kazio1919 napisał(a):
Jakub napisał(a):
Jest to przepustnica podciśnieniowa wspomagająca moment obrotowy silnika w niskich obrotach. Jeśli silnik "zbiera się" z niskich obrotów przepustnica jest zamknięta aby zmniejszyć objętość ukladu wydechowego i pomóc tym samym silnikowi. Kiedy silnik nabiera obrotów przepustnica otwiera się aby pomóc szybciej opróżnić uklad wydechowy.

Co kolegę tak wystraszyło?
Skoro jest to elemet hamowania silnikiem to czemu otwiera się po przekroczeniu trzech tysięcy obrotów i zamyka ZAWSZE po uruchomieniu silnika? Skoro jest to element spowalniający to dlaczego nie jest zamontowany na obydwu rurach?
Do hamowania silnikiem wystarcza zamknięcie kolektora ssącego przepustnicą. Czyż nie?
A system volvo VEB jest stosowany w samochodach ciężarowych i polega na przymykaniu zaworów wydechowych aby zwiększyć efektywność hamowania silnikiem. Z ukladem wydechowym (tlumikiem) ma to tyle wspólnego, że umieszczone są tam czujniki ciśnienia sterujące tymi zaworami.