BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 sierpnia 2025, 20:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana płynu chłodzenia w BMW e46 330ci
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 01:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam
Chciałbym dowiedzieć się jak dokładnie wygląda wymiana płynu w układzie chłodzenia w 330 ci.
Dokładnie interesuje mnie opisanie krok po kroku od zalania nowym płynem, jak należy odpowietrzyć cały układ.
Czytałem jest sporo na ten temat, ale opisywane jest to na podstawie różnych silników i co autor to inna technika.

Proszę opiście krok po kroku jak powinno to wyglądać profesjonalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
no i poradziłem sobie bez zadnej pomocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 07:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
bylem na urlopie :) tak bym odpisal :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powiedz mi czy dobrze zrobilem, a mianowicie zalałem płynem otworzyłem korek od wlewy płynu i zapalilem silnik włączyłem ogrzewanie odkręciłem odpowietrznik znajdujący się przy wlewie plynu no i czekałem aż powietrze ucieknie i zacznie lecieć sam płyn. gdy poziom w zbiorniku obniżal się to go dolewałem. Całośc trawało jakies 20-30 min aż włączył się wentylator. przejechałem samochodem jakieś 500 km w tym ponad 300 w trasie nie miałem żadnych incydentów a płyn trzyma się na tym samy poziomie.
czyli wszystko jest ok, czy też należy coś zrobić jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 21:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powiedz mi czy dobrze zrobilem, a mianowicie zalałem płynem otworzyłem korek od wlewy płynu i zapalilem silnik włączyłem ogrzewanie odkręciłem odpowietrznik znajdujący się przy wlewie plynu no i czekałem aż powietrze ucieknie i zacznie lecieć sam płyn. gdy poziom w zbiorniku obniżal się to go dolewałem. Całośc trawało jakies 20-30 min aż włączył się wentylator. przejechałem samochodem jakieś 500 km w tym ponad 300 w trasie nie miałem żadnych incydentów a płyn trzyma się na tym samy poziomie.
czyli wszystko jest ok, czy też należy coś zrobić jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no a patrzałeś na temperature?
bo jesli miales caly czas powietrze w ukladzie to wentylator i tak by sie nie uruchomil bo czujnik wentylatora jest na dole i zanim tam dojdzie woda....

Ogolnie BMW bardzo ciezko sie odpowietrza, podobno szczegolnie 318i.

Trzeba uwazac zeby nie przegrzac silnika!

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
jesli nie ma powietrza w ukladzie (w wężach etc) i temperatura ciągle w pionie, a ogrzewanie działa to wygląda na to, że wszystko jest ok :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
wskaznik od temperaturu był jest ciągle na połowie i nie przekracza tego poziomu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
zauwazyłem również że jadąc w trasie 330 ci wskaznim temperatury opada niemal do niebieskiego pola


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WI
No to coś nie halo.
Skoro silnik nie może zagotować tej zupy, to może terostat stanął w pozycji otwartej i cały czas puszcza płyn dużym obiegiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 08:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
nie moze tak byc ze silnik sie nie nagrzewa ... tez stawiam na termostat i maksymalny obieg ... naturalna ptraca silnika to pion ~ 90 st.C

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 08:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
a jak węże? twarde? zimne?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 08:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
W benzynowym BMW wskazówka musi stać w pionie po prawidlowym nagrzaniu silnika i nie ma prawa opadać. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat, ale na pewno dobrze odpowietrzyleś uklad.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Panowie powiem tak wszystko jest ok, Jadąc dziś w trasie zauważyłem że jeżli poruszam się z prędkościa 80-90 km/h wskażnik od temperaturu oscyluje na kresce znajdującej się pomiędzy niebieskim polem a środkiem, jeżeli poruszam się 140-150 wskażnik pozostaje po środku. Wydaje mi się ze przy mniejszych prędkościach nie może zbytnio nagrzać się silnik poniewaz obroty są zbyt małe a dodatkowo dochodzi powietrze wlotami do chlodzenia chłodnicy jeżeli zas obroty zwiększają się o 1,5 tys obrotów wszystko jest w normie. Podobna jest sytuacja jeżeli poruszam się na mieście, ale tutaj praktycznie wskażnik jest zawsze w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego ,nie jest ok. Jeśli po kilku km przy tej temp. otoczenia wskażnik nie jest w pionie to nieprawidłowa sytuacja. Jak wskazówka osiągnie pion to ma tak być cały czas. Masz niedomykający termostat i należy go wymienić. Samo odpowietrzenie sądząc z twojego opisu też nie do końca dobrze zrobileś,a fakt ,że nie wyrzuca płynu i wszystko pozornie dobrze pracuje "zawdzięczasz" temu,że masz uszkodzony(niedomknięty) termostat,który od razu puszcza płyn na duży obieg. Jeśli nie wymienisz termostatu to niedługo w zimie będziesz miał non stop niedogrzany silnik,a to b. niedobrze.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego ,nie jest ok. Jeśli po kilku km przy tej temp. otoczenia wskażnik nie jest w pionie to nieprawidłowa sytuacja. Jak wskazówka osiągnie pion to ma tak być cały czas. Masz niedomykający termostat i należy go wymienić. Samo odpowietrzenie sądząc z twojego opisu też nie do końca dobrze zrobileś,a fakt ,że nie wyrzuca płynu i wszystko pozornie dobrze pracuje "zawdzięczasz" temu,że masz uszkodzony(niedomknięty) termostat,który od razu puszcza płyn na duży obieg. Jeśli nie wymienisz termostatu to niedługo w zimie będziesz miał non stop niedogrzany silnik,a to b. niedobrze.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
watpie, wydaje mi sie ze jest tak przy dużych silnikach kiedyś miałem dwie vectry z silnikiem 3.2 v6 i była identyczna sytuacja a wszystko było w porządku. Wydaje mi się że przy mniejszych silnikach sprawa wyglada inaczej poniewaz jadąc w trasie to i taak musisz miec przeciez wieksze obroty a wówczas silnik szybciej sie nagrzewa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ciekawe moj duzy silnik tak nie robi :]
pion po paru kilometrach chocby nie wiem co! czy jest zimno czy cieplo czy jedziesz wolno czy szybko.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Potwierdzam...

Trasa/miasto szybko/wolno zima/lato wskazówka ma stać zawsze w pionie ;)

Nie ma innej opcji, a jeżeli jest to znaczy ze coś nie jest tak jest z twoim autem... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 8 września 2009, 15:03 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
[quote="kedzior001"]zauwazyłem również że jadąc w trasie 330 ci wskaznim temperatury opada niemal do niebieskiego pola[/quote
sam tu piszesz, potwierdzając naszą diagnozę.Mialem pół roku temu podobnie tylko temp. i to w zimie spadała mi najwyżej do 1/4 skali,jak jechałem ponad 100km/h albo po mieście wskazówka była w pionie,jak zwolniłem lub jechałem z góry hamując silnikiem spadała.Silnik był niedogrzany, po pewnym czasie jak odkręciłem korek wlewu oleju to pelno bylo mazi,palcami wyjmowałem.. :hyhy: Wymieniłem termostat na oryginał,stary też jeszcze ori był caly czas niedomknięty. Dziś rano przy temp. 14 st jadąc 70-80 km/h szosą po 3.5 km miałem wskazówkę w pionie.I tak powinno być cały czas. Nieważne czy to silnik 3.0, 2.8, 2.5;czy 2.0. Włącz test nr 7 (temp.silnika) i zobaczysz ,że masz za niską temp. silnika. A co będzie przy temp. np -10? kolego szkoda silnika. Ale to Twoja sprawa :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL