Ukasz, zawsze w grę wchodzi swap - 4.0 z E38 albo //M z E36 powinien podejść
A tak na poważnie, to skoro masz kasę na E46, to nie braknie Ci na benzynkę. Stąd oczywisty wybór na silnik 2.0 lub większy - myślę, że 320i/323i będzie ok na początek. Jak mało Ci mocy, to 328i/330i. W modelach po lifcie masz jeszcze 325i.
Silnik 320i po lifcie - oznaczenia też nie znam, ale ma 170 KM. Ciekawa propozycja, jednak zastanawia mnie jego spalanie w porównaniu z tym "zwykłym" 320i. Czy te 20KM robi dużą różnicę na drodze i podczas tankowania.
Zawsze też można rozważyć Diesla lub sekwencję, tyle że w drugim przypadku trochę szkoda silnika.
W tym modelu szukaj przede wszystkim bezwypadkowych - są nowe, więc większość powinna być bez przejść. Poza tym polecam zamieszczony na forum poradnik kupowania BMW. Wprawdzie dotyczy on bardziej starszych modeli, jednak niektóre uwagi są dość ogólne i mogą się przydać. Radzę też uważać na "wyścigówki", z których niewyżyta młodziesz wyciskała ostatnie poty na każdym biegu - takie auto nawet z małym przebiegiem może być w opłakanym stanie, w porównaniu ze starszym, lecz używanym przez względnie zdrowe psychicznie osoby.
Osobiście odradzam skórę na fotelach - w zimie jest zimna, w lecie gorąca. Niby ładne, ale zupełnie nie praktyczne. Natomiast przykrywanie jej czymkolwiek mija się z celem. Welur będzie lepszy. Ogólnie też jasna tapicerka nie jest specjalnie dobrym pomysłem, chyba że masz warunki, aby przynajmiej raz w miesiącu doprowadzić ją do porządku. Szczególnie nie polecane w połączeniu z dziećmi.
Poza tym zostaje Ci wybór koloru, ilości drzwi i wyposażenia - chyba nie ma powodu, aby czegoś nie chcieć. Chyba wszystkie E46 mają kontrolę trakcji, co może się przydać w zimie, szczególnie przy mocniejszym silniku.