BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] do czego to sluzy
PostNapisane: 6 września 2009, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: walbrzych
witam mam bmw e46 323i na koncowym tlumiku jest podwujna koncowka i na jednej z nich jest zalozony termostat z przepustnica widzialem to tez w innych. czy morze napisac mi ktos po co to jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Jest to przepustnica podciśnieniowa wspomagająca moment obrotowy silnika w niskich obrotach. Jeśli silnik "zbiera się" z niskich obrotów przepustnica jest zamknięta aby zmniejszyć objętość ukladu wydechowego i pomóc tym samym silnikowi. Kiedy silnik nabiera obrotów przepustnica otwiera się aby pomóc szybciej opróżnić uklad wydechowy.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: walbrzych
a jesli moja jest otwarta caly czas nawet jak jest auto zgaszone to oznacza ze jest zepsuta i czy to nic nie wadzi w tym ze jest caly czas otwarta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ta przepustnica w wydechu jest częścią układu tak zwanego zwalniacza. Ma ona usprawnić/polepszyć proces hamowania.
Podczas hamowania silnikiem owa klapa powinna się zamknąć powodując wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, a co za tym idzie, zmniejszając możliwość odprowadzenia spalin przez silnik, zwiększając jednocześnie nacisk na wał.
Krótko mówiąc hamowanie silnikiem staje się efektywniejsze, a to z kolei skraca drogę hamowania.

System ten dosyć mocno rozwijało Volvo i nazwali to Hamulec silnikowy VEB (Volvo Engine Brake).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Jakub napisał(a):
Jest to przepustnica podciśnieniowa wspomagająca moment obrotowy silnika w niskich obrotach. Jeśli silnik "zbiera się" z niskich obrotów przepustnica jest zamknięta aby zmniejszyć objętość ukladu wydechowego i pomóc tym samym silnikowi. Kiedy silnik nabiera obrotów przepustnica otwiera się aby pomóc szybciej opróżnić uklad wydechowy.
:niepewny: :niepewny: :przestraszony:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
kazio1919 napisał(a):
Jakub napisał(a):
Jest to przepustnica podciśnieniowa wspomagająca moment obrotowy silnika w niskich obrotach. Jeśli silnik "zbiera się" z niskich obrotów przepustnica jest zamknięta aby zmniejszyć objętość ukladu wydechowego i pomóc tym samym silnikowi. Kiedy silnik nabiera obrotów przepustnica otwiera się aby pomóc szybciej opróżnić uklad wydechowy.
:niepewny: :niepewny: :przestraszony:


Co kolegę tak wystraszyło?

Skoro jest to elemet hamowania silnikiem to czemu otwiera się po przekroczeniu trzech tysięcy obrotów i zamyka ZAWSZE po uruchomieniu silnika? Skoro jest to element spowalniający to dlaczego nie jest zamontowany na obydwu rurach?

Do hamowania silnikiem wystarcza zamknięcie kolektora ssącego przepustnicą. Czyż nie?
A system volvo VEB jest stosowany w samochodach ciężarowych i polega na przymykaniu zaworów wydechowych aby zwiększyć efektywność hamowania silnikiem. Z ukladem wydechowym (tlumikiem) ma to tyle wspólnego, że umieszczone są tam czujniki ciśnienia sterujące tymi zaworami.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL