BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 17 maja 2014, 09:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
jak zmieniłeś przepływomierz to musisz zrobić adaptacje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 17 maja 2014, 11:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
w jakim celu ?? nic nie trzeba robic montujesz nowy i gra muzyka . sprawdzasz czy nie ma bledów i czy dobrze mierzy i w droge

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 18 maja 2014, 12:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Z czego co się orientuję to jak jest uszkodzony przepływomierz to silnik dostaje nie prawidłową mieszankę i wtedy rozjeżdża się adaptacja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 18 maja 2014, 13:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no tak i jak załozysz nowy sprawny to adaptacje same po przejechaniu kilkunastu km ustawia sie tak jak byc powinny nic kompletnie nie trzeba robic ewentualnie mozna je skasowac reczne i beda na 0,0 i wtedy komp bedzie od pierwszych km ustalal juz nowa mape z nowej przeplywki

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 19 maja 2014, 10:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
aha w taki razie dzięki za sprostowanie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 19 maja 2014, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
bedi_24 napisał(a):
zobacz jakie masz korekty długo terminowe bedzie wiadomo czy jest za malo czy za duzo powietrza


mozesz powiedzieć mi gdzie to znajdę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 20 maja 2014, 12:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
W skrócie....

Wszystko zalezy jak bardzo przekłamywała stara przepływka ...
od tego zależy jak auto się zachowa po jej odpięciu
od tego zależy co się będzie działo na nowej

Może być tak że po podpięciu sprawnej auto będzie kuleć ...

Dlatego też adaptacja jest wskazana jeśli nie ma się kompa to trzeba odpiąć aku tak aby sksowała się godzina i km w aucie... Czasem wystarczy 1 min czasem 1h wszystko zależy czy jakiś kondensator energii nie utrzymuje.

Najlepiej oczywiście sprawdzić ile powietrza daje przepływka bo błędu komp nie pokaże jak poda np 30kg zamiast 11

Co do odkręcania korka nie wiem z czego tu sie śmiać... bardzo łatwo w ten sposób sprawdzić czy odma nie ma rozerwanej membrany.


Dzieki adaptacji też fajnie widać czy auto chodzi jak fabryka dała czy też musi robić korekty... jeśli po adaptacji chodzi dobrze totrzeba się cieszyć im dłużej będzie kuleć po adaptacji tym większy problem do rozwiązania ;)

korekty = adaptacje(w inpie)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 maja 2014, 07:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
pacos napisał(a):
bedi_24 napisał(a):
zobacz jakie masz korekty długo terminowe bedzie wiadomo czy jest za malo czy za duzo powietrza


mozesz powiedzieć mi gdzie to znajdę?



analog values 2

add1 i add2 to sa adaptacje od wolnych obrotów

multipli1 i multipli2 to sa od srednich i duzych obrótów

jak jest wszystko ok to musza byc jak najblizej zeru

jak sa mocno na plusie to jest za duzo powietrza a za malo bezyny
jak sa na minusie do jest za malo powietrza a za duzo bezyny

to tak w skrócie bo juz kilka razy to opisywalem na forum

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 maja 2014, 14:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Będę to sprawdzać niebawem, a tymczasem kolega, który ma 323i z kolektorem m50 sprawdzał u siebie i ma takie same wartości - 11,50 na wolnych obrotach więc sam nie wiem czy u mnie jest dobrze, czy jednak nie. W weekend bedziemy mierzyc jeszcze jedne 323 ktore ponoc jest zdrowizna bo na hamowni wypluł lekko ponad serię. To bedzie najlepszy punkt odniesienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 maja 2014, 14:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
No ale TEŻ 11.5 a 14 tak jak u mnie to też nie jest znów jakąś kolosalną różnica na moje oba wyniki są poprawne i nie będa wpływać na osiągi i pracę silnika

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 maja 2014, 18:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Tutaj jest jak w prosty sposób sprawdzić wstępnie przepływkę:
http://pmmonline.co.uk/technical/how-te ... ll-vehicle
W swoim mam siemensa i zrobiłem wg ww wskazówek i się zgadza.
W INPie wychodzą w moim najczęściej wartośći w granicach 11,5-13,5 kg/h(silnik nagrzany, wolne obroty, różne obciążenia prądowe itp). Średnio najczęsciej trzyma w okolicach 12,5.
Podawany przepływ powietrza zależy od apetytu silnika, który podyktowany jest stopniem jego nagrzania, temp zewnętrznej, obciążenia prądowego alternatora, czy wisko załapie czy nie itd itp..
Obciążony potrzebuje automatycznie więcej paliwka i powietrza. Krokowiec uchylany jest bardziej i przepływka pokaże więcej.
multipli1 i multipli2 można zmienić z "-" na "+" nawet zmieniając samą konstrukcję dolotu przed przepływką. Wyciągając wszystko z wnętrza obudowy filtra(w skrócie 2 rury) i usuwając całkowicie nazwę to rękaw powietrzny(ten, którym ssane jest powietrze przed chłodnicą) przed obudową filtra uzyskuję w moim wartości ujemne. Do ok. -4,0. Zakładając wszystko w obudowie filtra oryginalnie i część rękawa(mam ucięty)-uzyskuję multipli1 i multipli2 ok +8,0.
Zaznaczam, że przy każdej takiej modyfikacji inpa(5.02) pokazuje ten sam przepływ powietrza podawany przez przepływkę na wolnych obrotach.
Trzeba pamiętać, że każdy ma inne świece, olej, stan silnika i tak można by mnożyć.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 maja 2014, 19:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dokładnie kolega wszystko super opisał ja dodam od siebie moje korekty add 1 i 2 mam na plus 15 a multi 1i 2 mam na minus 6 na moje jest super auto mało pali jedzie jak należy nawet bym powiedział że forma ponad normę dodam też że ostatnio po trasie sprawdziłem korekty i wyszły add plus 8 i multi były na0 250km równej i spokojnej jazdy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 27 maja 2014, 13:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Dzięki chlopaki za pomoc :ok:

Chyba jednak jezeli jest problem, to nie lezy on w przepływce ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 09:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Ponawiam pytanie bo robiłem kilka dni temu znowu test przepływomierza . W inpie na wolnych obrotach pokazuje 12 kg/h , czasami spada do 10 kg/h , DIS ją przepuszcza jako sprawną chociaż jej nie testuje . Minimalne napięcie jest już w normie i oscyluje w granicach 0,6-0,7 V a maksymalne aż do odcinki dochodzi do 3,6 V z tego co pisze w Tolerance Data i AutoData minimalna wartość max to 4 V . Jak temp. spada i jest raczej chłodno auto całkiem fajnie przyspiesza , jak ciepło to jakby się koła lepiły do asfaltu ;/ Prosiłbym o odpowiedz czy mam już przepływomierz do wymiany.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 15:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź odczyty czujnika wałka i czujników stuku

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Wszystkie czujniki mam sprawne , sprawdzane , vanosy w świetnej kondycji jak i reszta konczywszy na korekcji wtryskow tylk ta przeplywka swiruje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 21:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Cytuj:
Minimalne napięcie jest już w normie i oscyluje w granicach 0,6-0,7 V a maksymalne aż do odcinki dochodzi do 3,6 V

To 3,6V uzyskałeś podczas jazdy czy na postoju?
Czujnik IAT sprawdzałeś?
Czy dolot przed przepływką masz sczelny i "pewny"?

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Te 3,6 V uzyskałem na postoju na biegu jałowym . czujnik temperatury dolotu sprawny bo też go sprawdzałem , dolot mam szczelny plus nowe gumy za przepływką. Kolego jakbyś sprawdził u siebie jakie maksymalnie napięcie osiągasz na postoju aż do odcinki byłbym bardzo wdzięczny bo miałbym jakieś odniesienie .

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 3 lipca 2014, 06:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Do odcinki na postoju nie próbowałem bo sprawdzałem w inny sposób-bezpośrednio miernikiem sygnał z przepływki i nie miałem sam za bardzo możliwości "depnięcia" do końca-do odcinki. Maksymalnie udało mi się uzyskiwać ok 3.33V.
Na postoju, górna wartość napięcia(te min. 4.0V) jest trudna do osiągnięcia.
I tak możesz być zadowolony ;) i myślę że musisz szukać przyczyn tych słabości w czym innnym.
Mój też, gdy powietrze jest zimne to zachowuje się lepiej. Każdy tak ma. Zależy tylko w jakim stopniu to się przejawia.
Na postoju chyba nie schłodzisz tak pręcików pomiarowych w przepływce-tak żeby osiągnąć te min 4.0V.
Zmienia się prędkość i wartość wielkości przepływu strugi przez oś przepływki. Przy odcince niektóre wartości mogą być mniejsze niż np. podczas rozpędzania silnika. itd itp :D :D.
Dam Ci coś na PW.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 3 lipca 2014, 10:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Odebrałem i dzięki wielkie ;) Przydało by się jeszcze sprawdzić u kogoś to max napięcie bo dalej się upieram , że jeśli blaszka jest już wypalona/wygrzana stawia większy opór a tym samym blaszka się bardziej rozgrzewa i podaje wartości z kosmosu a tym samym napięcie zmierzone jest niższe , efektem końcowym jest przepalenie się tej blaszki , która jest chłodzona powietrzem . To takie gdybanie ale biorąc to na logikę i to , że ta blaszka to taki rezystor to ma to jakiś sens. Wszystko fajnie tylko jak tak dalej myśląc kupno używanego przepływomierza nie ma sensu a nowy sporo kosztuje , może taniej wyjdzie bańka benzyny i spalić ten cud techniki :rotfl: Jakby ktoś miał chwile to prosiłbym o zmierzenie max napięcia na przepływce . Daje screena jak to zrobić miernikiem http://clip2net.com/s/irsGhJ a w DIS wchodzi się w test przepływki i po naciśnięciu start podaje napięcie .

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL