BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 06:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 545i 2004 P2187 P2189 uboga mieszanka oraz inne błęd
PostNapisane: 8 maja 2017, 19:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E61
Kod silnika: N62
Cześć,
od jakiegoś czasu nie mogę uporać się z check engine. Błędów jest kilka, poniżej w poście wrzucę wszystkie. Auto to 2004 rok, silnik N62 z instalacją gazową Vialle. W lutym wymienione uszczelniacze zaworowe, uszczelki pokryw zaworów, odmy, przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej, olej i inne pierdoły. Błędy są dalej tak jak i były. Ostatnio zrobiłem test, skasowałem wszystkie błędy i 400km zrobiłem na samej benzynie i błędy ze zbyt ubogą mieszanką dalej są (ogólnie z 10 błędów które są na gazie, na benzynie było 7). Objawy jakie mam: lekkie falowanie obrotów, drgania karoserii, przy ostrzejszym ruszaniu na wyświetlaczu komunikat "engine fault - reduced power" (ten na razie tylko na gazie, na benzynie mi się nie zdarzył. Znika po zgaszeniu i odpaleniu silnika.), czasem gorzej odpala na lekko wystudzonym silniku, czasem błąd na wyświetlaczu, że dalsza jazda może spowodować uszkodzenie katalizatorów. Po podpięciu INPY w livedata korekty dodatkowych lambd wyjeżdżają poza limit jak się rozgrzeje, zarówno na benzynie i gazie. Póki jest zimny odczyty w normie. Tutaj lista błędów z przejechanych jakiś 2000km na gazie:
1) 299B CDKDIBS1 - Kommunikation DME - IBS
2) 28D7 CDKDGENBS - Generatorkommunikation
3) 283A CDKOEZS - Fehler Oelqualitaetssensor
4) 2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser P0103 Luftmassen- oder Luftmengenmesser Schaltkreis (Bank 1) - hoch
5) 272C CDKRKAT - LR-Adaption additiv pro Zeit P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager
6) 272D CDKRKAT2 - LR-Adaption additiv pro Zeit (Bank2) P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager
7) 279B CDKTHS - Thermostat klemmt P0128 Kühlmittelthermostat (Kühlmitteltemperatur unterhalb Thermostat Regeltemperatur)
8) 274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
9) 2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
10) 2746 CDKMD04 - Aussetzererkennung Zyl.6

1 - pewnie klema do wymiany, 2 pewnie z nią związany błąd. 3 błąd czujnika poziomu oleju, olewam na razie - jest bagnet z którego korzystam.
7 - coś poważnego? Co do reszty nie mam pojęcia czy poważne czy nie. Check engine chciałbym się pozbyć. Zbyt uboga mieszanka może być niebezpieczna ze względu na temperaturę.
Tutaj link https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing do dokładnych raportów w PDF z błędami na gazie i na benzynie + screen z INPY które odczyty wyjeżdząją za limit. Podpowie ktoś gdzie szukać albo da namiar na dobrego fachowca z Warszawy lub okolic. Mój mechanik nie ogarnął tematu.
Dzisiaj oddałem jeszcze auto do gazowników żeby sprawdzili czy instalacja jest OK oraz analizatorem spalin czy rzeczywiście jest zbyt ubogo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 545i E61 2004 - P2187 P2189 uboga mieszanka oraz inne błęd
PostNapisane: 9 maja 2017, 07:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na początku to skasowałbym błędy, następnie adaptacje i pojeździł.

kazik_Z napisał(a):
1) 299B CDKDIBS1 - Kommunikation DME - IBS
2) 28D7 CDKDGENBS - Generatorkommunikation
3) 283A CDKOEZS - Fehler Oelqualitaetssensor

W niektórych silnikach wszystkie 3 urządzenia komunikują się po wspólnej linii BSD(trzeba zorientować się na schemacie). Możliwe, że jedno z tych 3 urządzeń blokuje linie i stąd pozostałe błędy.
Miałem też przypadek(w N52) gdzie uszkodzona była linia BSD wewnątrz sterownika

kazik_Z napisał(a):
7) 279B CDKTHS - Thermostat klemmt P0128 Kühlmittelthermostat (Kühlmitteltemperatur unterhalb Thermostat Regeltemperatur)

Błąd dotyczy termostatu. Może to też być powód mieszanki skoro silnik nie osiąga właściwej temperatury

kazik_Z napisał(a):
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

kazik_Z napisał(a):
10) 2746 CDKMD04 - Aussetzererkennung Zyl.6

Błędy wypadania zapłonu na 6cyl.


kazik_Z napisał(a):
Check engine chciałbym się pozbyć. Zbyt uboga mieszanka może być niebezpieczna ze względu na temperaturę.

Masz błędy związane ze zbyt bogatą mieszankę, a nie ubogą ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 545i E61 2004 - P2187 P2189 uboga mieszanka oraz inne błęd
PostNapisane: 10 maja 2017, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E61
Kod silnika: N62
Cytuj:
Masz błędy związane ze zbyt bogatą mieszankę, a nie ubogą ;)

P2187 i P2189 "P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager" oznacza zbyt ubogą mieszankę.
Heissfilmluftmassenmesser P0103 Luftmassen- oder Luftmengenmesser Schaltkreis (Bank 1) - hoch - tutaj jest coś na temat tego że przepływ powietrza w obwodzie przepływomierza zbyt wysoki. Nie czym to może być spowodowane, gdzie szukać.
Cytuj:
W niektórych silnikach wszystkie 3 urządzenia komunikują się po wspólnej linii BSD(trzeba zorientować się na schemacie). Możliwe, że jedno z tych 3 urządzeń blokuje linie i stąd pozostałe błędy.
Miałem też przypadek(w N52) gdzie uszkodzona była linia BSD wewnątrz sterownika

Masz na myśli główny komputer samochodu czy któryś z modułów?

Byłem na analizie składu spalin i mieszanka nie jest taka zła chyba. Takie wartości lambdy miałem:
1,018 - benzyna, bieg jałowy
1,021 - benzyna 2tys obrotów
1,028 - gaz, bieg jałowy
1,028 gaz 2tys obrotów

Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL