BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 października 2024, 03:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 M54B30 koszmar dymienia i zaciągania oleju
PostNapisane: 14 lipca 2024, 12:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Opis problemu

Silnik M54B30 z realnym przebiegiem 130tys, instalacja lpg Stag 35tys przebiegu. Cieknąca kolejny raz w przeciągu 2 lat pokrywa zaworowa w zamienniku. Po nocnej wymianie uszczelek następnego dnia od razu po uruchomieniu duże kłęby dymu ze spalanego oleju już na wolnych obrotach. Odłączony przewód odpowietrzania z pokrywy zaworów i zaślepiony aby nie ciągnął powietrza przez odmę dymienie ustąpiło. Po kilku dniach takiej jazdy przewód podłączony z powrotem. Dymienia już nie było. Wymieniona została odma i pokrywa zaworów w oryginale odma zapięta. Wyjazd w 30km trasę w miarę spokojna jazda i nie było dymienia. Po zgaszeniu silnika i 2h przerwie uruchamiam silnik i znowu intensywne kłęby dymu z rury. Po przejechaniu 1-2 km 10km/h dymienie nie ustępuje a nawet się nasila. Nagle silnik gaśnie i nie daje się obrócić rozrusznikiem. Miarka oleju sucha. Taka ilość oleju to raczej tylko przez dolot mogła się dostać. Pierwsza myśl zabrakło oleju i zatarcie na dębowo. Po odkręceniu świec i zakręceniem rozrusznikiem wyrzygało olej z cylindrów. Sondy lambda nie wytrzymały. Samochód poszedł do mechanika (specjalizacja BMW) wszelkie pomiary i weryfikacja komputerowa nie wykazała skrzywienia korbowodów. Pomiar ciśnienia sprężania w normie. Kamera wykazała w jednym cylindrze pionową rysę na gładzi. Padła decyzja zdjęcia czapki i dołu w celu zweryfikowania ewentualnej przyczyny brania oleju. Rysa okazała się płytka i honowanie wyczyściły rysę. Denka tłoków zanagarowało. Pierścienie pozapiekane w rowkach nagarem. Średnicówką pomiar cylindrów stan bdb. Panewki wału i korbowodów nieprzytarte i w dobrej kondycji. Głowica poszła na sprawdzenie i wymianę uszczelniaczy zaworowych i planowanie. Nie było sygnału od warsztatu głowicowego o jakimś problemie. Silnik został złożony na nowych oryginalnych uszczelnieniach i śrubach głowicy. Poszły wszystkie nowe panewki i pierścienie na tłokach w nominale. Przy okazji regeneracja Vanosa.
Silnik zamontowany i wszystko wyregulowane. Zalane nowe płyny i zalecenie jeździć bez pałowania i po 1500km zmiana oleju. Silnik pracuje aksamitnie i relatywnie cicho. Jeździłem tydzień spokojnie bez nagłych przyśpieszeń. Wczoraj w jeździe miejskiej przy przebiegu 190km wyprzedzałem trochę intensywniej samochód i było ok aż do dojechania do czerwonych świateł. Stojąc na skrzyżowaniu zauważyłem złowrogi dym z wydechu w lusterku i jego zapach. Nie był tak intensywny jak był pierwotnie ale szlag mnie już trafił. Miałem w myśli że niewykryta przyczyna może pogrzebać poprzednie działania. Postanowiłem aby zdiagnozować drogę oleju z misy do dolotu ale nie mam jeszcze praktycznej metody.

Majstry może macie jakieś przemyślenia gdzie może leżeć przyczyna? Nawet doświadczony mechanik nie potrafił postawić właściwej diagnozy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M54B30 koszmar dymienia i zaciągania oleju
PostNapisane: 15 lipca 2024, 09:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 518
Moje BMW: Tesla Model S
Według mnie problem leży w szeroko pojętym odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Któryś przewód jest zatkany albo zawór PCV nie działa prawidłowo.
Aczkolwiek jeśli ktoś Ci już zrobił remont, wziął kasę, to nie rób nic na własną rękę i po prostu reklamuj usługę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL