BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 15:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 19:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Mam chyba problem z pompą lub... gryzoniem, ale nie uprzedzajmy faktów.

4 czerwca kupiłem rzeczone 523iA touring benzyna 2000r. Gdy byłem pierwszy raz oglądać, wszystko było ok. Gdy byłem drugi raz oglądać to świeciła kontrolka silnika.
Sprzedawca stwierdził, że to wina paliwa i jak zatankuję na dobrej stacji, to kontrolka zgaśnie. Po zalaniu paliwa na Shellu za 100PLN kontrolka rzeczywiście znikła po kilku kilometrach.
Kumpel z którym byłem kupić stwierdził już wtedy, że auto jest lekko przymulone ale może to być wina stylu jazdy poprzedniego właściciela.

Przez ponad tydzień auto jeździł ok, poza tym że wg mnie automat strasznie przeciągał pierwszy i drugi bieg, więc zacząłem jeździć praktycznie cały czas na trybie ręcznym. Po kilku dniach zszedłem ze spalaniem do 9.9/100km, co przy kołach 235/45 R17 uważam za genialny wynik.

Ostatnio jednak nie jeździłem codziennie i zaczęły się schody. Na początek zauważyłem, że przy odpalaniu trzeba dłużej kręcić. Nie jest to może kręcenie bez końca, ale od kopa to on nie startuje - start zajmuje 2-3 sekundy. Dzisiaj po weekendzie i całym dniu w słońcu znów dłużej kręcił. Co więcej, mam wrażenie że nie jedzie jak powinien. Od 3 biegu w górę nie chce w ogóle jechać - prawie nie reaguje na pedał gazu. Dopiero wdepnięcie w podłogę aktywuje kick-start, wbija drugi bieg i auto leci jak trzeba. Po puszczeniu pedału i wbiciu 3 biegu wracamy do punktu wyjścia. Aby sprawę bardziej skomplikować, od około 2500-3000 rpm auto zaczyna się jakoś rozpędzać. Powyżej 4000rpm na razie nie kręciłem bo jechałem nie daleko a na wożenie się bez celu nie mam dzisiaj czasu.
Dlatego dokładne testy przeprowadzę jutro.

Fakty:
Kompa jeszcze nie podłączałem, ale kontrolka silnika nie mruga, auto nie trzepie na postoju i raczej nie przerywa.
Skrzynia była (podobno porządnie) robiona jakieś 2-3 lata temu, co potwierdzają wpisy właściciela na jednym z forum BMW (sam własnoręcznie wygooglowałem).
Wydech w dobrym stanie i raczej szczelny - dość cichy. Lewego powietrza w dolocie też być nie powinno.
W baku jest jeszcze około 20 litrów paliwa. Filtrów (paliwa i powietrza) na razie nie oglądałem.
Otwierając dziś maskę zauważyłem trochę błota na pokrywie silnika i na przewodach - jak by chodziło tam jakieś zwierzę ubrudzone błotem.

Macie jakieś oczywiste pomysły (poza tymi moimi) czy jednak opis wyżej to za mało?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
pewnie padł czujnik połozenia wałka ,wskazują twoje objawy własnie na ten czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 19:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Obecnie nie mam dostępu do samochodu, bo stoi na podnośniku od czwartku - wymiana zawieszenia i hamulców, ale..
W następny dzień po napisaniu tego tematu samochód jeździł dobrze, a w kolejny problem wrócił.

Jak odbiorę samochód, to zobaczymy co z tego wyjdzie. Wychodzi jednak na to, że to może być coś elektronicznego, bo działa losowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 19:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
u mnie to była uszkodzona wtyczka przepływki, tyle że na kompie wywalało błąd czujnika położenia wałka a przepływki nie :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Może coś w tym być. Wieczorem po napisaniu 1 posta poszedłem rzucić okiem do auta. Odpaliłem auto i sprawdzałem czy silnik się nie dławi przy odkręceniu korka oleju oraz ... odpięciu przepływki. Co więcej, osłona przewodów nie dochodzi do wtyczki, ale kończy się 1cm przed nią, a dodatkowo jest na niej zapleciony cienki drucik, który był chyba za coś zaczepiony. Niestety przy kupnie nie zwróciłem uwagi na tą wtyczkę, ale zwierzątko którego wizytę podejrzewam, mogło by to uszkodzić.
Jutro odbieram auto i przyjrzę się wtyczce dokładniej - dzięki za naprowadzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
U mnie na prawie kazdym czujniku czy tez przpepływce ta osłona kabli ta otulina nie dochodzi jest właśnie pęknieta przed końcem ;P a cienki drucik to moze był od kartki z wymiana oleju ;p

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 25 czerwca 2013, 06:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52B25
u mnie przy takich samych objawach była walnięta przepływka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 13 lipca 2013, 20:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Przepływka raczej działa, bo gdy ją odpinam na włączonym silniku, to jest wyraźne zdławienie.
W końcu podpiąłem kompa i wynik wygląda tak:
Obrazek

Widzę problem z sondą. Nie bardzo jednak rozumiem 2 pozostałe błędy, a na razie nie miałem czasu się zagłębiać w czytanie.
Są to czujniki położenia (wałka?) zaworów wylotowych i dolotowych. Czy jest szansa, że tylko coś nie łączy?
W razie czego dużo z roboty z wymianą? Coś widziałem w Googlach o ściąganiu kolektora dolotowego :/

Było też 5 błędów w Shadow i wyglądały groźnie, ale wyczytałem że one nie są istotne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Pierwszy błąd nr 18 to czujnik położenia wałka rozrządu wydechowy (ten bez kabelka)
Błąd wystapił tylko raz i cały czas jest aktywny

Błąd 79 mówi o uszkodzonej grzałce na sondzie lambda za katem Bank 1
Błąd wystapił tylko raz i cały czas jest aktywny

Błąd 215 to brak sygnału z sondy lambda za katem Bank 1
Bład wystąpił 255 razy

Błąd 65 to czujnik położenia wałka rozrządu dolotowy (z kabelkiem)
Błąd wystąpił 38 razy

Skasuj wszystkie błędy, przejedz się kawałek i ponownie odczytaj błędy i wrzuć na forum.

Z błędów wynika, że uwalone są oba czujniki wałka + nie żyje sonda za katem
Możliwe, że błędy są stare dlatego trzeba je skasować i ponownie odczytać po paru kilometrach

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 10:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Więc tak:
Błędy wykasowałem i poczekam kilka przejazdów, by zobaczyć co wróci.
Teraz dopiero mam czas, aby przeczytać dokładnie to, co wypluła INPA.

18 - brak sygnału
Skoro nie ma kabelka który mógłby się przerwać, to rozumiem, że na 100% uszkodzony?

79 - czy grzałka jest częścią sondy?

215 - jak na błąd sporadyczny, to często się powtarza

65 - wygląda na czujnik do wymiany

Jeśli chodzi o czujniki, to rozumiem że mówimy o tych:
Obrazek
Obrazek

Z sondami to już zupełnie nie rozumiem:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=50&hl=5 <-- 4 sondy? serio?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=10&hl=41 <-- brak sondy za katalizatorem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 11:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
ULLISSES napisał(a):
18 - brak sygnałuSkoro nie ma kabelka który mógłby się przerwać, to rozumiem, że na 100% uszkodzony?

Czujnik kabelka nie ma, ale do tego czujnik podpinasz wtyczkę z instalacji auta.
Może być tak, że uszkodzony jest właśnie ten przewód lub wtyczka (bardzo często we wtyczce znajduje się olej!)
Odepnij wtyczkę i wyczyść dokładnie.
Uważam jednak, że to raczej czujnik uwalony niż instalacja w aucie.

ULLISSES napisał(a):
79 - czy grzałka jest częścią sondy?

Tak
ULLISSES napisał(a):
215 - jak na błąd sporadyczny, to często się powtarza

Błąd ten dotyczy sondy za katalizatorem. Tak jak wspominałem wykasuj błędy i odczytaj jeszcze raz po kilku km.
ULLISSES napisał(a):
65 - wygląda na czujnik do wymiany

Dokładnie tak wygląda, ale tak jak wspominałem odczytaj błędy jeszcze raz

Czujniki dobre pokazałeś i nie baw się w zamienniki, bo stracisz tylko kase.

Jeśli chodzi o sondy to czego dokładnie nie rozumiesz?
Twój silnik to m52b25tu z podwójnym vanosem i 4 sondami lambda
Błąd 215 dotyczy sondy za katalizatorem (sonda ta monitoruje sprawność kata) Banku 1 czyli dla cylindrów od 1-3

Odczytaj błędy jeszcze raz i wklej.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 15:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
1. Masz jakieś namiary na ten czujnik (zdjęcie/schemat)? Czy można się do niego dostać bez ściągania osłony silnika (że o kolektorze nie wspomnę)?

2. Czyli sonda do wymiany.

3. Kwestia lokalizacji sond - schematy dotyczy mojego auta, bo klepnąłem tam VIN. Przeszukałem wszystkie części opisane jako "sonda" i wynik jest taki:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=50&hl=5
Czyli są 4 sondy, ale wszystkie 4 są PRZED katalizatorem - chyba, że ten schemat jest błędny.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=10&hl=41
Nr 9 to sonda (zgaduję) ZA katalizatorem - czyżby u mnie jej nie było?
Cytat: "Części z rysunku nie wymienione na liście nie są zainstalowane w Twoim pojeździe".

Błędów na razie odczytywać nie ma sensu, bo samochodem nie jeździłem, a jeździł specjalnie bez celu nie będę.
Kolejny odczyt zrobię w tygodniu jak wrócę z pracy - zapewne wtedy coś wyskoczy.

Dzięki za dotychczasową pomoc i czekam na więcej ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 15:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ULLISSES napisał(a):
1. Masz jakieś namiary na ten czujnik (zdjęcie/schemat)? Czy można się do niego dostać bez ściągania osłony silnika (że o kolektorze nie wspomnę)?


nr 5 na schemacie

Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
ULLISSES napisał(a):
3. Kwestia lokalizacji sond - schematy dotyczy mojego auta, bo klepnąłem tam VIN. Przeszukałem wszystkie części opisane jako "sonda" i wynik jest taki:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=50&hl=5
Czyli są 4 sondy, ale wszystkie 4 są PRZED katalizatorem - chyba, że ten schemat jest błędny.

Twój link z realoem jest jak najbardziej poprawny. Widać na nim 2 sondy regulacyjne (te wkręcane w kolektor wydechowy) i 2 sondy monitorujące za katalizatorem
Zobacz sobie zdjęcie z tego linka to wszystko Ci się rozjaśni ;)
http://allegro.pl/bmw-e46-katalizator-k ... 70420.html
Ta pucha pomiędzy sondami to katalizator

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 16:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Zywiec:
Dzięki, obadam.

Lukasz_S:
Zmylił mnie schemat z 4 sondami - teraz dopiero zauważyłem, że tak naprawdę nie ma na rysunku pokazane, gdzie one są mocowane. Byłem przekonany, że tak samo jak 2 pierwsze tylko dla pozostałych 3 cylindrów. Dzięki za fotkę.
Pytanie, czemu nie ma jej na liście na drugim schemacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 14 lipca 2013, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
ULLISSES napisał(a):
Pytanie, czemu nie ma jej na liście na drugim schemacie?

Realoem nawet po wklepaniu Twojego vinu nie pokaże Ci tylko i wyłącznie diagramów z Twojego samochodu.
Pokaże Ci także z innych, ale z dopiskiem, że części nie wymienione w tabelce nie występują w Twoim samochodzie.
Ten drugi diagram jest prawdopodobnie z wersji M52B25 bez TU z pojedyńczym vanosem i jedną sondą przed katem i jedną za katem.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 września 2013, 11:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Odgrzewam kotleta. W końcu połączyłem kompa ponownie - wszystkie powyższe błędy wróciły i doszedł jeden związany z sondą z błędu 79, wiec nie ma się nim co przejmować. Odczytałem, skasowałem, przejechałem jakieś 2 km i znów odczytałem.
Najszybciej wrócił 65 i 79, czyli czujnik z kabelkiem i sonda za katalizatorem - czyli to trzeba wymienić w pierwszej kolejności.

Wracająć więc do tego schematu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=50&hl=5
Sonda za katalizatorem to sonda monitorująca czyli punkt 2.

Wracając zaś do tego schematu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=15&hl=68
Potrzebuję pozycję nr 18 z numerem 12147539165 (ta z 81 na koncu nie jest produkowana).

Mam rację?

Idąc dalej, z powyższym numerem znalazłem czujnik z takim opisem:
Cytuj:
(FEBI BILSTEIN to niemiecki pakowacz. W środku włożony jest oryginalny czujnik firmy SIEMENS !!! )

Ktoś może to potwierdzić?
Aby sprawę skomplikować, to jedyna firmówka na Allegro z tym numerem. Reszta to Maxgear itp.

Natomiast pierwszy lepszy trafiony na Allegro Siemens ma numer, który kieruje do tego schematu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... =15&hl=158
Dobrze myślę, że to wersja M52 (bez TU)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 września 2013, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
ULLISSES napisał(a):
Wracając zaś do tego schematu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=15&hl=68
Potrzebuję pozycję nr 18 z numerem 12147539165 (ta z 81 na koncu nie jest produkowana).

Mam rację?

Masz racje ;)
Dokładnie taki czujnik Ci potrzeba około 400zł w ASO
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... a-rozrzadu

ULLISSES napisał(a):
Natomiast pierwszy lepszy trafiony na Allegro Siemens ma numer, który kieruje do tego schematu:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... =15&hl=158
Dobrze myślę, że to wersja M52 (bez TU)?

Tak to pojedyńczy vanos i czujnik jest inny

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 września 2013, 14:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Zagadka:
Czemu nie mogę znaleźć VDO Siemens z numerkiem 12147539165 ?
Zostaje mi OEM czy opisany wyżej FEBI to rzeczywiście Siemens tylko z innym napisem na pudełku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 523iA - muli na niskich obrotach, ciężej odpala
PostNapisane: 22 września 2013, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
ULLISSES, jak muli i ciężej odpala to wymień czujnik wałka,innymi błędami bym się na razie nie przejmował. Ja niedawno też tak miałem i wymieniłem świece i czujnik wałka. Nie kupuj zamienników typu Febi czy Meyle bo one często nie działają. Mnie mechanik wymienił nowy Meyle za 270 zł i żle działał, to szajs. Uznałem,że nie zapłacę 400 zł w serwisie tylko kupiłem używany ,oryginalny Siemensa na allegro za 95 zł i auto odżyło, tak chyba robi większość osób,a jeśli nowy to tylko Siemens VDO ponad 200 zł.
I nie na pudełku tylko na czujniku ma pisać Siemens VDO.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL