BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 03:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mirosław kujaws napisał(a):
jeśli nie wiesz o czym mówię to zajżyj do instrukcji obsługi i eksploatacji e 39 3d


przejrzałem całą instrukcję i nic nie znalazłem o tym o czym piszesz , czy mógłbyś wrzucić na forum jakiegoś skana :?: Warto by było przeczytać coś na ten temat.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 14:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
mirosław kujaws, faktycznie musisz poprzeć swoje teorie na ten temat bo również pierwsze słyszę aby w silniku było to o czym piszesz.
Musiałby to być lepkościomierz, ale nie sadzę żeby faktycznie był gdzieś w silniku.
Jedyną informacją są kontrolki działajace na podstawie zapisanych danych o przebiegu , ilosci uruchomień i stylu jazdy, ale itak decydujący jest przebieg od ostatniej wymiany, a styl jazdy czy ilośc rozruchów to jest moze kilkadziesiąt moze kilkaset kilometrów róznicy.
Zgrubsza mówiąc kontrolki oil inspekcji sa tylko poto zebyś nie musiał zapisywać przebiegu na kartce , aby wiedzieć kiedy następna wymiana.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ważne! Oceń kondycję oleju po zakupie auta.
PostNapisane: 14 marca 2007, 15:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
pprz napisał(a):
Nie patrzcie tylko na poziom oleju na bagnecie, ale i na jego kolor, i lepkość, bo może być nie ciekawie.
Pozdrawiam.


a co jeśli nie ma bagnetu :rotfl: :rotfl: :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ważne! Oceń kondycję oleju po zakupie auta.
PostNapisane: 14 marca 2007, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
lolek1 napisał(a):
pprz napisał(a):
Nie patrzcie tylko na poziom oleju na bagnecie, ale i na jego kolor, i lepkość, bo może być nie ciekawie.
Pozdrawiam.


a co jeśli nie ma bagnetu :rotfl: :rotfl: :niepewny:


a co to wogole jest bagnet? :zdziwko: ja nie mam czegos takiego :rotfl: do czego to sluzy? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2007, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: OstrĂłw Maz.
Karolu i Jaśku! Bez żartów!?!
Bagnet, to potocznie miarka do kontroli poziomu oleju. Nawet Audi A2, które nie ma maski jako takiej, [żeby zobaczyć silnik :P ], ma ją wyciągniętą gdzieś bardziej na wierzch.

_________________
!!! Tylko R6 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 00:09 
Głupia dyskusjia. Lepiej zamknąć temat bo się kłótnie zaczynaja.. Każdy wie że olej trzeba wymienić po kupnie - no chyba że kupi się od ojca :rotfl: I to że inspekcjia to nie jest jakieś labolatorium które wskaże gęstość tylko poporstu mniej więcej pore na zmiane oleju (pod warunkiem że nie była zwarta bez zmiany oleju) też każdy wie. Kłótnie są niepotrzebne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 00:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
yeahman napisał(a):
Głupia dyskusjia. Lepiej zamknąć temat bo się kłótnie zaczynaja.. Każdy wie że olej trzeba wymienić po kupnie - no chyba że kupi się od ojca :rotfl: I to że inspekcjia to nie jest jakieś labolatorium które wskaże gęstość tylko poporstu mniej więcej pore na zmiane oleju (pod warunkiem że nie była zwarta bez zmiany oleju) też każdy wie. Kłótnie są niepotrzebne.


a kto tu sie kluci? bo ja nie zauwazylem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 00:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: OstrĂłw Maz.
AMEN BRACIE :zdrowko: !!!

_________________
!!! Tylko R6 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
pprz napisał(a):
Karolu i Jaśku! Bez żartów!?!
Bagnet, to potocznie miarka do kontroli poziomu oleju. Nawet Audi A2, które nie ma maski jako takiej, [żeby zobaczyć silnik :P ], ma ją wyciągniętą gdzieś bardziej na wierzch.


...no widzisz a w 116 E87 bagnetu ni ma :oczami: co więcej nie ma nawet wskaznika temperatury płynu chłodniczego :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 16:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
lolek1 napisał(a):
...no widzisz a w 116 E87 bagnetu ni ma co więcej nie ma nawet wskaznika temperatury płynu chłodniczego

no bo to już nie jest samochód dla mężczyzny , bez urazy, tylko dla kobiety na zakupy :rotfl:
Bezobsługowa jednorazówka, tak to widze :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 17:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
dla scislosci ostrzegam przed "francuzami". tamtejsi mechanicy, ASO i cala retsza jest bardzo niechlujna i malo sie przykladaja do naprawy....
zle zalozone filtry, oszukiwanie wlasciciela to norma...
dla przykladu pewna osoba kupila od 1 wlasciciela serie 5 z kompletna dokumentacja i wogole "dziadek" dbal o nia jak o swoje dziecko ale co z tego?? nie majac wogole wiedzy technicznej dal sie rolowac wlasnie we francji i mimo niskiego przebiegu silnik nie jest w najlepszym stanie.... choc cala reszta jak z fabryki ;)

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 12:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Chciałbym zauważyć, że obecność takiego ustroństwa jak analizator chemiczny oleju w BMW byłby odpowiednio rozreklamowany.

Według mnie w sensie użytkowym nie ma sensu (nie przeszłoby to) montować takiego czegoś, co samo ocenia stan oleju bo lepiej by ludzie wymieniali go regularnie okresowo. Dla producentów oleju są lepsze sztywne wytyczne odnośnie wymiany, niż jeżdżenie po kres wytrzymałości oleju - większe zyski.

Pozostaje kwestia wyboru parametrów oleju, które treba by sprawdzać.
Lepkość (w funkcji temperatury) - masło na mrozie jest super lepkie a silnik z walnietą membraną przepuszcza paliwo do oleju co obniża gęstość oleju,
Kwestia rozróżnienia lepkości a gęstości siępojawia, zależy jeszcze w jakich warunkach, temp. powietrza, temp. silnika (nie wody w ukłądzie chłodzenia....)

Zawartość wody trza by też badać, dotyczy aut jeżdżących na krótkich odcinkach miejskich.


Kolega Kjaws pojechał troche hehehe, ale to wynik interpretacji instrukcji która jest pisana jednak dla idiotów. Podobnie przecież wyglądą kwestia rozgrzewania silnika w zimie na postoju... że niby to ekologia hehehe.
W instrukcji każą jechać do ASO jak się żarówka przepali.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL