BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 20:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 530
Kod silnika: m52
Witam mam w planie zakupienie BMW e60 3.0l diesel z roku 2005-2006 i pytanko moje jest takie.
Na co zwrocic uwage i co wymienic odrazu po zakupie bez wzgledu na zapewnienia sprzedajacego o wymianie ow elementow.
Chodzi mi o to czy nalezy wymienic kolektor ssacy , klocki itp.
I czy ktos z was wie moze jak skasowac service manualnie?
dzieki za wszelka pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 12:42 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15938
Wymienić to co w każdym aucie po zakupie: olej + filtr, płyn chlodniczy, płyn hamulcowy, jeśli potrzeba to również tarcze, klocki i czujniki oraz filtr powietrza.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Babos89 napisał(a):
Chodzi mi o to czy nalezy wymienic kolektor ssacy


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 12:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem-oczywiscie mozesz zmienic ,filtry, olej w silniku ,sprawdzic stan paskow i ewentualnie wymienic ale nie widze powodu by wymieniac kolektor ssacy czy klocki i tarcze jesli sa dobre - zwroc uwage na stan karoserii ,zawieszen czy nie maja luzow i stukow , na prace silnika - najlepiej podczas jazdy - jesli do tej pory nie jezdziles podobnym autem to wez z soba kogos kto takie auto ma lub mial - no i udanego zakupu zycze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 12:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Wg. mnie , wazna sprawa - sprawdzic jak pali na zimnym ( dac znac sprzedajacemu zeby przygotowal auto "na zimno") a pozniej jak dlugo dochodzi do pionu temp. - uklady chlodzenia to dosc delikatna sprawa w BMkach z tego co mi wiadomo i co sam doswiadczylem ;]
Z wlasniego doswiadczenia rowniez polecam jeszcze przy zmienie biegow kilka razy szybciej sprzeglo puscic/szybciej gazu dodac i sluchac czy niema odglosu "tompniecia" bo to tez dosc czesta przypadlosc z tego co sie czyta.

W tych rocznika ktore podales raczej nie powinno byc tego typu problemow (chyba ze auto bylo tyrane) , ale sprawdzic nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 13:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Siz w e60 nie masz wskaźnika temperatury układu chłodzącego :)

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 14:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
citizen napisał(a):
Siz w e60 nie masz wskaźnika temperatury układu chłodzącego :)


Moj blad ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 530
Kod silnika: m52
wielki dzieki za rady napewno z nich skorzystam przy zakupie jak bede mial jeszcze jakies pytania to napisze pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 08:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
harnas621 napisał(a):
siem-oczywiscie mozesz zmienic ,filtry, olej w silniku ,sprawdzic stan paskow i ewentualnie wymienic ale nie widze powodu by wymieniac kolektor ssacy czy klocki i tarcze jesli sa dobre - zwroc uwage na stan karoserii ,zawieszen czy nie maja luzow i stukow , na prace silnika - najlepiej podczas jazdy - jesli do tej pory nie jezdziles podobnym autem to wez z soba kogos kto takie auto ma lub mial - no i udanego zakupu zycze




wymień kolektor ssący w przeciwieństwie do tego co CI kolega pisze, bo jak klapka zawirowań urwie się i wleci do silnika, to Ty a nie kolega będziesz płacił za remont silnika. Koszt w sumie ok 1500zł. Kup nowy, nie używany. Przy zakupie zwróć uwagę na luz w układzie kierowniczym. To bardzo droga część zwłaszcza jak jest w wersji droższej z dopasowaniem skrętu kierownicy do prędkości jazdy. SPrawdź wycieki w silniku i ze stoperem przyśpieszenie, czy jest takie jak w instrukcji, jeżeli nie wiesz jak powinno takie auto przyśpieszać. Czy po zapaleniu na zimno silnik równo pracuje. Na kompie odczytaj błędy w historii. Jak nie ma żadnych to ktoś puścił z jakiegoś powodu reseta.

ps. nie zapomnij o odmie.

pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 18:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Ja posłuchałem kolegi z posta wyżej.
Kupiłem niedawno E60 530d i kolektor wymieniłem na nowy i śpię spokojnie :D

Wymieniłem też filtry paliwa, oleju, odmę.

Olej zalałem Mobil Syst S Special V 5W-30 gdyż już ktoś wcześniej wlał Mobila więc na inny nie zmieniam w ASO leją Castrola ale mi powiedzieli że jak jest już Mobil to lepiej lać Mobila nie kombinować, silniczek na nim chodzi elegancko.
Planuje jedynie w następnej wymianie wlać nowszego Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ale to pewnie to samo tylko nazwę i etykietę zmienili i może trochę dodatków dodali.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
WYdaje mi się że w oryginale do Twojego silnika idzie olej taki jak u mnie w instrukcji czyli BMW long life 04.

.Przeczyść profilaktycznie egr i wymień wężyki podciśnienia turbiną - są gumowe lubią pękać.Kosztują groszę - z rolki.Idą od zaworu egr pod pokrywą do turbin.i...............gaz do dechy :ok:

A co w serwisie powiedzieli jak zmieniałeś kolektor ssący? ;)

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
A zapomniałem że EGR mi też wyczyścili :)

Mobil Syst S Special V 5W-30 ma specyfikację long life 04

Org BMW olej to Castrol w butelce BMW sam gościu z ASO Wrocław mi to powiedział on był jedynie szczery i powiedział że problem z kolektorami jest, w innych ASO Warszawa, Kraków twierdzili że nie ma problemu i kolektor wymieniają tylko wtedy jak są z niego wycieki oleju.

Ten właśnie Doradca z ASO Wrocław powiedział że jak jest Mobil to lać Mobila może i ma racje bo jak zacząłem kiedyś w starej trójce kombinować z olejami to zrobiło się źle.
W Niemczech niektórych ASO też leją Mobila tak mi powiedział.

Ogólnie samochodzik mi hula dobrze raz ale to jeszcze przed wymianami wszystkich filtrów.... zapaliła mi się kontrolka silniczek ta że złe spaliny są.
Ale teraz już nic się nie zapala.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
mógł się zacinać egr. Sprawdź stan tych gumowych wężyków. Od spodu murfieją i pękają od temperatury. Tak na oko nie widać.Wystarczy ściągnąć pokrywę silnika górną. :)

stary kolektor sobie sprzedaj - spokojnie 450zł

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Stary kolektor leży sobie w garażu tak na oko to klapki są na miejscu, trochę są zawalone smołą.

Co do różnicy kolektorów, to ten nowy z datą na pudełku grudzień 2010 wygląda tak samo jak ten stary, klapki takie metalowe zalane plastikiem.

Kompletnie niczym się nie różni jak klon.

Ja za bardzo nie wierzyłem w te wypadające klapki myślę że to mit, fama puszczona przez kogoś i się rozniosło.
Ale dla świętego spokoju wymieniłem na nowy, nie zaszkodzi wydać 2000zł(tyle mnie kosztował z wymianom) przy inwestycji na 62000zł.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
mylisz się. kolektory po 2007 roku różnią się od starych.

nowe klapki są poprzewiercane milimetrowymi otworkami i dopiero zalewane plastikiem.są inne, dokładnie się im przyjrzałem.choć na pierwszy rzut oka są takie same.jednak są zmodernizowane - w środku mają blaszkę aby się nie rozleciały.i dopiero zalane plastikiem.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Byś może mój jest uwalony w smole i aż tak dokładnie nie widać.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
ps gdybyś nie wierzył w wypadające klapki - to za Chiny byś kolektora nie wymieniał hehe. Poczytaj forum, zadzwoń do ASO POZNAŃ. Poczytaj forum. :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Może spanikowałem jak inni :wstyd:

sam nie wiem, ciężko w to uwierzyć że jakiś inżynier z BMW nie przewidział że klapki będą się urywały :cisza:

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
niestety - prawda. :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 prosba o rady
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
To może zmieńmy markę na fiata hehe bo oni chyba nie mają takich inżynierów :mur:

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL