BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 17:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Regeneracja sworzni kulowych
PostNapisane: 8 września 2006, 12:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ostatnio coraz czesciej slysze jak ktos zachwala ten sposob na usuniecie luzow w sworzniach wahaczy. Moim zdaniem taki sposob "naprawy" jest bardzo niebezpieczny. Jestem ciekawy Waszych opini na ten temat. Moze robertbmw wypowie swoje zdanie? No zobaczymy jakie sa opinie, ale wierze ze ktos kto sie na tym zna nie poleci nikomu takiej "naprawy"....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:34 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
witam
ja mialem z tym stycznosc przy okazji samochodow zabytkowych. prawidlowa regeneracja polega na wymianie loza w ktorym pracuje sworzen a nie na popularnym dosc zacisnieciu na prasie. w Gorzowie jes firma zajmujaca sie tym pro. Zrobilem autem na zregenerowanych drazkach kierowniczych, kolumnie oraz drazkach 35 tys. km z racji tego iz nowe elementy nie byly dostepne. po przejechaniu tych km nie bylo zauwazalne zadne zuzycie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 12:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ale dales im do regeneracji swoja stara przekaldnie kierownicza?

bo jezeli ja zamawiam przekladnie po regeneracji to przychodzi zregenerowana + NOWE drazki i koncowki.

a w wachaczu (we wspolczenych autach) nie ma loza do sworznia kulowego..... wiec taka " naprawa " to zacisniecie otwory w ktory wchodzi przegub kul...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 13:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
dzisiejsze sworznie wygladaja identycznie...zreszta owy "samochod zabytkowy" pochodzil z lat 70-tych a budowa sworzni sie nie zmienila.

tak dalem im swoja przekladnie. tak samo mialem doswiadczenie z regenerowanymi polosiami napedowymi. sa to czesci tak samo wytrzymale jak "nowe"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
polos ok, pompa wspomagania ok, wtryski regenerowane ok, przekladnia kierownicza ok.

zreszta tych czesci praktycznie nie ma nowych.

ALE sworznie kulowe ? tylko warsztaty to robia, zaden producent czy zaklad regenerujacy inne rzeczy.


wiesz w przekladni wymieniaja caly wklad naprawczy i po co komu nowe zeliwo , obudowa?

ale gdy sworzen w wahaczu ma luz i ktos to zagniata..... zreszta ciekawe jaki ruch zostaje po takiej naprawie, bo chyba pewien normalny ruch po czyms takim jest ogranicznony

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 13:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezeli dales im swoja przekaldnie to jestem pewny ze drazki i koncowki zalozyli nowe.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
nie zalozyli mi nowych koncowek i drazkow bo byly to czesci bardzo drogie i niedostepne z racji wieku samochodu.

sworzen zostal rozebrany i zostala wyminiona w nim "pochwa" w ktorej pracuje.

zreszta co bede gadal podjedz sobie w Gorzowie kolo Piotra&Pawla na dole kolo garazy do "trombkarzy"...sami ci pokaza co i jak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 13:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a ja myslalem ze mowisz o przekladni w swoim e36. W kazdym razie glownie mi chodzi o opinie na temat regeneracji . zagniatania , sworzni kulowych w wahaczach, czyli jedynej rzeczy ktora trzyma kolo....... #-o ja bym sie na cos takiego nie zdecydowal nigdy.

co innego regeneracja przekladni keirownuczej etc.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
regeneracja sworzni to nie zagniatanie. czasem w przypadku aut-wynalazkow zdobycie nowych czesci jest niemozliwe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w kazdym razie w 150 , 200 czy 300 konnym samochodzie taka regeneracja to dobry pomysl?

no wiec na czym to wlasciwie polega, bo mi sie wydaje ze w wahaczu jest tylko sowrzen - kula, przelozona przez otwor, i to sworzen sie wyrabia, a oni pozniej wstawiaja jakies wieksze, dodatkowe loza??

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 14:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sworzen jest metalowa kula z wystajacym u gory gwintem (to co przykrecasz do wahacza). w sworzniach zuzywa sie nie ta metalowa kula a loze w ktorym ona pracuje.w starszych autach spotykalo sie kalemitki sluzace do okresowego smarowania sworzni nowym czystym smarem co zdecydowanie wydluzalo ich zywotnosc.zreszta do kazdego sworznia istnieje mozliwosc zamontowania kalemitek.

w e38 sworznie sa wymienne?ile kosztuje zamiennik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 14:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie w e38 jest caly wahacz. nie zalozylem tematu dlatego ze chce zregenerowac sworznie u siebie [-X

ale na formu bmw-klub.pl probowalem przekonac wlasciciela 740 e38 ktory chwali sie ze wybiera sie na regeneracje, ze to nie najlepszy pomysl....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2006, 15:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pomysl jest ok jezeli jest to faktycznie regeneracja a nie zaciskanie na prasie i napewno jest to trwalsze rozwiazanie niz stosowanie najtanszych zamiennikow.

odbiegajac od tematu zdecydowanie polecam montowanie kalemitek do sworzni (jezeli sa porzadnej jakosc a nie najtanszej) co zdecydowanie wydluzy ich zywotnosc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL