BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 23:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 00:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kilka dni temu oddałem oddałem maglownicę do regeneracji, wróciła odnowiona tak jak należy, po czym zamontowałem, zalałem płynu i zapaliłem autko. Pokręciłem kilka razy w jedną i w drugą stronę, ale płyny nadal w zbiorniku nie ubywało w związku z tym poluzowałem śruby 12 oraz 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 aż zaczął wyciekać z nich płyn, w zbiorniczku automatycznie płyny ubyło i wspomagania zaczęło działać. Pokręciłem jeszcze kierownicą w obydwie strony, wyłączyłem silnik sprawdziłem stan oleju, dolałem, aby było pomiędzy min a maks i zakręciłem. Od tego momentu autem zrobiłem autem około 100 m wyjeżdżając wizdzając do garażu. Wczoraj włączyłem auto na postoju w garażu, aby spokojnie sobie pochodziło, aż silnik złapie odpowiednią temp. i wyłączyłem. Dziś zauważyłem w kanale pełno oleju z wspomagania, okazało się, że olej uciekał przez zbiorniczek przy kurku. Po otworzeniu kurka zbiorniczek był pełny, aż zaczęło się z niego wylewać.
Powiedzcie mi, co moglo być nie tak? Żle odpowietrzony układ, ale wszystko chodziło dobrze a może te śruby 12 oraz 9 za mocno dokręciłem?
Dziś odkręciłem przewód 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 który idzie do pompy wspomagania. Pokręciłem na podniesionym pszodzie kierownicą w jedną i w drugą stronę, tak, że płyn wyciekła praktycznie cały, przynajmniej tak mi się wydaje.
W związku z tym może ktoś poradzi mi, co dalej, jak odpowietrzyć, itp., aby nie było takich przebojów

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: rudnik
Moje BMW: e34 525tds
ja mam trochę inny problem ale pozwólcie że się wbije.mianowicie wstaje rano i brak sprzęgła,zaprowadziłem do mechanika i mówi że wysprzęglik.kupiłem nowy zawiozłem założył,dzwoni za godzinę i powiada że to jednak pompka ta przy pedale.kupiłem nową zawiozłem ,czekam dzwoni i mówi że już się uporał i wszystko śmiga git. wsiadam do samochodu i już pomijam to że syf taki że głowa mała to naciskam sprzęgło i raz że bierze odrazu przy puszczaniu to i u góry jest trochę luzu i jak puszcze sprzęgło to odbija powoli nie idzie za nogą.znachor który to robił mówi że brakuje sprężyny która ciągnie pedał do góry,czy taka tam powinna być????A i jeszcze jedno ten mechanik kazał mi na noc podeprzeć pedał sprzęgła ażeby był do rana wciśnięty,nie zrobiłem tego bo uważam że to nie jest zdrowe dla sprzęgła.także wsadziłem 400 złoty i dalej jest coś nie halo. pomóżcie co jest nie tak może kiepsko odpowietrzył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 14:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli kręciłeś kierownicą na zgaszonym silniku (oczywiście po wymianie) to normalne że wywali płyn.

Kolejna sprawa to układ sam powinien się odpowietrzyć bez żadnego luzowania docisków, chyba że magiel jest źle złożony.

Tam jest kilka sprężynek, ale one raczej się nie psują, trzeba tylko umieć złożyć pedał jak go się rozbierze :P

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&fg=05

Cytuj:
A i jeszcze jedno ten mechanik kazał mi na noc podeprzeć pedał sprzęgła ażeby był do rana wciśnięty

A jaki to miało mieć cell???
Jaką bajkę Ci wcisnął w ramach uzasadnienia???
Ten mechanik chyba najlepiej radzi sobie z naszą rodzimą produkcją :zdziwko:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: rudnik
Moje BMW: e34 525tds
nie wiem czemu to miało służyć , powiedział że jak troche pojeżdże to sprzęgło będzie leprze .wydaje mi sie że to ściema i po prostu kiepsko odpowietrzył.a i jeszcze stwierdził że to może dlatego że części nie orginalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 15:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Czyli rozumiem że problem wywalania płyny tkwi w tym że zaraz po wlaniu płynu kreciłem kierownicą w jedną i drugą stronę?
Przeczytałem to, ale nie jestem pewny czy na tym forum że zaraz po wlaniu płynu nalezy podnieść koła do góry i na zgaszonym silniku pokręcić w jedną i drugą stroną, a nastepnie to samo na zgaszonym silniku.

W ksiażce Sam naprawiam BMW, napisane jest zaś że nalezy wczesniej zapalić auto i dopiero bezwłocznie dolać płynu, ale już na zapalonym silniku. Pokręcić do oporu w jedną i drugą stronę i wszystko powinno być już ok.

Może ktoś coś wiecej powie, co mogłoby być przyczyną ze płyn z zbiornika zaczeło wywalać, oraz jak prawidłowo odpowietrzyć, zalać płyn do układu wspomagania, aby nie było pożniej przypałów?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 1 stycznia 2011, 21:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
kedzior001 napisał(a):
W ksiażce Sam naprawiam BMW, napisane jest zaś że nalezy wczesniej zapalić auto i dopiero bezwłocznie dolać płynu, ale już na zapalonym silniku. Pokręcić do oporu w jedną i drugą stronę i wszystko powinno być już ok.


Dokładnie, cała tajemnica odpowietrzania ;)

Kręcenie na zgaszonym silniku potrafi wywalić płyn ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] układ wspomagania - problem z płynem
PostNapisane: 1 stycznia 2011, 23:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
czyli rozumiem że wczesniej zlać cały płyn odpalić auto wlac nowy płyn i kręcić kierownicą?

A tak apropo wywalania płynu, jeżeli wszystko jest juz ok czy na zgaszonym silniku mozna kręcic kierownicą czy też moze to dopeowadzić do wywalenia płynu?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL