BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 października 2024, 03:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Trudne do zdiagnozowania uderzenia w napedzie
PostNapisane: 13 czerwca 2024, 14:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: X3 E83
Kod silnika: M57D30TU2
Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem BMW X3 E83 z 3.0SD skrzynia 6HP28Z. Wiosną zacząłem zauważać uślizgiwanie konwertera objawiało sie to falowaniem / podbijaniem obrotów szczególnie na wyższym biegu. Jeździłem z takim konwerterem miesiąc czasu aż pewnego razu poczułem głuche uderzenie na aucie. Tak jakby ktoś mi na ułamek sekundy zblokował tylną oś lub zasadził w tył auta z ogromnego gumowego młota. Pomyślałem sobie że konwerter już całkowicie padł chociaż nie mogłem znaleźć związku między konwerterem a uderzeniem. Postanowiłem że zamówie wzmocniony kewlarowy bo auto mam trochę pomodzone i moment dość spory. Nowy konwerter wsadzony przejechane 300km po wymianie i jeb znów tępe uderzenie w napęd. Pojawiło się przy stałej prędkości ok 70-80km praktycznie zerowy gaz jednostana prędkość, zatrzymałem się bo jechałem akurat szybszą trasą i myślałem że zaraz coś się rozsypie więc ruszam powoli rozpędzam do 70 i beng znow cos uderzyło i tak kilka razy z postojami na odcinku 10km. Co ciekawe na pełnym bucie w ogóle nie zauważalne. Dotyczy to tylko delikatnej jazdy a uderzenie jest naprawde solidne.

Rzeczy do eliminacji:
- podpory wału odpadaja wymionione na wzmacniane performance 3 miechy temu
- VTG odpada jest całkowicie nowy i obecnie rozłączony jeżdze RWD - proszę nie polemizować tutaj
- wał napędowy po regenerwacji i wyosiowaniu
- most tylni suchutki bez grama wycieku nic nie huczy zalany nowym olejem
- przeguby i półosie customowe na 1000nm zero luzów wymieniane 2 miesiące temu
- wymiana oleju dynamiczna 6 miesięcy temu
- na skrzyni zero błędów nic nie przeciąga czasy zmiany biegów wzorowe
- hydrokinetyk nowy kewlarowy

Czy może mieć to związek z zapinaniem lockup-a? Uderzenia są naprawdę duże aż całym autem przyhamowywuje i strach tak jechać..Proszę o wszelkie sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Trudne do zdiagnozowania uderzenia w napedzie
PostNapisane: 22 lipca 2024, 23:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1865
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Jeśli masz możliwość zrób logowanie z prędkości każdego z kół, sprawdź czy podczas tego stuknięcia jest jakiś związek z prędkościami każdego za kół.
VTG masz rozłączone tj xDelete czy zdemontowany przedni wał ?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL