BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 04:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Problemy po wymianie łozyska koła
PostNapisane: 4 maja 2023, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E46 318i, E60 525i
Cześć,

Jestem właścicielem BMW E60 525i M54 192KM 2004 od 14 lat :) W tym momencie nabite dopiero 215 tys km.
Przyznam szczerze, że do tego czasu auto było praktycznie bezawaryjne i jeździłem nim tylko do pracy w Anglii.
Miesiąc temu zjechałem do Polski i trasa 2tys km to dla samochodu żaden wyczyn, jechała pięknie. Kilka dni po powrocie załatwiałem kwestie celne, aby go zarejestrować w PL, więc w międzyczasie oddałem samochód do pierwszego lepszego kowala, aby wymienił lewe przednie łożysko koła bo już go było słychać oraz miał zrobić przegląd techniczny do rejestracji. W trakcie przeglądu okazało się, że wywaliło przewód hamulcowy z prawej, tylnej strony - no, ok - zdarza się..
Auto po wymianie łożyska lewego przód, chodzi dziwnie.. może nie szumi, ale pojawiły się drgania na kierownicy podczas mocniejszego hamowania, drgania budy od 70km w górę, przestawiło kierownicę lekko w prawo + ściąga w prawo.
Do tego pojawiły się falujące obroty, w lekkim zakresie ale jednak.. nie ma znaczenia czy zimny, ciepły, w trybie D, DS i z jaką prędkością jadę. Oczywiście czym szybciej jadę tym bardziej te falujące obroty są widoczne.

Oczywiście, poszedłem na reklamację do stacji SKP tam gdzie robili mechanikę, ale krzykacz nawet nie chciał przejechać się samochodem aby sprawdzić co się dzieje.. i szczerze powiedziawszy nie chce tam wracać..
Pojechałem do innego mechanika i z nim się przejechałem kilka dobrych kilometrów, ale też nie mógł zdiagnozować problemu.. musiałby rozebrać całą lewą stronę ale nie ma na ten moment czasu.. kazał mi sprawdzić zawieszenie i tarcze na stacji diagnostycznej, więc tak zrobiłem. Nie doczepili się niczego niepokojącego..

Przypomnę, do czasu pozostawienia samochodu w serwisie, w aucie podczas jazdy mogłem spać - auto działało elegancko.
Zacząłem czytać internet i mówią coś o podporze wału, zawieszenie, opony, sprzęgło kinetyczne.. zgłupieć można.
Pomóżcie proszę


Filmik ukazujący jak falują obroty przy wolniejsze jeździe:
https://youtu.be/UOlAO41fFm0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E60 Problemy po wymianie łozyska koła
PostNapisane: 4 maja 2023, 16:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Obroty to raczej konwerter. koła nie mają nic do obrotów

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL