BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 lipca 2024, 10:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 535d 306d4 brak dołu
PostNapisane: 19 maja 2023, 17:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52B28TU
Panowie,
walczę z problemem braku dołu w 535d 272km po mapie na 380km 780nm
turbo po regeneracji, nowy zawór dużej turbiny ( nr 1 na schemacie ), nowy zawór małej ( nr 4 na schemacie ) egr wykodowany ale fizycznie nie jest zaślepiony, nowe podciśnenia, cały dolot ogarnięty i wyczyszczony, xhp stage 3, intercooler wagner, filtr k&n
Auto przed zabiegiem regeneracji jechało tak samo.
mapsensor wyrzuci czasem błąd ale podmieniałem na drugi i nie ma różnicy ( podobno po sofcie tak mają )
auto jedzie od 2000-2200 obrotów, a czuć pełnego strzała od około 3000
1500-2000 oczekiwany boost to +/- 2,8k hpa a dostaje połowę tego
sprawdzam to w ten sposób, blokując 3ci bieg, mając 1500 obrotów i pedał w podłodze. W przedziale 1500-2000 czuć "słabe napędzanie"
przepływkę odpinałem, brak różnicy
dokładnie nie wiem w jakich partiach która turbina działa, ale zakładam, że ten strzał od 3000 to tylko duże turbo dmucha. Wtedy zapier*ala mocno.
od tych 2 jedzie ale nie tak jak powinna, lecz najgorszy jest ten przedział 1000-2000, auto ma muła i jak w singlu "turbodziurę"
jakieś pomysły?


Załączniki:
zawory.png
zawory.png [ 109.81 KiB | Przeglądane 1902 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d 306d4 brak dołu
PostNapisane: 23 maja 2023, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 560
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
"zęby zjadłem" na podciśnieniach.
to zaczynamy.
pierwszy bardzo istotny temat to zbadanie podciśnienia w układzie.
musisz zweryfikować sprawność pompy vacum.
możesz mieć super ultra dobre turbo, ale jak brakuje podciśnienia żeby je wysterować to nic z tego nie będzie.
pompa musi bardzo szybko budować -0,8 - 1 bar

Próbowałem swoją uszczelniać, ale metal już był wyrobiony wewnątrz. Po instalacji nowej pompy vacum dużo się poprawiło


Ogólnie zerknij na mój wątek... od 3 strony chyba... tam dużo jest w temacie.
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... 9&start=40

trzymam kciuki bo sporo cierpliwości potrzeba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d 306d4 brak dołu
PostNapisane: 26 maja 2023, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
Miałem to samo.

535d 2004, automat.
Dołu totalnie brak, dłuuuuuuugooooo nic i potem katapulta :)

Kupiłem kompletny zestaw podciśnieniowy:
- 3 zaworki 2pinowe, podcisnieniowe (1 do małego turbo, 2gi do duzego, 3ci taki gdzies tam po drodze, obok nich).
- komplet wezykow
- sprawdziłem tez wezyki i króće do EGR

Wymieniony komplet, reset błedów INPA
i SUKCES !!!

ZAcznij od tego , to było tanie i proste.
Sprawdz czy wezyki ciasno wchodzą w króćce.
Jak masz w d... oryginał to można niebieskie silikowe kupic, takie jak stosuja turbo-tunerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d 306d4 brak dołu
PostNapisane: 26 maja 2023, 12:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 560
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
sprawne zawory i pompa vacum są kluczowe.
ale zawór ori BMW od turbo wg mnie do tanich nie należy.
oczywiście tanie/ drogie kwestia dyskusyjna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL