BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 sierpnia 2025, 03:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54 B30 wentylator klimatyzacji temperatura wisko
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,

M54B30 Manual
Mam problem / a moze nie/ z wentylatorem klimatyzacji,
powinien się załączać w momencie odpalenia klimy,
u mnie załacza się czasami od tak sobie,
jak włacze klimę jest na zewn z 25 - 30 st., klima max, to czasami po zgaszeniu auta wentylator dalej pracuje i nie ma chęci przestać,
dopiero jak odpale ponownie auto to po chwili się wyłączy,
wyglada na to ze temperatura na wyjściu z chłodnicy jest za wysoka,
pompe założyłem nową SKF z 10 tyś km wcześniej,
termostat nowy Wahler
założyłem nowe wisko BEHR bo myślałem ze stare niedomaga,
i tak ciągle mam to samo,
wisko się załacza generlanie ale jakby za późno,
moze chłodnica niedogrzewa?
moze pompa wody za mało wydajna?

temepratura w BC : na zewn 25 st. na blacie w korkach 96 - 97 st. w trasie spada poniżej 90 st,
na klimie temperatura max 98st.
czy ma ktoś jakies pomysły?
denerwujące jest to że muszę czasami gasić kilka razy auto żeby sie wentylator wyłączył,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 23:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Temp. 96-97 C , jest optymalna.
Jak spada na trasie to stawiam na termostat, który nie zamyka lub domyka sie, przez co masz zawsze duży obieg.
Pewnie z rana długo musisz jechać zanim nagrzejesz auto ?!
Czesto czytam ze termostat choć nowy to zły, a już na pewno nie nalezy na tym elemencie oszczedzac.

P.S
Słyszałem że Wahlery nie sa dobre, ale może to pojedyncze przypadki.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
auto szybko się nagrzewa,
wcześniej miałem oryginał ASO - nowy,
zmieniłem na Wahlera bo myślałem że termostat coś niedomaga,
ale jest tak samo...
temperaturkę mam ok, ale po ci mi ten wentylator klimy śwista!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
super! dzieki zapomoc w rozwiązaniu problemu!
fura naprawiona wg waszych rad!
dzieki!
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 09:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
lucadore napisał(a):
super! dzieki zapomoc w rozwiązaniu problemu!
fura naprawiona wg waszych rad!
dzieki!
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Jaka była przyczyna ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
heh, przyczyna jest taka że jeszcze jej nie znam i na forum jak widać raczej wskazówek nie otrzymam,
narazie jeżdze bo samochód się nie przegrzewa i takiej opcji nie ma,
wkurza jedynie ze ten wentylator czasami chodzi po zgaszeniu auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 13:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
lucadore wg mnie jeśli nie ma czujnika w komorze silnikowej jak w audi który by włączał wentylator gdy temperatura w niej jest ponad daną wartość, to winna jest elektryka/elektronika.
Schemat elektryczny w dłoń i do dzieła.

http://wds.qclt.com/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
jest czujnik na wyjściu z chłodnicy,
do tego czujnik cisnienia klimy,
nie wiem co tam jeszcze pod ten wentylator klimy się podpina,
trzeba bedzie sprawdzić temepraturę na wyjściu czy nie za wysoka,
i gdzie się dowiedzieć jaka jest prawidłowa?
bo jeżeli na wysoka to teraz pytanie:
dlaczego wisko się nie załącza,
choć jak sprawdzałem wiskoza jest sprawna,
w zasadzie to przez te manewry mam 1 wiskoze i jeden termostat na zbyciu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 13:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Masz problem z temperaturą silnika czy wentylatorem chłodnicy klimatyzacji??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 13:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Masz problem z temperaturą silnika czy wentylatorem chłodnicy klimatyzacji??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
wentylator klimy powinien załączać się tylko wtedy kiedy pracuje klima,
ewentualnie w skrajnych warunkach wspomagać wisko,
u mnie załącza się przy ostrzejszej jeździe albo gdy jest dośc ciepło i potrafi pracować nawet po zgaszeniu auta i to nie na chwile ale bardzo długo, w zasadzie zęby go wyłaczyć, musze jeszcze raz załączyć auto żeby się przemieszała woda w chłodnicy,

temperatura silnika jest ok, ale ten wentylator trochę drażni.
wymieniłem wisko - bez efektu
zmieniłem termostat - bez efektu,
pompe wody zmieniłem 10 tyś km wczesniej na SKF
zero błedów na kompie,
czyjnik na wyjściu klimy wskazuje temperaturę a po odłączeniu wchodzi w tryb awaryjny więc jest sprawny, wychodzi na to ze wisko za późno się załącza albo sam nie wiem co...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 14:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Raczej sterowanie wentylatorem. Poszukałbym postów na temat widziałem kiedyś jak ktoś na forum walczył z wentylatorem w E46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 09:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Dobrze mówisz Lucadore wentylator klimy ( dmuchający ), współgra z wentylatorem cieczy ( ssącym ), w przypadku awarji któregoś z nich.

Jeżeli wisko nie chłodzi, to wentylator klimy powinien przejąć jego rolę i próbować nie dopuścić do przegrzania.

Problem powinien tkwić w dwóch czujnikach :
- klimy
- wody

Sprawdzałeś obydwa ?
Może w kostce jest woda lub robi zwarcie... spróbuj odłączyć któryś z nich i zobacz czy wiatrak przestanie chodzić.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL