BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 15:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] cykanie 520i M50
PostNapisane: 2 października 2006, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
witam wszystkich.
od niedawna słysze dobiegające z pod maski cykanie, wygląda to tak: jak jest zimny to raz cyka a raz nie na ciepłym tak samo nie robi tego bezprzerwy tylko jak mu się zachce np. cyka 8 sekund a potem długo nie
albo cyka pare sekund potem pare sekund nie i znowu cyka, albo cyka znowu pare sekund a potem pare dni nie cyka :shock: co to jest czy to popychacze czy może jakiś wtrysk czy wogóle co?
dodam że musze wymienić olej bo prawdopodobnie przejechałem na nim około 11000km. :oops: ale to nie moja wina tylko serwisu bmw bo skasowali mi inspekcje (te kosteczki) przy okazj sprawdzania sterownika skrzyni a ja nie spisałem stanu licznika przy poprzedniej wymianie.
czy olej z takim przebiegiem może mieć wpływ na to cykanie?
I jeszcze jedno mam w tej chwili olej 5w40 firmy chell :oops: i 225000tyś. przebiegu jaki olej zalać 5w40 czy 10w40 tym razem chce castrol magnatek. dodam że po tych 11000tyś. olej na bagnecie wygląda tak jak go zalałem to znaczy nic nie ubyło i nadal jest żółciutki


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 14:47 przez piotr e34, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 18:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cykają pewnie popychacze. No nic- zmien olej, filtr i zobaczysz co bedzie dalej- jak pisał robertbmw- do wyciszenia hydrauliki - najlepszy PETRO CANADA DURON 10W-40. Magnateca nie lej bo to wg mnie nagar-maker.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 20:40 
A moze to poprostu Vanos :-k
Z którego roku masz beemke :?:
Jak po 1992 to moze byc Vanos lub popychacze jak pisze przedmówca, ale jak przed 1992r to pewnie Popychacze :|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 23:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Vanos odpada. Jego wada w starszych silnikach charakteryzuje się warkotem i jest on najbardziej słyszalny w granicach obrotów silnika 1500-2500.

Cykanie zaś pochodzi od szklanek i może ale nie musi być wywołany samą wadą szklanki.

Po pierwsze wymień olej, gdyż na tym już trudno wnioskować przyczynę. Co do zmiany oleju, to skoro do tej pory jeździłeś na 5W40 to nie zalewaj gęstszym. Utrzymuj ten typ oleju, a zastanowić sie może musisz nad jego marką czyli producencie i źródłem pochodzenia danego oleju.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2006, 23:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Nie sądze,zeby 10W-40 zaszkodził , mimo wszystko :wink:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale nie zawsze gęstszy olej jest lekarstwem na tego typu bolączki.
W tej sytuacji, kiedy właściciel auta ma pewność że silnik jest zalewany olejem rzadkim, to niech nadal ten typ oleju stosuje, gdyż mimo wszystko nawet na takim rzadkim nie powinno nic cykać.
Jeżeli i to nie zda egzaminu to pozostaje zastanawiać się nad wymianą szklanek lub pompy olejowej, choć w przypadku cisnienia oleju można odwołać się do jego pomiaru w pierwszej kolejności.
To co zadecyduje autor tematu, zależy głównie od jego decyzji uwarunkowanej chęcią podjęcia walki z wyzwaniem cykających szklanek, wytrzymałości nerwowej z wizytami w warsztacie i sklepie z częściami a także budżetem portfelowym :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 00:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
robertbmw napisał(a):
To co zadecyduje autor tematu, zależy głównie od jego decyzji uwarunkowanej chęcią podjęcia walki z wyzwaniem cykających szklanek, wytrzymałości nerwowej z wizytami w warsztacie i sklepie z częściami a także budżetem portfelowym Very Happy


I tu masz Robercie świętą rację :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2006, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
oleju jeszcze nie wymieniłem bo niemam na to czasu :evil: praca pochłania mi każdą minute dnia. a poza tym i tak nią nie jeżdze bo używam dostawczaka, ale dziśaj musiałem odwiezć babcie i z ciekawości wziołem bmw i zauważyłem że na zimnym nie cyka dopiero jak się rozgrzeje. w związku z tym czy nie lepiej by było zalać 10w40 pytam bo niemam za bardzo o tym pojęcia a nie uśmiecha mi się kupować olej dwa razy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2006, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: katowice
No a ja musze sie przyznac ze mialem kiedys taki samo problem.
Na jalowym cyka na innych nie.
No i podjechalem do goscia ten sie nachylil przytrzymal lapa wlot powietrz kolo nerki i cykac przestalo. Zobacz moze masz cos poluzowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2006, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Ja niestety mam ten sam problem w silniku M50B25 bez Vanosa. Praktycznie zawsze po odpaleniu słychac cykanie, które na ogół po paru sekundach cichnie. Olej jaki mam wlany to Mobil-1 5W-50, zmieniany okolo 8000 km temu. Olej wymieniam regularnie według wskazań komputera (jak zgasną wszystkie zielone kontrolki - narazie świecą się jeszcze dwie). Wiem już napewno, że po raz kolejny nie wleje Mobila, w związku z tym mam pytanie jaki olej do tego silnika byście polecali ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2006, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
wkońcu wymieniłem zalałem znowu shella ponoć jest jednym z lepszych olej tym razem 10w40. niemam znowu czasu na przejarzczke więc nie wiem czy coś się zmieniło. jak tylko się przejade to napisze czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2006, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
no od wymiany zrobiłem az 200km :D i wydaje mi się że jest w git. przestałem słyszeć cykanie no może pare sekund ale zaraz jak odpale.
generalnie niechce zapeszać ale chyba wymiana pomogła :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2006, 19:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
krynio napisał(a):
Wiem już napewno, że po raz kolejny nie wleje Mobila, w związku z tym mam pytanie jaki olej do tego silnika byście polecali ?



Mobil 1 0W-40 albo Castrol RS / EDGE 0W-40. ja teraz taki wlewam dokładnie po przesiadce z Mobila 1 5W-50.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 07:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
lej Mobila,Castrola albo Petro moim zdaniem wszytkie te oleje to jeden i ten sam badziew ale w innym opakowaniu ](*,) coraz bardziej sie o tym przekonuje :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
lej shella u mnie się sprawdził :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2006, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Po konultacjach z mechanikiem, wleje najprawdopodobniej valvoline albo castrola. Ale jeszcze troszke jest do wymiany (według wskazań komputera).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL