BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 19:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] N52B30 - zgrzyt kilka sekund po odpaleniu valvetronic
PostNapisane: 14 maja 2023, 08:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Cześć,

w trakcie postoju z odpalonym silnikiem w korku silnik się przydławił i wywalił checkengine, musiałem dojechać jeszcze 15km, silnik był troszkę mułowaty. Po zgaszeniu i odpaleniu auta po kilku sekundach słychać metaliczny zgrzyt z okolicy nastawnika valvetronica. Słychać tutaj od 13 sekundy - https://youtube.com/shorts/ZGbKJbBq5xs. Błędy odczytane bezpośrednio po tym zdarzeniu to:
2AAB - Układ dolotowy o zmiennej geometrii, samodiagnoza (mała DISA stoi dęba, nie reaguje na test w inpie) (przebieg 331208)
2A98 - Wał korbowy - wałek rozrządu strony dolotowej, referencja (331248)
2A82 - VANOS po stronie dolotowej (331272)

Po odpięciu wtyczki od nastawnika valvetronica zgrzytania nie ma, silnik kręci się do maks 3k RPM, po ponownym podpięciu zgrzyta nadal i pojawił się błąd 2A38 - Valvetronic, monitoring ruchu z oporami (331272). Zanim się zrobiło całkowicie ciemno i laptop się rozładował udało mi się sprawdzić czy vanosy pracują w inpie, wytargać dużą dise (jest ok, wymieniana nie dawno na nową), zamienić miejscami cewki vanosów, przeczyścić i sprawdzić pod baterią od wkrętarki 12V, nastawnika valvetronica nie udało mi się wyciągnąć bo nie zauważyłem jednej śruby pod silnikiem, filtry vanosa z boku głowicy nie sprawdzałem, bo silnik był zbyt gorący. Przepakowałem się do innego auta i pojechałem dalej.

Co kolejnego mogę sprawdzić? Co może innego tak grzechotać poza valvetroniciem (obstawiam, że to coś z tym związane skoro odpięcie nastawnika pomogło)? Czego mogę się spodziewać po wyjęciu nastawnika - urwana całkowicie ośka, uszkodzone zęby na wałku? Czy uszkodzony czujnik położenia wałka mimośrodowego dałby taki objaw - nie ma odczytu/błędny odczyt przez co nastawnik próbuje przejechać za daleko i zgrzyta?

W ostateczności - przy odpiętym valvetronicu (nastawnik bądź czujnik) jakie mogą być skutki dalszej jazdy poza ograniczoną mocą? Utknąłem w miejscu, w którym każdy mechanik do którego dzwoniłem nie ma pojęcia o czym mówię i jeśli nie uda mi się tego zdiagnozować to czeka mnie laweta na znaczną odległość :( Z góry serdecznie dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL