Cześć,
od jakiegoś czasu nie mogę uporać się z check engine. Błędów jest kilka, poniżej w poście wrzucę wszystkie. Auto to 2004 rok, silnik N62 z instalacją gazową Vialle. W lutym wymienione uszczelniacze zaworowe, uszczelki pokryw zaworów, odmy, przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej, olej i inne pierdoły. Błędy są dalej tak jak i były. Ostatnio zrobiłem test, skasowałem wszystkie błędy i 400km zrobiłem na samej benzynie i błędy ze zbyt ubogą mieszanką dalej są (ogólnie z 10 błędów które są na gazie, na benzynie było 7). Objawy jakie mam: lekkie falowanie obrotów, drgania karoserii, przy ostrzejszym ruszaniu na wyświetlaczu komunikat "engine fault - reduced power" (ten na razie tylko na gazie, na benzynie mi się nie zdarzył. Znika po zgaszeniu i odpaleniu silnika.), czasem gorzej odpala na lekko wystudzonym silniku, czasem błąd na wyświetlaczu, że dalsza jazda może spowodować uszkodzenie katalizatorów. Po podpięciu INPY w livedata korekty dodatkowych lambd wyjeżdżają poza limit jak się rozgrzeje, zarówno na benzynie i gazie. Póki jest zimny odczyty w normie. Tutaj lista błędów z przejechanych jakiś 2000km na gazie:
1) 299B CDKDIBS1 - Kommunikation DME - IBS
2) 28D7 CDKDGENBS - Generatorkommunikation
3) 283A CDKOEZS - Fehler Oelqualitaetssensor
4) 2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser P0103 Luftmassen- oder Luftmengenmesser Schaltkreis (Bank 1) - hoch
5) 272C CDKRKAT - LR-Adaption additiv pro Zeit P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager
6) 272D CDKRKAT2 - LR-Adaption additiv pro Zeit (Bank2) P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager
7) 279B CDKTHS - Thermostat klemmt P0128 Kühlmittelthermostat (Kühlmitteltemperatur unterhalb Thermostat Regeltemperatur)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
9) 2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
10) 2746 CDKMD04 - Aussetzererkennung Zyl.6
1 - pewnie klema do wymiany, 2 pewnie z nią związany błąd. 3 błąd czujnika poziomu oleju, olewam na razie - jest bagnet z którego korzystam.
7 - coś poważnego? Co do reszty nie mam pojęcia czy poważne czy nie. Check engine chciałbym się pozbyć. Zbyt uboga mieszanka może być niebezpieczna ze względu na temperaturę.
Tutaj link
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing do dokładnych raportów w PDF z błędami na gazie i na benzynie + screen z INPY które odczyty wyjeżdząją za limit. Podpowie ktoś gdzie szukać albo da namiar na dobrego fachowca z Warszawy lub okolic. Mój mechanik nie ogarnął tematu.
Dzisiaj oddałem jeszcze auto do gazowników żeby sprawdzili czy instalacja jest OK oraz analizatorem spalin czy rzeczywiście jest zbyt ubogo.