BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 23:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 22:19 
Witam
Na zimnym silniku niemoglem wyjechac ze sniegu, piłowalem silnik, wywalilo mi wode z korka, od tego momentu zaczął sie problem z przegrzewaniem sie silnika podczas jazdy po przejechaniu okolo kilometra zaczyna przekraczac temperature i idzie do konca, samochod przestaje jechac gaśnie, ogrzewanie grzeje na zimno, wymienilem juz termostat i dalej to samo żadnej zmiany, odpowietrzylem go i dalej nic, co to może byc? podaje specyfikacje samochodu:
-BMW E39 serii 5 525 tds kombi rocznik 1999


PROSZE O POMOC


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 23:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Wymieniając termostat powinieneś sprawdzić pompę wody.
Teraz musisz znowu rozkręcać i sprawdzić pompę. Jest szansa,że to pompa,zbyt szybko się przegrzewa.

I dlaczego jedziesz do końca? :zdziwko:

Jak wskazówka rusza z pionu w stronę czerwonego to trzeba się zatrzymać i gasić silnik. Inaczej albo uszczelkę albo głowicę szlag trafia

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 00:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
zimny motorek piłować i to tdsa :wstyd: :wstyd: :/ :/ :mur: :mur: pewnie głowica poszła sie rypać przez to gazowanie. :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
same dobre podpowiedzi... ;d
marekb napisał(a):
Jak wskazówka rusza z pionu w stronę czerwonego to trzeba się zatrzymać i gasić silnik

jaro5 napisał(a):
pewnie głowica poszła sie rypać przez to gazowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
kierzko, mądralo ,a Ty co tu wniosłeś?

wielkie nic

Dobra odpowiedż na problem kolegi to na razie jedna,moja.

Trzeba sprawdzić pompę wody, i nie bawić się w szukanie strumienia tylko rozkręcać.
Jest szansa ,że Mephisto jeszcze nie zniszczył silnika,gdyż jazda do końca na czerwonym polu,kiedy silnik chyba już gaśnie z powodu przegrzania ? to bardzo duży błąd...



kierzko, widzę,że nie wiesz o tym ,że wskażnik w pionie to nie wszystko,właściwie czasami jest mylący,to nie jest np. 90 st. jak wielu myśli. W naszych silnikach (benzyna) wskazowka w pionie jest już przy 70 st. co oznacza mocno niedogrzany silnik i tak jest do ok. 115 st. kiedy rusza w stronę czerwonego pola. To jest aż ok.45-50 st różnicy ,kiedy niby wszystko jest ok,a bywa że nie jest.
Można więc jeżdzić mając np. 112st, wskazówka w pionie,silnik się przegrzewa ,może pójść uszczelka lub głowica.Kiedy wskazówka ruszy z pionu trwa to szybko i jest na czerwonym i czasami pęka głowica...
Dlatego powinno się natychmiast zjeżdżać na pobocze i gasić silnik.
Znajomy kupił w lecie E36is ,nie wiedział jak ważny w BMW jest układ chłodzenia .Dopóki jeżdził na trasie było dobrze,a jak wjechał do dużego miasta wskazówka poszła na czerwone pole,gdyby od razu zjechał na pobocze pewnie uratował by silnik,ale tego nie zrobił i pękła głowica ... kosztowało go to niedbalstwo i głupota 3000 zł .
To są fakty.
Ja kiedy kupuję kolejne BMW ,a kolego zaczęło się to już w 1997r to przez kilka dni, po kilka razy dziennie sprawdzam układ chłodzenia-szczelność,viscko, termostat,płyn,pompę. Niestety nie zdarzyło mi się kupić auta ze sprawnym visco(najstarsze miało 10 lat) to wiele mówi o użytkownikach tych aut.. ale nigdy nie wymieniałem uszczelki nie mówiąc o głowicy i każdemu radzę robić to samo.
I tyle na ten temat :)

_________________
Marek


Ostatnio edytowano 23 grudnia 2010, 22:59 przez marekb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M44
Jeśli temperatura silnika/bloku jest większa od 100 stopni a wskazówka jest w pionie to do wymiany mamy czujnik temperatury gdyż mierzący element termistor NTC stracił charakterystykę.
Nie można twierdzić że w BMW wskazówka w pionie nie oznacza 90 stopni, w każdym aucie może się zdarzyć awaria czujnika.
Jeśli czujnik jest sprawny a wskazówka jest w pionie to oznacza że silnik osiągnął temperature w przedziale od 82 do 95 stopni.
Lekkie wychylenie wskazówki od pionu nie jest groźne pod warunkiem że mamy szczelny korek w chłodnicy. Zgodnie z fizyką przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym temp wrzenia wody wynosi 100 stopni, gdy układ jest szczelny a ciśnienie w układzie jest znamionowe czyli 1,5 bara temperatura wrzenia zaczyna sie po wyżej 110 stopni ale w autach mamy płyn który przy ciśnieniu 1,5 bara zaczyna wrzeć przy 130 stopniach. Gdy mamy nieszczelny korek lub jakiś wąż i nie mamy ciśnienia w układzie możemy się spodziewać zagotowania wody w silniku.
Dodam że jeśli układ jest naprawdę szczelny i mamy dobry płyn to wskazówka może dojść do obszaru czerwonego a woda się nie ugotuje, jedynie węże będą twarde prawie jak kamień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 358
Lokalizacja: Niemcy
Moje BMW: E36
Kolega pisal ze wskazowka idzie prawie do konca marnie to widze :/

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Mr.Om napisał(a):
Jeśli temperatura silnika/bloku jest większa od 100 stopni a wskazówka jest w pionie to do wymiany mamy czujnik temperatury gdyż mierzący element termistor NTC stracił charakterystykę.


Masz na myśli diesla czy benzynę?

Podobno przy V8 normalka to grubo ponad 100 st.

U mnie ,silnik M52 , temp. to 100-102 st.jazda spokojna 90 km/h,latem ,dolny wąż ledwie ciepły i wszystko wygląda , że jest dobrze. W korku 103-104 st. dolny robi się gorący ,visco pracuje dobrze. Jest nowy ori termostat,ori płyn,nowe visco. Początek otwarcia termostatu 92 st. Nie mam problemu,ale nie podoba mi się ten dolny ,zimny wąż bardzo długo.
Jak miałem E34 M50 tak nie bylo,dolny był gorący.
Uznałem,że układ ma duże rezerwy.Kiedy troszkę przycisnąłem na autostradzie ,160-190 km/h dolny zrobił się gorący ,temp.103
Co o tym sądzisz?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M44
marekb napisał(a):
Mr.Om napisał(a):
Jeśli temperatura silnika/bloku jest większa od 100 stopni a wskazówka jest w pionie to do wymiany mamy czujnik temperatury gdyż mierzący element termistor NTC stracił charakterystykę.


Masz na myśli diesla czy benzynę?

Podobno przy V8 normalka to grubo ponad 100 st.

U mnie ,silnik M52 , temp. to 100-102 st.jazda spokojna 90 km/h,latem ,dolny wąż ledwie ciepły i wszystko wygląda , że jest dobrze. W korku 103-104 st. dolny robi się gorący ,visco pracuje dobrze. Jest nowy ori termostat,ori płyn,nowe visco. Początek otwarcia termostatu 92 st. Nie mam problemu,ale nie podoba mi się ten dolny ,zimny wąż bardzo długo.
Jak miałem E34 M50 tak nie bylo,dolny był gorący.
Uznałem,że układ ma duże rezerwy.Kiedy troszkę przycisnąłem na autostradzie ,160-190 km/h dolny zrobił się gorący ,temp.103
Co o tym sądzisz?


Układ chłodzenia w dieslu czy benzynie działa na takiej samej zasadzie.
Niech kolega dobrze odpowietrzy układ. Chłodnica może być zapowietrzona, wąż dolny odrazu nie zrobi się gorący i zawsze trochę będzie chłodniejszy od głównego węża.
Jak kolega zmierzył temperaturę 100-102 stopnie w korku ?
W moim przypadku było tak:
Ja w swoim aucie 318is odpowietrzałem układ chłodzenia aż 2 tygodnie. Kilku godzinna zabawa odpowietrznikiem i korkiem chłodnicy nie specjalnie pomogła, często trzeba było naciskać węże, odkręcać korek i rozlać wodę po zakończeniu jazdy, aż po 2 tygodniach ujrzałem w korku strumień wody na niskich obrotach a dolny wąż zaczął się nagrzewać, poprawiło się również ogrzewanie w aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marekb napisał(a):
kierzko, mądralo ,a Ty co tu wniosłeś?

wole milczec niz wprowadzac kogos w blad. poza tym gaszac silnik kiedy widzisz ze demperatura skoczyla zostawiasz go w tym samym miejscu i co go niby ochlodzi bez obiegu ? wyjdziesz i bedziesz dmuchal... O_o


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Mr.Om, kolego ,należało by w sumie porównać z kimś kto ma taki sam silnik M52B25 lub B28

Jak napisałem ,nie mam problemu.Tak już mam od 1,5 roku , układ odpowietrzony,strumień jest,ogrzewanie działa doskonale , 100-102 stopnie mam latem na trasie czy to przy 90 czy 120 km/h ,wąż dolny ledwie ciepły,tak jakby układ nie pracował w pełni,chyba nie ma potrzeby? Jak stanę w korku temp. w teście 7 wzrasta niewiele do 103-104 st ,ale dolny wąż robi się gorący,visco działa ,dopiero wtedy cały układ zaczyna w pelni pracować. Początek otwarcia termostatu to 92 st.

Zastanawia mnie ta niewielka różnica temp. 2-3 stopni między trasą ,a jazdą po mieście i ten dolny wąż długo chłodny, ale w końcu jak trzeba to zrobi się gorący.
W sumie wolałbym by na trasie układ też pracował w pełni,dolny byłby gorący ,a temp. np 97-98 stopni ,a w mieście 103
W poprzednich autach E30,E34,E36 dolny wąż zawsze był gorący,a w E39 M52B25 jest inaczej.


kierzko, kolego bez urazy za tego mądrale :) ale masz silnik M52B28,pamiętasz latem temperatury w teście 7 ? na trasie ,w mieście. Jeśli masz auto sprzed 09.98 to masz chyba taki sam termostat jak u mnie .

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
temperatury w lecie bez uzywania klimy z niesprawnym visko max 104-106 przy normalnych warunkach 98-101... po tym jak strzelila mi czesc chlodnicy zaczalem jezdzic na elektronicznym wskazniku ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 16:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem- obojetnie przy jakiej temperaturze otwiera sie termostat w benzynie czy dieslu to wskaznik ustawiony jest na takie a nie inne otwarcie tzn. jakby go nie bylo tobysmy jezdzili na felka oko a ono jest zawodne -jesli nadal sa problemy z temperatura to sprawdz pompe i jesli ona w porzadku to odpowietrz dokladnie system - jesli po takowej operacji dalej problem sie powtarza to albo uszczelka glowicy lub glowica - teraz mam pytanie do tych co twierdza , ze jak temperatura wskoczy na czerwone to nie nalezy zatrzymywac silnika - a co robic ?-otoz nalezy jak najszybciej zatrzymac silnik i czekac az sam ostygnie a nie na goracym dolewac wody czy plynu- nie zatrzymanie silnika powoduje jego zatarcie -natomiast jesli juz taki fakt nastapil ze silnik po nie zatrzymaniu sam sie zatrzymal - zgasl to jesli ma sie wielkie szczescie to po ostygnieciu moze prawidlowo funkcjonowac ale bywa tak niezwykle rzadko ,z reguly potem pobiera olej -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Przegrzewanie sie silnika podczas jazdy PROBLEM!
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 18:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Witam kazdy lubi sie madrowac ,moja propozycja wymiana pompy wody.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL