BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 3 lipca 2014, 14:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Ciekawy temat z tym przepływomierzem. Ja u siebie także miałem spadki mocy. Na początku także podejrzewałem przepływkę. Testowałem ją, czyściłem, podmieniałem i dalej to samo. Czasami auto dostawało muła a czasami jeździło normalnie. U mnie okazał się uszkodzony czujnik położenia wału. Tu więcej opisałem: viewtopic.php?f=6&t=83226&start=200
Ja na waszym miejscu dał bym sobie spokój z przepływomierzem, jeśli wskazania w INPIE lub Disie są ok.
Polecam wam sprawdzić jak wyglądają kable przy kostce przy tym czujniku. Warto jeszcze zerknąć na kabelki od czujnika położenia wałka. Często tu jest przyczyna braku mocy. Oczywiście czujniki muszą być oryginalne lub VDO Siemens, zamienniki nie wchodzą w grę.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 3 lipca 2014, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Sprawdzę przewody czujnika wału w sobotę , czujnik wałka wydechowego mam nowy ori i kable ok jak tam ostatnio zaglądałem , ssący to nie wiem ale odczyty w narmie. Pomęcze jeszcze przeplywkę jak ktoś poda mi te wartości i zalukam na te czujniki. Dzięki za zainteresowanie. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 5 lipca 2014, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam. Bawiłem się dziś INPA i DISem i znalazłem błędy ASC http://clip2net.com/s/ispzO4 i jednak raczej to nie wina przepływomierza tylko coś z przepustnica jest bo mam dziwne odczyty w zakładce patrol adaption http://clip2net.com/s/ispyvR i w ogóle dziś było bardzo gorąco i auto było bardzo zmulone , ma moc ale nie zbiera się. Jeden z kolegów z tego tematu właśnie zasugerował problem z przepustnicą . Jak by mi ktoś podał linka do odpowiedniego tematu byłbym wdzięczny. Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 18 listopada 2015, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: m50b25 bez vanosa
Szukanie przyczyny zaczelo sie od spadania obrotow do 400/min przy ruszaniu lub dodaniu gazu na jalowy i dopiero reakcja na gaz.
po odlaczeniu przplywki zero reakcji.
Czy jest ktos w stanie mi powiedziec jaka powinna byc rezystancja na przeplywce siemensa 4-pin w silniku m52b25.
napiecie zmierzone 5v dochodzi.
Z gory bardzo dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 15 maja 2016, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 25
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 lim
Kod silnika: m52B28
co myślicie o moich adaptacjach, bo powiem szczerze ostatnio auto przestało się zbierać ma muła z dołu, a zauważyłem że im cieplej na dworze tym zaczyna gorzej jechać samochód Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 21 stycznia 2017, 10:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: m50b25 bez vanosa
Koledzy orientujecie sie czy sposob sprawdzenia przeplywki w m50b25nv ktory znalazlem w internecie jest poprawny ? Sprawdzilem w ten sposob u siebie trzy przplywki i wychodza calkowice inne wskazania.

Znalezione w sieci :
) zdejmujemy gumową osłonę z tyłu wtyczki i szukamy dokładnie kabla który prowadzi do PINU 6
c) zapinamy wtyczkę do przepływomierza (gumę od wtyczki zostawiamy ściągnięta, żeby dojść miernikiem do kabla od PINu 6)
d)przekręcamy klucz w POZYCJĘ I - plus do kabla pinu 6 i mnus do masy pojazdu powinno być około 1.7V
odpalamy silnik - mierzymy powinno być około 2.5-2.7 V
otwieramy przepustnice na maksa na chodzącym silniku i patrzymy na miernik powinno wskoczyć 4V i więcej

Napięcia: Stacyjka w POZYCJI 1 - 1.7V ( PIN6 plus a minus do masy pojazdu)
Bieg Jałowy - 2.5V-2.7V
Przepustnica na maksa- 4V i więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 1 marca 2018, 23:30 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
Mój problem jest taki że po odłączeniu przepływomierza pracuje dużo lepiej, chodzi o to ze na wolnych obrotach telepie wibruje dziwnie z moca niema problemu tylko z wolnymi obrotami faluje między 680a760 wskazania przepływomierza w inpie są na wolnych obrotach od 0.60 do 0.90 zalezy od temperatury, przy delikatnym dodaniu gazu dochodzi do 1.20-30 ,proszę o radę czy to wina przeplywki i dziwne drgania stukanie ... Link https://youtu.be/Gygm0ZYUM0c

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 6 marca 2018, 16:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: E39 523i 1999
Kod silnika: M52TUB25
Sprawdz czy szarpie na zimnym. Tzn odpal zimny silnik po nocy i delikatnie ruszaj. Jak bedzie charakterystycznie szarpalo autem to stawiam na uwalona/brudna przeplywke. U mnie tak bylo, auto strasznie szarpalo jak byl zimny silnik a chciałem sie np powoli kulac na jedynce. Po wymianie ustalo, spadlo mi spalanie, i odczulem wiecej mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 5 marca 2020, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 9
Moje BMW: 523i
Witam.
Odświerzam temat bo zrobił mi się problem w mojej e39 523i, mianowicie na spalaniu wychodza złe wartości i najpierw kazali wymienić lambdy. Lambdy wymienione.
Potem padło na przeplywomierz ktory pokazuje 1320 kg/h wiec stanowczo za durzo, zalorzony nowy i dalej to samo. wymienilem rownierz swiece odme bo juz byly zajechane. Na kompie pokazuje błąd walka rozrzadu ktory stoi w miejscu na 59 stopni.
Auto czasami na wolnych obrotach traci moc. ktoś ma pomysł co to może być i jak temat ugryźć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 5 marca 2020, 17:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tomas74, przepływomierz na jaki wymieniłeś to zamiennik czy oryginał ? BMW ma to do Siebie iż w tej kwestii nie lubi zamienników i często świrują :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 5 marca 2020, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 9
Moje BMW: 523i
Miałem Siemensa ale takich nawet nie widziałem w ofercie a wstawiłem Bremi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 5 marca 2020, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tomas74 napisał(a):
Miałem Siemensa ale takich nawet nie widziałem w ofercie a wstawiłem Bremi.



Nie musi ale może być powodem nieprawidłowości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 6 marca 2020, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 9
Moje BMW: 523i
Zarówno Bremi jak i Siemens ten co był pokazują podobne odczyty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 6 marca 2020, 18:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
lewe powietrze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 6 marca 2020, 23:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Masz jakieś foty lub filmik z inpy?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 9 marca 2020, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 9
Moje BMW: 523i
niwstety nie , ale parametry tak jak napisałem były czyli stanowczo za dużo bo 1320 kg/h a powinno byc 20-22 kg/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 10 marca 2020, 08:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wszystkie inne parametry mają normalne wartości? Masa powietrza rośnie pod obciążeniem? Do jakich wartości maksymalnie? Czym to było diagnozowane? Ten bremi to oddaj, szkoda tylko kasy na to.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 11 marca 2020, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 9
Moje BMW: 523i
Na luzie było mierzone Delphi, jutro wstawiam na warsztat i zobaczymy co powiedzą. Jaki wziąć przepływomierz skoro Bremi do bani.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 11 marca 2020, 08:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie polegaj na delphi..tylko vdo siemens, do m52 raczej jest już niedostępny, zostaje oryginał, ale obstawiam, że Twój stary jest ok. Jedź do kogoś kto ma pojęcie o tych autach i ma sprzęt do diagnostyki, bo za niekompetencję mechanika zapłacisz Ty.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przeplywomierz M52, sprawny czy nie?
PostNapisane: 27 września 2022, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39 528
Kod silnika: m52
Witam,
Odkopię temat, ponieważ jeden z podejrzanych to przepływomierz. Choć czytając wcześniejsze posty parametry przepływki chyba w miarę ok.
Opis problemu: Pacjent 528i jeden vanos. mam, problem z nierówna praca silnika na zimnym i takie dziwne strzały. jak wejdzie na Ok 30 stopni to już normalnie pracuje. Problem od dłuższego czasu, wymieniłem niedawno świece i bez zmian. Teraz poranki zimniejsze to się objawy pogorszyły. W weekend podmieniłem cewki z innego sprawnego bmw też bez zmian. Jak odepnę na zimnym przepływomierz to zaczyna równo chodzić. Wrzucam zdjęcia z inpy. Będę wdzięczny za sugestie. :mur:


Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 172.46 KiB | Przeglądane 1731 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 161.03 KiB | Przeglądane 1731 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 173.63 KiB | Przeglądane 1731 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 161.45 KiB | Przeglądane 1731 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 179.26 KiB | Przeglądane 1731 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL