kierzko, mądralo ,a Ty co tu wniosłeś?
wielkie nic
Dobra odpowiedż na problem kolegi to na razie jedna,moja.
Trzeba sprawdzić pompę wody, i nie bawić się w szukanie strumienia tylko rozkręcać.
Jest szansa ,że Mephisto jeszcze nie zniszczył silnika,gdyż jazda do końca na czerwonym polu,kiedy silnik chyba już gaśnie z powodu przegrzania ? to bardzo duży błąd...
kierzko, widzę,że nie wiesz o tym ,że wskażnik w pionie to nie wszystko,właściwie czasami jest mylący,to nie jest np. 90 st. jak wielu myśli. W naszych silnikach (benzyna) wskazowka w pionie jest już przy 70 st. co oznacza mocno niedogrzany silnik i tak jest do ok. 115 st. kiedy rusza w stronę czerwonego pola. To jest aż ok.45-50 st różnicy ,kiedy niby wszystko jest ok,a bywa że nie jest.
Można więc jeżdzić mając np. 112st, wskazówka w pionie,silnik się przegrzewa ,może pójść uszczelka lub głowica.Kiedy wskazówka ruszy z pionu trwa to szybko i jest na czerwonym i czasami pęka głowica...
Dlatego powinno się natychmiast zjeżdżać na pobocze i gasić silnik.
Znajomy kupił w lecie E36is ,nie wiedział jak ważny w BMW jest układ chłodzenia .Dopóki jeżdził na trasie było dobrze,a jak wjechał do dużego miasta wskazówka poszła na czerwone pole,gdyby od razu zjechał na pobocze pewnie uratował by silnik,ale tego nie zrobił i pękła głowica ... kosztowało go to niedbalstwo i głupota 3000 zł .
To są fakty.
Ja kiedy kupuję kolejne BMW ,a kolego zaczęło się to już w 1997r to przez kilka dni, po kilka razy dziennie sprawdzam układ chłodzenia-szczelność,viscko, termostat,płyn,pompę. Niestety nie zdarzyło mi się kupić auta ze sprawnym visco(najstarsze miało 10 lat) to wiele mówi o użytkownikach tych aut.. ale nigdy nie wymieniałem uszczelki nie mówiąc o głowicy i każdemu radzę robić to samo.
I tyle na ten temat
