BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 08:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 258 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 28 marca 2014, 21:25 
renoraines napisał(a):
w tym także 5.0 V8 152KM, 332Nm

152 konie z 5 litrów :zdziwko: ech ci amerykanie :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 30 marca 2014, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Smokin napisał(a):
renoraines napisał(a):
w tym także 5.0 V8 152KM, 332Nm

152 konie z 5 litrów :zdziwko: ech ci amerykanie :zdziwko:


Ale to są inne konie, to są rumaki amerykańskie. :hyhy: Można by wręcz powiedzieć, że są to mustangi. :rotfl:

Ten samochód też miał pięciolitrowy silnik i 225 koników pod maską:



Miałem także Mazdę 6 z 220-konnym silnikiem 3.0 V6, mam Audi z 200-konnym 2-litrowym R4 i tych aut nie da się porównać z Fordem. Koniki w Mustangu brykały z energią nieporównywalną do tych w Maździe i Audicy.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 30 marca 2014, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tak, najtłustsze, najdostępniejsze, najstabilniejsze, najtrwalsze konie to muszą być.

A co do camaro to jeżeli jest rwd to nie dziwi wynik przeciwko czterołapom na takim torze.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 30 marca 2014, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 287
Lokalizacja: Oleśnica
Moje BMW: Mercedes 190E 2.0
Kod silnika: M102
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=107790
Co do Camaro nie zapominajmy o nowym wynalazku Chevroleta, czyli "Flying Car Mode"
Tutaj jest nieco więcej o nim.
http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktu ... urburgring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 30 marca 2014, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Boogie już kiedyś o tym wspominał, tylko amerykańce potrafią palić laka na wolnych obrotach a przynajmniej niewiele jest aut które robią to w takim stylu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nT3rbwXUXKo[/youtube]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 30 marca 2014, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
trucker_hiob napisał(a):
Smokin napisał(a):
renoraines napisał(a):
w tym także 5.0 V8 152KM, 332Nm

152 konie z 5 litrów :zdziwko: ech ci amerykanie :zdziwko:


Ale to są inne konie, to są rumaki amerykańskie. :hyhy: Można by wręcz powiedzieć, że są to mustangi. :rotfl:

Ten samochód też miał pięciolitrowy silnik i 225 koników pod maską:



Miałem także Mazdę 6 z 220-konnym silnikiem 3.0 V6, mam Audi z 200-konnym 2-litrowym R4 i tych aut nie da się porównać z Fordem. Koniki w Mustangu brykały z energią nieporównywalną do tych w Maździe i Audicy.


Z pewnego źródła wiem, że tego mustanga z filmu bardzo niskim nakładem pracy i pieniędzy można przerobić na 300KM i więcej.
Zdaje się, że silnik w nim fabrycznie jest zakuty (chyba, że mylę z jeszcze inną wersją ;)).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 31 marca 2014, 05:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Rider_85 napisał(a):
Z pewnego źródła wiem, że tego mustanga z filmu bardzo niskim nakładem pracy i pieniędzy można przerobić na 300KM i więcej.
Zdaje się, że silnik w nim fabrycznie jest zakuty (chyba, że mylę z jeszcze inną wersją ;)).


To jest model z 87 roku. W latach siedemdziesiątych wprowadzono drastyczne normy czystości spalin i inżynierowie dopiero się uczyli jak pogodzić w starych silnikach te wszystkie restrykcje z chęcią uzyskania jak największych mocy. I w sumie jedyne, co byli w stanie zrobić, to zmniejszanie stopnia sprężania i obniżanie mocy.

Silnik V8 "Windsor" o pojemności 302 cale sześcienne był stosowany w różnych Fordach przez kilkadziesiąt lat. Pierwsze silniki o tej pojemności pojawiły się w roku 1968, o ostatnie były jeszcze montowane w Explorerach w 2001. W 68 roku w Shelby GT500 miał on ponad 315 KM SAE brutto, (dość optymistyczna norma mierzenia koni mechanicznych), ale od 72 roku poważnie obniżono stopień sprężania, by sprostać normom czystości spalin. Moc silnika spadła wyraźnie i przez niemal 10 lat kręciła się w okolicach 150-180 KM. W latach osiemdziesiątych przekroczono granicę 200 KM i w sumie aż do połowy lat dziewięćdziesiątych niewiele się zmieniało.

Silnik zawsze miał sporo potencjału w sobie i niewielkim kosztem można było ten potencjał wykorzystać. Ja w moim aucie dodałem kompresor, co pozwoliło uzyskać około 350 KM. Jednak mnie nie obowiązywały takie ograniczenia, przed jakimi stawał fabryczny produkt. A dziś okazuje się, że jednak da się robić silniki i czyste i mocne i to nawet te z popychaczami. Jednak w tamtych czasach nie wiedziano jak sobie z tym poradzić i nawet takie auta jak Corvette były śmiesznie słabe.

Kilka przykładów z katalogu z 1985 roku: Buick LeSabre V6 3,8L 110 KM, V8 5,0L 140 KM, V8 Diesel 5,7L 105 KM - typowe wyniki dla wielu pojazdów GM. Auta Forda i Chryslera miały podobne moce. Chevrolet Corvette V8 5,7L miał 230 KM, ale był też rodzynek. Buick Regal Turbo miał silnik V6 3,8L 200 KM, a w 87 roku była nawet wersja, która miała 245 KM. W praktyce auto to musiało mieć więcej, bo osiągało 60 mil na godzinę w 4,3 sekundy i to z automatyczną skrzynią biegów. To było pół sekundy szybciej, niż był w stanie uzyskać teoretycznie znacznie mocniejszy i młodszy BMW M3 e46.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 31 marca 2014, 06:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A w Europie nie było tych norm? Bo u nas w tamtych latach mieliśmy już około sto koni z litra...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 31 marca 2014, 11:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nie miałem do czynienia zbyt wiele z Amerykańsko MotoryzacjO ale pojawił się ostatnio w rodzinie 2007 Dodge Durango Limited z 5.7 HEMI Magnum :hyhy: Ponieważ rozmyślałem ostatnimi czasy na jakimś SUV`em to stwierdziłem że pojeżdżę nim chwilę żeby zobaczyć jak mi przypasuje jazda taką kolubryną - ponad 2 tony wagi. Samochó robi wrażenie swoją wielkością i z zewnątrz nawet nie jest tak źle do czasu aż nie usiądzie się w środku :D jakość plastików i wykończenia jest na podobnym poziomie co w Dacii Logan :wstyd: jedynie nic nie skrzypi ale samochód jest chyba na ramie więc trudno żeby się zbytnio wyginał. Wyposażenie i regulacja pozycji za kierownicą w sam raz, blututy, Infinity Sound System, kolorowa navi, DVD & plejszejszyn entertejnent system... Największą rzeczą którą mnie zaskoczyła to spalanie które przy tak wielkim silniku, stałym napędzie 4x4 i oponach 265 oscyluje w granicach 18L :niepewny: Naprawdę mało ale to może za sprawą odłączanych 4 garków które nie pracują przy małym obciążeniu ale naprawdę nie trzeba deptać gazu żeby się dynamnicznie przemieszczać. Największe rozczarowanie to wydech i wyciszenie - prawie w ogóle nie słychać Vki :( Stan mechaniczny samochodu po 100 tyś jest bardzo dobry - zero wycieków z silnika czy napędów.

Ogólnie furka robi wrażenie - 15 min po wejścii do pracy kilka lachonów się spytało co to za fajnym smaochodem przyjechałem :D Ale naprawdę trzeba być fanem USA żeby zdzierżyć tą sięrmieżność i tandetę wykończenia w środku...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 31 marca 2014, 12:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
150KM, 200KM z 5.0 V8 to nie jest dużo, ale jest to moc z pojemności, a pojemnosc przekłada się na wiekszy moment obrotowy. Taki silnik jest też mniej wysilony i to też wpływa na jego długowieczność. W tym sensie amerykańskie konie są ''lepsze''.
Natomiast trzeba tez patrzec na roznice USA -Europa. W USA V8 jest na porządku dziennym, także w dupowozach. Benzyna jest tansza, nikogo nie dziwi spalanie 15l/100km itd. W Europie odwrotnie, takze to tez ma znaczenie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 31 marca 2014, 13:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1566
Lokalizacja: KBC
Moje BMW: E36 328 Coupe
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124186
Znane z seri Gran Turismo:

1970 Ford Trans-Cammer Mustang:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EHEf0O92_uA[/youtube]

http://www.hotrod.com/featuredvehicles/ ... r_mustang/

Art Morrison 3G 1960 Corvette:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X3smGsB6jYs[/youtube]

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 19:18 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
Dzisiaj 17 kwietnia przypada 50-lecie oficjalnej prezentacji Mustanga

Obrazek

na co zwróciła uwagę również konkurencja.

Obrazek

Z tej okazji, wzorem poprzednich okrągłych rocznic, powstała edycja specjalna Mustanga 50th, 1964 szt. http://www.amerykany.v10.pl/Ford,Mustan ... 11269.html .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 11:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Ciekawe jak w realu i testach zaprezentuje się nowy Mustang. Ja, w każdym razie, mam nadzieję, że uda mi się przekonać moją ukochaną żonę, by swoje Audi zamieniła właśnie na Mustanga GT. Na pewno byłby to model z automatyczną skrzynią i na pewno nie stałoby się to za rok, czy dwa, ale gdy będzie czas na zamianę jej Audi na coś nowego, to zdecydowanie wolałbym, by był to Ford, niż jakaś japońska hybryda, czy odgrzewany niemiec. :wstyd:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 9 maja 2014, 08:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
moze nie muscle ale fajny kawałek no i tez amerykanskie auta

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 9 maja 2014, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Ja polecam serdecznie serię AMERICAN ICON WITH CHIP FOOSE (American Icon: Muscle Car), jest to seria programów dokumentalnych o całej historii muscle carów. Myślę, że obowiązkowa pozycja dla wszystkich miłośników motoryzacji.

Można znaleźć w sieci, bo chyba nigdy nie było puszczane w PL (szukajcie frazy: Discovery.American.Icon.The.Muscle.Car)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 18:50 przez PAMO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 9 maja 2014, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Z programów o tematyce samochodów z USA (tych starszych) lubię oglądać Auto-cuda z wysypiska (org.Graveyard Carz) reanimują tam same mopary i to bez tuningów tylko 100% oryginał aż do bólu :D
Rozbraja mnie wiedza głównego bosa na temat wszystkich niuansów różnych modeli.


A tak propo lowriderów w PL w Białymstoku też jest taki jeden :P


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 10 czerwca 2014, 12:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
Amerykańska motoryzacja to równiez cieżarówki, ktore możemy ogladać także dzieki filmom trucker_hioba, :ok:





Dłuższa kabina ze sleeperem





i wspomniany już pick-up tym razem od środka.


_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Hellcat być może nie wygrałby żadnego wyścigu, w którym byłoby sporo ostrych zakrętów, bo w przeciwieństwie do Camaro i Mustangów, trzyma się tradycji klasycznych muscle cars, które najlepiej sobie radziły na prostej, ale popatrzcie na ten filmik:



To jest moc! I to jest dowód na to, że automat wcale nie musi być zły. :rotfl:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 15:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
:przestraszony: :padam: :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: American muscle
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Najlepsze jest to, że ten samochód jest w zasięgu ręki. Trudno go nazwać tanim, ale 65 tysięcy za 700-konny, nowy samochód, z gwarancją, to naprawdę nie jest dużo. Tyle to ja teraz zarabiam w ciągu roku. Co prawda brutto, ale i tak cena tego auta w stosunku do zarobków w USA nie jest wysoka. A kiedyś, w PRL-u, w mojej pierwszej pracy, to zarabiałem 200 dolarów rocznie i najwyżej mogłem sobie o samochodzie pomarzyć. :kwasny:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 258 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL