BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 16:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530 TOURING
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 20:12 
Na początek serdecznie witam grono forumowiczów, jako że loguje się tu po raz pierwszy.

Generalnie interesuje mnie zakup ww modelu BMW.
W związku z czym chciałbym od Was otrzymać trochę informacji na temat auta.

Nie zamieszczam linka do żadnego konkretnego ogłoszenia, gdyż cały czas się rozglądam. Interesuje mnie diesel 3.0 z lat 1998 - 2001

Powiedzcie mi jednak proszę, czy model ten trapią jakieś poważne awarie.
Jak się sprawuje silnik 3.0, czy są z nim jakieś problemy ??

Czy występują znaczne różnice w modelu z 98 a np. z 2000 i 2001. Czy warto płacić więcej za młodsze auto, czy brać pod uwagę stan techniczny nie przejmując się że autko jest z 98.

Generalnie prosiłbym o napisanie tego co wiecie. Im więcej informacji uzyskam teraz od Was tym lepsze auto kupię, za co z góry jestem wdzięczny.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
witam, ojciec ma 525d 2002 a jego kolega 530 z 1999 przebiegi podobne ojciec 138tys kolega 156tys i jak narazie to i u jednego i drugiego padły turbiny :( a co do reszty to jedz i wydaj pare złotych (warto) do aso i niech ci sprawdza autko... co do roku to nie ma reguły patrz na stan techniczny (nie zdajesz sobie sprawy co moja zona potrafi zrobic z autem z 2004r) no i trzeba pilnowac serwisów i stanu zawieszenia tak w sumie to ojciec i kolega nie planuja sprzedawac swoich bemek wiec sa zadowoleni ;)
pozdrawiam 73!

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Przede wszystkim stan techniczny. Wiek akurat dla BMW nie jest problemem.
Jedynie na jesieni 2000r e39 uległ liftingowi i nieco zyskał na atrakcyjności, głównie wizualnej

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: WAW / Kalifornia
Moje BMW: 530d, X5d
witam,

moj pierwszy post na tym forum, wiec rowniez chcialbym sie przywitac serdecznie :)

mam takie auto o jakim piszesz, 530dA T, dobrze wyposazone, przebieg ponad 200 tys. km, generlanie samochod nie robi problemow, musialem wymienic 2 wahacze, amory z tylu (z tego co pamietam) i opornice dmuchawy, ktora napsula mi mnostwo krwi (niesprawnosc doprowadzala do rozladowania aku)

polecam samochod, bo jest bardzo komfortowy, szybki (8,1 s do 100km/h w automacie) i przy tym bardzo oszczedny

w 09/2000 byl facelifting - zmieniono m.in. zderzaki, lampy, navi, palete lakierow, 16 cali w standardzie, moc w dieslu podniesiono z 184 do 193 km

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Ostrow maz.
Witam. Mam 530D z 2000r i jak na razie przejechalem 12tys przez 4 miesiace z usmiechem na twarzy.Bardzo fajne autko,wczesniej mialem MB C220CDI z 99r -to byla kompletna wtopa.
Patrz na stan techniczny,rok w te >czy< nie robi roznicy,chyba ze chcesz miec auto po lifcie
Udanego wyboru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
ja posiadam 525dA z 2001 r. zrobilem juz 20000 km. W samochodzie poza przetartym kabelkiem od instalacji w bagazniku (naprawa 200 zl w ASO) nie dzieje sie nic. Samochod jest regularnie serwisowany. Jestem drugim wlascicielem. Polecam 530 lub 525 D z czystym sumieniem. Tak na marginesie, to podczas wtorkowej pogoni do suwalk (310 km na gps) samochod spalil 7.7l, czas przejazdu 2:50. Rewelacyjna dynamika, apetyt umiarkowany jak na te gabaryty. Chcialbym wielu przeciwnikom diesla w tym momenci przypomniec ze 3.0d byl przez 3 lata najlepszym sielnikiem diesla na swiecie. tak, tak mial tytul silnika roku. awarie turbiny lub wtryskow swiadcz zazwyczaj o zlej eksploatacji (kiepskie oleje, zle obchodzenie sie z samochodem) lub o kosmicznym przebiegu (okolice 300 kkm). Jakiekolwiek problemy z tymi silnikami wystepuja raczej grubo ponad 200kkm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 18:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
jestem przeciwnikiem diesli i nie przekonałeś mnie stwierdzeniem, że 300kkm to kosmiczny przebieg, a po 200 są awarie
w 528 mam w tym momecnie 282 kkm i silnik w stanie idealnym

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: WAW / Kalifornia
Moje BMW: 530d, X5d
Kucharz napisał(a):
jestem przeciwnikiem diesli i nie przekonałeś mnie stwierdzeniem, że 300kkm to kosmiczny przebieg, a po 200 są awarie
w 528 mam w tym momecnie 282 kkm i silnik w stanie idealnym


super, gratuluje bezawaryjnego samochodu, tylko co Twoja wypowiedz wnosi konstruktywnego do tego watku??? inicjator watku pyta o opinie nt. 3.0d a nie o to kto woli diesla a kto benzyne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
to był tak zwany OT, pasuje?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 08:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
to nie byl OT. Kucharz po rpostu chcial zwrocic uwage na to, ze diesle maja pewne mankamenty w okolicach 300kkm. To znaczy wymagaja pewnej ingerencji i jest to zazwyczaj regeneracja turbiny (ok. 1000-2000 zl) i kontrola stanu wtryskow. natomiast niech nikt nie odbiera tego, ze silniki sie koncza po tym przebiegu. absolutnie nie i przeloty w okolicach 500 kkm nie sa niczym niezwyklym. jedno jest pewne i wynika to z fizyki, ze jesdnostki deisla sa trwalsze, poniewaz maja wyzsza sprawnosc energatyczna, a co za tym idzie mniejsze obciazenie elementow. kolejnym faktem jest, ze r6 diesel w bmw sa jednostkami udanymi. nie jest to tylko moja teoria, takie sa po prostu fakty. bmw zrobilo po prostu fajne silniki, ktore daja duzo radosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
czy regeneracja turbiny zamknie się kwotą poniżej 2000?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 09:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
tak. jak regenerowalem turbine od passata to placilem 1600 zl. to zalezy tez co oddajesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 01:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
tak sie sklada ze ja tez jestem posiadaczem 530d Touring z 2000r model przed liftem 184ps z samochodu jestem zadowolony i to bardzo, spalanie w normie do 10l w miesice z ciezka noga, dynamika ok, mam przebieg 224000 i od wymiany do wymiany oleju jest tyle samo nic nie dolewam, wiec swiadczy to chyba ze silnik i turbo turbina sa ok samochod kupilem z servisu BMW w italii servisowany do samego konca wczesniej jezdzila na castrolu 0w30 moze to ja tak zakonserwowalo. jak narazie nie planooje nic regenerowac (turbo) bo nie ma po co, jedyne co sie dzieje to chyba sprzeglo sie konczy. cos mi sie wydaje ze jest jeszcze fabryczne, ostatnio wymienilem zlacze elastyczne miedzy skrzynia a walem i gumy stabilizatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL