BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2024, 05:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54 Przelew w zbiorniczku
PostNapisane: 12 maja 2023, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Witam, jak to jest z tym przelewem w zbiorniczku? Ma być cały czas? Odkręcam odpowietrznik leje płyn aż wypływa bez bąbli następnie zakręcam. Płyn jest praktycznie pod korek zapalam auto witać strumień przelewu natomiast jak odessam płyn do poziomu aby spławik wskazywał dobry poziom przelew ginie. Domyślam się, że coś robie źle tylko co? Auto nie wchodzi powyżej 96-98 stopni na zegarach a w momencie kiedy dostanie mocno po garach temp spada do 88 stopni. Z nawiewów leci gorące powietrze. Silnik m54b30 z gazem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Przelew w zbiorniczku
PostNapisane: 25 maja 2023, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Teraz wymieniłem kontrolnie pompe wody bo już brak pomysłów i dalej przelewu brak. Auto grzeje fajnie, temperaturę trzyma cały czas nie przegrzewa się ani nic z tych rzeczy. Odpowietrzałem po wymianie w taki sposób:
1. odkręciłem korek i odpowietrznik i zalałem płynu aż się wylewało przez odpowietrznik, ogrzewanie na maksa i nawiew na min
2. zatkałem odpowietrznik i uciskałem przewody (podczas uciskania leciała woda z przelewu)
3. zakręciłem odpowietrznik, płynu nie wyrównałem do stanu na pływaku tylko zostawiłem pełny i odpaliłem auto, widać, że przelew jest
4. auto rozgrzane do 97 stopni aż termostat sie otworzył i dolny przewód do chłodnicy zrobił się gorący, ogrzewanie w aucie działało elegancko dmuchało gorącym powietrzem dałęm tak auto pochodzić pare minut na rozgrzanym w międzyczasie poluzowałem odpowietrznik i trysnął z niego tylko płyn
5. po wystudzeniu auta otwieram zbiorniczek, płynu jest trochę mniej niż wcześniej ale cały czas jest ponad stan. Odpaliłem auto zobaczyłem, że przelew jest ale odessałem nadmiar płynu do stanu jaki wskazuje pływak i w tym momencie przelew już zanika, przejechałem się tak jakiś czas bez przelewu cały czas obserwując temperaturę i nie było żadnych dziwnych wahań czy większej temperatury a ogrzewanie też cały czas normalnie działało

Po tym wszystkim jak wróciłem na parking postanowiłem zrobić raz jeszcze test na CO2 odkręciłem korek zbiorniczka i jak poszedłem po tester założyłem go to jeszcze przed nalaniem płynu reakcyjnego płyn chłodniczy podniósł się i napłynął do rurki. Auto zgasiłem odessałem około 100ml płynu chłodniczego aby nie podnosiło tak stanu założyłem znowu tester auto odpaliłem i chodziło tak kilka minut. W płynie było widać, że lecą bąble natomiast jego barwa się nie zmieniła. Macie jakieś pomysły co może być nie tak i co należałoby sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL