czujnik wału korbowego – ten z tyłu na dole silnika – na nowy zamiennik i auto wcale nie chciało chodzić, założyłem ori stary i zapalił od razu. Sprawdziłem kompresje na cylindrach i jest Spoko, Sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie przy wtryskiwaczach i już na samym zapłonie ma ponad 3,5 wiec chyba spoko. Jeden mechanik zapewniał ze pewnie wtryski od benzyny się zapiekły od jazdy na gazie… i wymieniłem na ori uzywane … i lipa. Bez zmian , auto jak zapali to jeździ normalnie ale jak przez noc postoi to rano już kreci dłużej…
Po wymianie cewek i świec już nawet błędów nie pokazuje żadnych….
Brak pomysłów…
Może ktoś coś jeszcze podpowie, gdzie szukać przyczyny ?

_________________
TM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 21 lutego 2023, 18:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Pojeździł kilka dni tylko na benzynie, mam wrażenie że gaz jest źle wyregulowany i ma za dużą korektę, wtedy rano źle zapala.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 21 lutego 2023, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
po zgaszeniu auta odepnij weżyk podciśnienowy od reduktora ;) przed odpaleniem zaloz go spowrotem. Powinno palić od strzała ;)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 21 lutego 2023, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
lub zakreć zawór na butli od gazu wypal na odpalonym silniku to co w przewodach a rano odpal na benzynie

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 22 lutego 2023, 01:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: BUK
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Lincoln napisał(a):
Pojeździł kilka dni tylko na benzynie, mam wrażenie że gaz jest źle wyregulowany i ma za dużą korektę, wtedy rano źle zapala.


jeździłem 3 dni na samej benzynie z wyłączonym gazem, było wyraźnie lepiej ale nie idealnie.... wiec dlatego padło na wtryski ale ich wymiana nie pomogła... później faktycznie włączyłem gaz i wyraźnie się pogorszyło. Sprawdzę może faktycznie u gazownika te mapy gazu... kiedyś robiłem auto kalibrację ale to tk dawno temu że już chyba nie pamiętam jak to leciało...

Dzięki za podpowiedz, Sprawdzimy temat :)

_________________
TM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 22 lutego 2023, 01:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: BUK
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Masters napisał(a):
po zgaszeniu auta odepnij weżyk podciśnienowy od reduktora ;) przed odpaleniem zaloz go spowrotem. Powinno palić od strzała ;)



Sprawdzę to... Dzięki

_________________
TM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 22 lutego 2023, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
talerz1111, po autokalibracji i tak trzeba zrobić chociażby lekkie strojenie.
Powodzenia :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 325i Problem z odpalaniem na zimnym Brak pomysłów
PostNapisane: 23 lutego 2023, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Zywiec napisał(a):
lub zakreć zawór na butli od gazu wypal na odpalonym silniku to co w przewodach a rano odpal na benzynie


ecu odetnie gaz ze wzgledu na za niskie ciśnienie a reduktor dalej będzie puszczać podciśnieniem więc ten zabieg się nie sprawdza. Nie jesteś w stanie wypalić wszystkiego z przewodów. Dodatkowo zazwyczaj jest to wiecej zabawy niż zdjęcie weżyka ;)

Przecież ci napisałem dokładnie co zrobić masakra,

Jeździesz na benzynie więc elektrozawory są zamknięte ale gaz cały czas jest w przewodach jeśli nieszczelność jest mała to ten gaz bedzie kilka dni schodzić.

przy czym ciśnienie cały czas maleje wiec z każdym dniem będzie coraz lepiej bo coraz mniej tego gazu bedzie sie dostawać do kolektora.

Jak nie potrafisz wężyka zdjąć to możesz zakręcić butlę i odkręcić przewód przy filtrze aby zleciał cały gaz ale jeśli zawor z ciekłego przepuszcza to ten wąż też z czasem się napełni.

Jeśli nie dasz rady zdjąć podciśnienia to niema wyjścia tylko wizyta u gazownika

A najlepiej to zdjąć wężyk i do wody czy bańki lecą bo jak zostawisz na noc to gaz będzie sie osadzać na dolnej osłonie silnika co w pewien sposób stanowi zagrożenie.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL