BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 lipca 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: m52tub25
Witam wszystkich miłośników bawarskiej marki. Od jakiegoś czasu jeżdżę BMW E46 323i z 1999 roku. Samochód jest cudowny. Zauważyłem jedną dziwną rzecz. Jak jest zimny i nie do końca rozgrzany to minimalne muśnięcie pedału gazu powoduje wbijanie w fotel. Jak się rozgrzeje to samochód troszkę pazura traci. Nie mówie, że robi się mułowaty. Generalnie góra obrotowa (4000+) jest tak samo mocna ale dół jest wyraźnie bardziej gumowaty, reakcja troszkę słabsza. Z wielu źródeł słyszałem, że to norma. Czy to prawda? Ktoś powie, że dawka paliwa większa, drugi, że powietrze cieplejsze jest rzadsze.
Mam pewną koncepcję... Czy gdyby sprawić, że powietrze docierające do silnika byłoby chłodniejsze to silnik byłby cały czas równie mocny? Może mozna zastosować swego rodzaju intercoller xD? Przepraszam jeżeli komus wydaje się to zabawne ale jestem początkującym pasjonatem mechaniki :)
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Witaj na forum i gratuluje wyboru zakupionego samochodu :ok:
Pierwsze pytanie to czy sprawdzałeś auto na komputerze czy niema jakiś błędów??
Jeżeli po nagrzaniu silnika czujesz zdecydowanie słabsze przyśpieszenie to problemem może być uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Ale niema co gdybać, najlepiej podjechać na komputer i sprawdzić błędy ;)

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Różnica temperatury powietrza jest w takim przypadku niewielka i mało istotna.
Dawka paliwa dla zimnego silnika zawsze jest większa, czyli mieszanka paliwa i powietrza jest bogatsza od standardowej (ok. 1:15). Do pewnego krytycznego momentu, wzbogacanie mieszanki daje więcej mocy, może to dawać poczucie większej zrywności silnika, jednak różnica nie powinna być zbyt wielka.
Podjedź na hamownię i wszystkiego się dowiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: m52tub25
Hmm... Check engine się nie świeci więc błędów być nie powinno? Zawsze myślałem, że jak jest jakiś błąd to kontrolka się zaświeca.
Generalnie po prostu czuję, że reakcja na gaz jest deczko słabsza na rozgrzanym silniku.
I dodam jeszcze... to moje 1 BMW... Już nie chce innego auta. Był Opel, Peugeot... Ale to jak jeździ na rzędowa 6 to po prostu poezja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 18:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Poczytaj instrukcję obsługi, tam jest napisane kiedy ta kontrolka świeci.
Wiele innych ciekawych informacji również.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: m52tub25
Niestety niemieckiego nie znam a tylko taką mam.
Zadam jeszcze raz pytanie. Czy powinien być w ogóle odczuwalny spadek mocy na maksymalnie rozgrzanym silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Nie zawsze paląca kontrolka silnika informuje nas że wystapił błąd, czasi błedy są zapisane a kontrolka się nie swieci.
Zależy to głównie od wagi danego błedu. Bywa rownież że nie ma błedów, kontrolka się nie świeci, ale odczyty z czujników nie są prawidłowe, a raczej wskazują na uwalenie jakiegos czujnika.

Np. Uwalony przepływomierz, może nie wskazywać błędów, ale aby sprawdzić jego prawidłowe działanie nalezy wejśc w parametry online i sprawdzić odczyty pod obciązeniem np 3 bieg, najlepiej oczywiście na najwyższym a nie w miejscu na biegu jałowym.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB25 - minimalnie słabszy gdy się rozgrzeje.
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 13:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
MajdanIron napisał(a):
Niestety niemieckiego nie znam a tylko taką mam.
Zadam jeszcze raz pytanie. Czy powinien być w ogóle odczuwalny spadek mocy na maksymalnie rozgrzanym silniku?


Napisałem Ci jak działa silnik, czego jeszcze oczekujesz?
Wysil sie trochę i sam pomyśl, przecież to tylko Ty sam używasz tego auta
i tylko Ty możesz powiedzieć czy ma moc, czy jej nie ma.
Parametry silnika mierzy się na rozgrzanym do temperatury pracy a nie na zimnym,
dlatego Twoje pytanie jest bezsensowne.
Na właściwie pytanie - czy zimny silnik ma prawo byc żwawszy, już dość jasno odpowiedziałem.

Instrukcja po polsku, żebyś przypadkiem nie zepsuła auta z lenistwa:
....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL